Hoe upgrade ik mijn forum naar de nieuwste versie van SMF?

Started by Aaron, March 22, 2008, 05:48:11 PM

Previous topic - Next topic

Aaron

Hoe upgrade ik mijn forum naar de nieuwste versie van SMF?
Mogelijkheid één: webinstall.php
Allereerst kun je WebInstall proberen. Upload webinstall.php via een FTP-programma naar de map waar je forum staat. Navigeer vervolgens in je browser naar het bestand, en volg de instructies.

Mogelijkheid twee: handmatige upgrade

  • Download het SMF 1.1.8 upgradepakket;
  • Pak dit pakket uit naar een map op je harde schijf (C:\smf of iets dergelijks);
  • Download het SMF 1.1.8 taalpakket. Als je UTF-8 gebruikt moet je het UTF-8-pakket gebruiken, anders het "normale" pakket.
  • Pak dit pakket uit naar dezelfde map als waar je het upgradepakket naar hebt uitgepakt.
  • Open je FTP-programma;
  • Navigeer naar de map waar je forum geïnstalleerd is;
  • Navigeer in je FTP-programma lokaal naar de map waar je de bestanden naar hebt uitgepakt;
  • Upload alle bestanden die lokaal staan naar de map waar je forum staat;
  • Navigeer in de browser naar upgrade.php en volg de instructies op.

buxx

Maar wat gebeurt er met de bestanden die al op de server staan?
Als ik een nieuwe map naar de server kopieer, dan overschijft hij deze toch, dan zou mijn huidige theme dus bijvoorbeeld verdwijnen omdat ie hem overschrijft.

Moet je neit pe rmap de inhoud plaatsen?

LiroyvH

Nee dat is niet nodig, de mappen worden niet overschreven onder normale omstandigheden.
Alleen de bijgewerkte bestanden die SMF nodig heeft om te functioneren overschrijven de oudere versies.
De rest blijft gewoon staan, tenzij je een of andere wazige FTP client heeft die eerst alles verwijderd en dan pas gaat uploaden.
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

gerard

Kan het zijn dat je na een automatische update gewoon nog de oude versie hebt staan (ondanks dat hij aangaf dat de update succesvol verlopen was)?

Herman's Mixen

even een kleine update  :o

Als je een standaard forum zonder mods hebt en nog geen extra themes hebt is het handig een kopie te maken van je default theme deze kan je noemen wat je wilt via de Themes and Layout Settings dan Create a copy of Default --> Noem die hoe je wilt en verander het theme wat jij wilt van die theme zo blijft voor de updates die komen de default theme untouched waar normaal als je deze default theme zelf aanpast nog wel eens fouten/problemen kunnen ontstaan.

en stel dan je Overall forum default en Reset everyone to op je juist gemaakt theme in en je kan prutsen heen ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: