[SMF 2.0 RC1.2] Thema op volledige breedte van scherm

Started by Han, December 10, 2009, 12:57:30 PM

Previous topic - Next topic

Han

In de downloadsectie heb ik een kerstthema gevonden die we erg leuk vinden en graag zouden willen gebruiken gedurende de feestdagen.
Probleem is alleen dat ik een 24" scherm heb en dat het thema naar links uitgelijnd is en daardoor slechts de helft van het scherm bedekt. Dat is echt geen gezicht.
Ik heb aan de maker van het thema in dit topic ( http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=289475.new#new ) gevraagd of hij misschien een oplossing hiervoor weet maar hij/zij reageert niet in het topic en ook niet op PM. Misschien op vakantie of zo?

Mijn vraag is of een van jullie misschien weet hoe ik dat thema + forum over de hele breedte van m'n scherm kan krijgen en niet zoals in het bijgevoegde plaatje aan de linkerkant van m'n scherm weggepropt. De bovenkant van het thema gaat wel gewoon over de hele breedte alleen het forum zelf niet. Ik heb al in het style sheet zitten kijken maar ik kom er niet uit.

HNHF

Je zou hem wel op de volle breedte kunnen krijgen, maar de vraag is of je dat ook wel daadwerkelijk wilt.  Jij hebt een 24 Inch scherm. maar een andere gebruiker heeft een veel kleiner scherm, en dan loop je het risico dat het bij hem of haar er niet meer goed uitziet.

Maar ik ken dat thema verder niet, kan het ook niet voor je controleren, omdat ik met RC2 werk en daar zal het thema niet goed op werken waarschijnlijk.   Maar je moet in de STyle sheet gaan zoeken, en dan waarschijnlijk meerdere breedte waardes moeten gaan aanpassen. 

Want de een houd weer verband met de andere... 

Succes
Groetjes Martin....


Http://www.hnhf.nl/

Han

Onder welke kopjes moet ik gaan zoeken in het style sheet.
Zoals ik al schreef heb ik daar al in zitten kijken maar ik kom er niet uit.
Schalen op 100% hoeft niet maar centreren en minstens zo'n 1,5 x breder zou er al beter uitzien.

CapadY

Quote from: HNHF on December 11, 2009, 04:04:32 AM
Maar ik ken dat thema verder niet, kan het ook niet voor je controleren, omdat ik met RC2 werk en daar zal het thema niet goed op werken waarschijnlijk.

Dit thema is wel geschikt voor RC2, tenminste, dat zou het moeten zijn :)

Ik had het er ook op staan maar heb het er op verzoek van mijn gasten weer afgehaald.
Ik heb nu de kleuren aangepast alsmede enkele icoontjes van het thema waar ik standaard mee werk, en daar kunnen de bezoekers wel mee leven.

En uiteraard even wat Kertsmileys geactiveerd ipv de standaard smileys :)
Please, don't PM me for support unless invited.
If you don't understand this, you will be blacklisted.

Aaron

Heb het niet getest, maar probeer eens:

.mid{
position:relative;
top:0px;
z-index:1;
left:40px;
width: 900px;
margin-top:20px;
}


te vervangen door:

.mid{
position:relative;
top:0px;
z-index:1;
left:40px;
width: 90%;
margin: 20px auto 0 auto;
}

Han

Dat werkt Aäron. Bedankt  :)

Ik ga het thema verder nog doortesten op foutjes voordat ik het invoer. Zal wel okee zijn maar ik "gooi 'm er nog niet op" voordat ik dat gedaan heb.
Wil ook nog het een en ander eraan veranderen. Kan nu dus even niet want we gaan een weekje op vakantie naar Duitsland.

Heb jij nog "rare foutjes" in dit thema ontdekt, capady?

CapadY

Niet direct rare foutjes. Ik liep wel tegen het probleem op dat er wat MOD's aangebracht waren in het standaard thema die uiteraard niet meer werkten in dit kerstthema.

Overigens, het zelf gemaakte kerstthema dat ik nu gebruik is een kopie van het standaard thema en zelfs daar kom ik afwijkingen in tegen van het standaard thema :s
Please, don't PM me for support unless invited.
If you don't understand this, you will be blacklisted.

Han

Wij draaien geen mods dus ik verwacht verder geen problemen. Op m'n testforum draait ie verder okee.
Ik heb alleen de on/off plaatjes van de index-page nog aangepast. Hij gaat er hier nu op.
Tnx voor je input capady en  Aäron bedankt voor de oplossing van het breedte probleem :)

Fijne feestdagen allemaal!

Advertisement: