De meestgestelde vragen over modificaties

Started by Superdaantje, February 08, 2007, 01:33:04 PM

Previous topic - Next topic

Superdaantje

Wat kan er mis gaan bij installeren van Mods waar rekening mee te houden. Nagenoeg alle MOD's zijn gemaakt voor de Standaard installatie van SMF.


Eigen Template
Als je een eigen Template hebt dan dien je de wijzigingen aan de Template handmatig door te voeren. In de MOD of XML file zie je welke wijzigingen er gemaakt moeten worden. Je ziet dan of je iets moet vervangen of de code er voor of er naar moet toevoegen.

Met de Mod Parser kun je, in begrijpelijke taal, precies zien welke wijzigingen in welk bestand doorgevoerd moeten worden.

Heb je al een MOD geïnstalleerd.
Heb je een MOD geïnstalleerd en werkt deze niet goed. Dan kun je het volgende proberen. Controleer of alle wijzigingen goed zijn doorgevoerd bij de installatie. (doormiddel van de MOD of XML file)

Ander taal bestand dan Engels
Voeg de taal wijzigingen ook door in de door jouw gebruikte Taal.
Het taalbestand vindt je in de languages Map van de door jouw gebruikte template.
Default worden alle wijzigingen in Modifications.english.php doorgevoerd.

Rechten Mappen en Bestanden
Als de rechten op de mappen o bestanden niet goed staan dan kan je de melding krijgen om de installatie via ftp te doen. Zet de rechten van de mappen en files goed en probeer het nog eens. Je zult zien dat het dan wel goed gaat.

Als je de wijzigingen handmatig moet doorvoeren omdat je een eigen Template gebruikt of omdat er een ander MOD in de weg zit. Volg dan goed de instructies uit de MOD of XML file. Enige ervaring met PHP /HTML is toch wel handig/vereist.

QuoteThe XML mod format is quite simple to understand once you get the hang of it.

<file> - this is the name of the file we're editing
<operation> - a single step in the modification process
<search> - what to search for - the position indicates where the code we're searching for should go in relation to what we're adding:
   <search position="after"> - search for the code, and add whatever's in <add> BEFORE it (ie this should come AFTER what we're adding)
   <search position="before"> - search for the code, and add whatever's in <add> AFTER it (ie this should come BEFORE what we're adding)
   <search position="end"> - add whatever's in <add> at the end of the file
   <search position="replace"> - search for this code and replace it with whatever's in <add>
<add> - whatever we're adding (note: <add /> combined with <search position="replace"> means the code you're searching for should be removed)

If you do not pay attention to "position", the mod will not work properly and you will probably get errors...

als ik iets vergeten ben dan hoor ik het graag! Zet fouten en druk fouten onder voorbehoud ;)
Je kunt me altijd een PM sturen. (aub geen PM's voor Support vragen)
Greetz
Superdaantje.nl

.
Joomlabridge.org SMF Bridge Support, Downloads and Joomla Video Tutorials

Gebruiker

QuoteAnder taal bestand dan Engels
Voeg de taal wijzigingen ook door in de door jouw gebruikte Taal.
Het taalbestand vindt je in de languages Map van de door jouw gebruikte template.
Default worden alle wijzigingen in Modifications.english.php doorgevoerd.
Wat kan ik doen als ik een MOD wil installeren die in het Engels is opgebouwd? Hoe vertaal ik de woorden p het forum dan naar het Nederlands?

xenovanis

In versie 1.1.x worden deze tekst strings doorgaans toegevoegd aan het bestand /Themes/default/languages/Modifications.english.php. Als je een mod hebt geïnstalleerd, open dit bestand met een code editor en kopieer de strings die door de mod zijn toegevoegd naar het bestand /Themes/default/Modifications.dutch.php. Meestal vind je de strings van de laatst toegevoegde mod onderaan in het bestand, net voor de ?> tag. Vaak worden ze ook door een opmerking vooraf gegaan, zoals:

// The Installed Mod

Tegenwoordig voegen mods vaak hun eigen bestanden toe. Deze heten dan bijvoorbeeld /Themes/default/languages/Gallery.english.php. Als een mod zo'n bestand heeft toegevoegd, maak je een kopie hiervan en hernoem je het /Themes/default/languages/Gallery.dutch.php. De tekststrings in het laatstgenoemde bestand kun je dan vertalen.

In de 2.0.x serie kun je tekst strings vertalen vanuit je beheerpaneel -> Configuratie -> Talen... -> Bewerk Talen. Echter, als de mod een eigen taalbestand heeft toegevoegd, kun je hier beter eerst een kopie van maken (zie hierboven) en die vertalen.
"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

Advertisement: