News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

[RC3] Sessie-check fout.

Started by Vincent Volmer, August 06, 2010, 11:34:30 AM

Previous topic - Next topic

Vincent Volmer

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een probleem met onze website (SMF2RC3).

Alle leden (tenminste diegene die het melden) krijgen de melding te zien wanneer ze uit willen loggen en ikzelf krijg deze melding ook en het uitloggen wil niet:

"Er is een fout opgetreden!
Sessie-check fout. Probeer het nog een keer."

Wanneer er een post in het forum geplaatst wordt (nieuw, reply, quote) krijgt de poster de volgende melding (admin ook):

"Er is een fout opgetreden bij het versturen van dit bericht.
Je sessie is verlopen. Verstuur je bericht nog een keer."

Als admin kom ik niet meer in beheer. Ik krijg dan steeds een login veld en wanneer ik mij ww daar plaats krijg ik weer de melding:

"Er is een fout opgetreden!
Sessie-check fout. Probeer het nog een keer."

Zelf heb ik niets aangepast of geïnstalleerd. Het handmatig verwijderen van de ../cache brengt ook geen verschil. We gebruiken memcached, level 2.

Heeft iemand een idee waar dit probleem door kan komen of heeft iemand de oplossing?

Alvast bedankt,

digiscrap.nl
Vincent Volmer

Vincent Volmer

Hmmm ik zie dat dit ook bij mijn test website het geval is......

Kan het aan de webhoster liggen?

Herman's Mixen

gooi je cookies/sessions weg van je browser log op nieuw in en maak onder server settings een nieuwe cookie naam

cache zou ik tijdelijk eens uitzetten aangezien dit nogal wat problemen kan geven.
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

xenovanis

Vraag ook eens aan je hoster of hij misschien iets veranderd heeft.
"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

Vincent Volmer

Bedankt voor jullie antwoorden!

Quote from: The Burglar! on August 06, 2010, 12:05:53 PM
gooi je cookies/sessions weg van je browser log op nieuw in en maak onder server settings een nieuwe cookie naam

cache zou ik tijdelijk eens uitzetten aangezien dit nogal wat problemen kan geven.

Dit zou inderdaad een optie zijn maar ik kom niet meer in het beheer scherm. Wanneer ik op beheer klik moet ik opnieuw inloggen en dat wil niet. Wellicht kan het via de database maar die gegevens heb ik nu niet bij de hand.

Quote from: xenovanis on August 06, 2010, 12:21:04 PM
Vraag ook eens aan je hoster of hij misschien iets veranderd heeft.

Heb ik gedaan maar het was geloof ik pas na 17:00 uur en dan krijg ik doorgaans geen reactie meer.  ???

We wachten morgen maar even af.......

Nogmaals bedankt,

Vincent

Herman's Mixen

gooi dan eens je cache dir leeg via je ftp en log dan eens in ?!
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Vincent Volmer

Quote from: The Burglar! on August 06, 2010, 07:33:19 PM
gooi dan eens je cache dir leeg via je ftp en log dan eens in ?!

Heb ik gisteren ook al gedaan maar er verandert niets..... ik moet 'gewoon' 60 minuten wachten tot ik uitgelogd wordt en daarna begint het weer overnieuw. Inloggen gaat gewoon maar ik kom met geen mogelijkheid in de beheer omgeving.

Van de webhoster heb ik ook nog niets vernomen.... zucht ....

Vincent Volmer

Ik kom trouwens nu wel in de database (login en ww in de browser opgeslagen...) dus misschien is het een idee om e.e.a. handmatig in de database aan te passen? Of is dat gevaarlijk? We weten natuurlijk nog niet waar het probleem zit.

Herman's Mixen

Dan zou je beter de sessions tabel kunnen legen dan de sessions aan te passen we weten voor alsnog niet waar het probleem vandaan komt  ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Vincent Volmer

Quote from: The Burglar! on August 07, 2010, 03:43:09 AM
Dan zou je beter de sessions tabel kunnen legen dan de sessions aan te passen we weten voor alsnog niet waar het probleem vandaan komt  ;)

Ik ben een beetje angstig om iets uit de database te verwijderen want echt handig ben ik daar niet mee. Wel heb ik deze instelling gevonden (zie bijlage). Kan ik deze op 0 (nul) zetten zonder problemen?

CapadY

Zeker wanneer je geen zwaar belast forum hebt is het  geen enkel probleem om de cache helemaal uit te schakelen. elf heb ik deze bij al mijn forums uitgeschakeld. In de laatste SMF versie zorgt de cache voor redelijk wat problemen.
Please, don't PM me for support unless invited.
If you don't understand this, you will be blacklisted.

Vincent Volmer

Quote from: capady on August 07, 2010, 03:57:39 AM
Zeker wanneer je geen zwaar belast forum hebt is het  geen enkel probleem om de cache helemaal uit te schakelen. elf heb ik deze bij al mijn forums uitgeschakeld. In de laatste SMF versie zorgt de cache voor redelijk wat problemen.

Ik heb de instelling op 'nul' gezet maar ik krijg geen verandering. Ik heb geen idee of dit trouwens de cache instelling is van een mod of van smf zelf. Na het uitschakelen kreeg ik een aantal keren de foutmelding te zien van het ontbreken van een cache bestand dus dat zou kunnen betekenen dat de cache nog steeds aan staat???

Via ftp zie ik overigens geen bestanden in de cache staan dus dat zou kunnen betekenen dat het wel goed is.

Vincent Volmer

Nog iets raars....

Als ik probeer in te loggen bij onze website [link] rechtsboven in het scherm (zonder dat ik in kan stellen hoelang ik ingelogd wil blijven en ook geen openID) dan zegt ie direct dat het wachtwoord niet goed is. Daarmee kom ik in het login scherm waar je ook met openID in kunt loggen en en de duur in kunt stellen en dan werkt het wel. Tenminste het inloggen dan.....


Vincent Volmer

Quote from: The Burglar! on August 07, 2010, 03:43:09 AM
Dan zou je beter de sessions tabel kunnen legen dan de sessions aan te passen we weten voor alsnog niet waar het probleem vandaan komt  ;)

Kan ik, om deze tabel te legen, op 'legen' klikken in mysql als ik op de smf_sessions table heb geklikt? Zie bijlage.....

Ik heb de table reeds geëxporteerd.....

CapadY

Ja, die tabel kan je probleemloos legen.
Het enige gevaar is dat je daarna zelf opnieuw moet inloggen op je forum :)
Please, don't PM me for support unless invited.
If you don't understand this, you will be blacklisted.

Vincent Volmer

Quote from: capady on August 07, 2010, 04:56:35 AM
Ja, die tabel kan je probleemloos legen.
Het enige gevaar is dat je daarna zelf opnieuw moet inloggen op je forum :)


Bedankt, heb het leeggemaakt maar het heeft helaas ook niets geholpen.

Ondertussen heeft de webhoster nog steeds niet gereageerd..... zWucht (zware zucht)

Herman's Mixen

Doe eens een hard reset in firefox CTRL+F5 om je browser zijn cache te legen :P
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Vincent Volmer

Quote from: The Burglar! on August 07, 2010, 05:26:43 AM
Doe eens een hard reset in firefox CTRL+F5 om je browser zijn cache te legen :P

Heb ik ook al meerdere keren gedaan maar helpt ook niets....  :-\

CapadY

Quote from: Vincent Volmer on August 07, 2010, 05:16:50 AM
Ondertussen heeft de webhoster nog steeds niet gereageerd..... zWucht (zware zucht)

Wat ben iik blij met een webhost waar ik een zakelijk, prive en mobiel nummer van heb :)

Ik had, wegens problemen met een andere host, een spoedverhuizing en had  toen binnen een uur na mijn eerste telefoontje aan hem de site weer in de lucht, bij de nieuwe provider wel te verstaan :D
Dus DNS in orde, alle bestanden over gezet en de database gerestored :)
Please, don't PM me for support unless invited.
If you don't understand this, you will be blacklisted.

xenovanis

Quote from: Vincent Volmer on August 07, 2010, 05:32:56 AM
Quote from: The Burglar! on August 07, 2010, 05:26:43 AM
Doe eens een hard reset in firefox CTRL+F5 om je browser zijn cache te legen :P

Heb ik ook al meerdere keren gedaan maar helpt ook niets....  :-\

Hey Vincent, kun je het bestand repair_settings uploaden naar je forumdirectory en het vandaar uit aanroepen? Zet alles terug naar de 'recommended settings' en kijk eens of dat help.

What is repair_settings.php?
"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

Advertisement: