News:

SMF 2.1.4 has been released! Take it for a spin! Read more.

Main Menu

pm!

Started by mariuso, June 10, 2004, 09:48:53 AM

Previous topic - Next topic

mariuso

Noen ganger(som oftest) når jeg sender PM til folk i forumet mitt så får jeg meldingen: Feil i utfyllingsform. Innlogging tilbakestilt.

Og når folk registrerer seg så får de meldingen: (brukernavnetdeprøvdeåregistrere) Dette navnet er allerede tatt av et annet medlem.

HJELP

http://www.telenordic.com/smforum

Jeg bruker skiiiiit hosten: GoDaddy!!!

Skoen

Når det kommer til den første så har det noe med cookies. Når det kommer til den andre, så tror jeg du bør klage til leverandøren av webhotellet ditt. Jeg prøvde nemlig også å registrere meg, men da kom denne feilmeldingen opp: Du registrerte deg jo for 5 sekunder siden.
www.servetheworld.no bruker jeg og der er det ingen problemer.
Alf Otto 'Skoen' Fagermo
Retired Norwegian translator


mariuso

#2
Ok takk, har allerde planlagt å skifte webhotell til: onnet.no, vi får se om jeg får rabatt fordi faren min jobber der!

Hvis ikke blir det servetheworld.

Hva skal jeg gjøre med den første?

bloc

Jeg tror problemene dine henger sammen. Bytter du webhotell er det mulig de begge forsvinner.

Mener at "feil i utfyllingsform" tyder på noe med sessions på server? og at det samme skjer ved nyregistreringer. (jeg prøvde å registrere meg, og kom inn - men fikk opp "fant ikke siden" rett etter). Mulig forumet "glemmer" data ved disse to gjøremålene..

Daniel Hofverberg

Jag tror att Bloc har rätt. Problemet har sannolikt med webbhotellets konfiguration att göra. Antingen för gamla versioner av exempelvis PHP, eller någon skum konfiguration vad gäller exempelvis sessioner.

SteelFidel

En liten digresjon.
Jeg fikk et spørsmål fra en bruker om jeg kunne se alle brukerenes PM'er.
Jeg svarte nei, at dette var umulig, og håper jeg hadde rett i dette...  ???

bloc

Tror ikke det er mulig med SMF nei. Yabbse med Supermod kunne det :) og du kan alltids se på databasen...men det er jo litt omstendelig. Selvom jeg har raskt funnet PM bare en vet fra og til brukernavn der...

Daniel Hofverberg

Bloc har helt rätt. Det går inte för administratörer eller någon annan att se någon annans privata meddelanden. Enda sättet för att göra det är att se i tabellerna i MySQL-databasen.

Advertisement: