News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

Update beschikbaar melding

Started by Neplug, August 29, 2009, 02:46:27 PM

Previous topic - Next topic

Neplug

Vraag, ik doe een poging om het forum van mijn ega te beheren. Nu staat er een melding dat er een Update beschikbaar is. Mijn vraag is hoe pak ik dat aan en welke risico's loop ik met een update. We hebben nog al wat andere instellingen, blijven die behouden, blijft de door mij gemaakte opmaak intact? en is er een roll-back optie bij dit soort updates?

Op dit moment draait:
SMF 1.1.5
Sources 1.1.2
Standaard templates 1.1.5
Taalbestanden 1.1
Huidige templates 1.1

Ik hoop dat iemand bereid is om mij op de goede weg te helpen.

Herman's Mixen

Aangezien je een oude versie draait raad ik je wel aan om te upgraden naar de nieuwste versie die je krijgt via je admin panel mocht dit nu niet lukken kunnen we je altijd een eind opweg helpen.

- De update haald een aantal security updates uit die echt van belang zijn.
- Je loopt geen enkel risico als je ten allertijden eerst een goede backup maakt van je DB en Bestanden.
- Rollback nee niet zonder backups !!

Wat je opmaak betreft als je niet het standaard theme hebt aangepast zal er voor de rest weing veranderen aan je layouts.

Omdit in de toekomst te voorkomen kwa theme maak een kopie van het default theme via je admin panel, en gebruik de nieuwe als standaard zodat alle normale updates gewoon vlekkeloos kunnen verlopen.

Mocht je nog vragen/opmerkingen hebben laat het maar weten  ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Neplug

Bedankt voor de uitleg, ik moet zeggen dat een update uitvoeren nadat je een backup hebt gemaakt een fluitje van een cent is.

Ik heb echter nog 2 bestanden die achterlopen:

Packages.ducth.php v1.1 zou 1.1.8 moeten zijn
index.dutch.php v1.1.5 zou 1.1.9 moeten zijn

Hoe krijg ik deze dan up to date aangezien die schijnbaar niet de standaard update zijn meegenomen?

Alvast bedankt voor de volgende tips.

Herman's Mixen

download de laatste taalbestanden 1.1.10 en gebruik die als je niet zeker bent.

Niet alle bestanden worden geupdate alleen de gene die noodzakelijk waren voor de update.  ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Neplug

Update uitgevoerd maar helaas is er van alles mis. Forum lijkt wel gehacked. Ik had binnen sources opeens 2 bestanden 99.php en m.php en daarnaast stonden er heel veel bestanden op 777. Waar kan ik ergens een overzicht vinden van hoe de rechten moeten staan? Ik moet de updates nu opnieuw uitvoeren en dan gelijk de boel dicht zetten aangezien de hacker het al 3 keer voor elkaar heeft gekregen om de hele server over te belasten en plat te gooien?

Herman's Mixen

http://docs.simplemachines.org/index.php?topic=5

die bestanden komen inderdaad van een hack
upgrade asap naar 1.1.10 of 2.x  ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: