News:

SMF 2.1.4 has been released! Take it for a spin! Read more.

Main Menu

Van SMF 2.0 naar een lagere versie

Started by Robert., November 15, 2010, 07:37:21 AM

Previous topic - Next topic

Robert.

Het kan uiteraard voorkomen dat mensen SMF 2.0 gebruiken, maar die versie even helemaal zat zijn. Dan willen ze terug naar SMF 1.0, terwijl ze geen backups hebben. Geen nood! Hier is een oplossing voor. Veel forum software hebben een SMF converter. Dat komt in dit geval heel goed uit! Neem bijvoorbeeld PhpBB. Maak als eerste een backup van je database! Wat je dan moet doen, is je maakt een nieuwe map aan in de ftp bestanden en daar upload je de PhpBB3 bestanden en dan download je de SMF 2.0 RC2 (Ja, die volstaat ook) converter en die upload je dan in de root van je PhpBB3 installatie. Dan installeer je PhpBB3 en je drukt direct na het installeren op de converter knop. Als het goed is, vind het script dan de SMF converter. Dan selecteer je die en volg je de stappen. Nou, wat je dan doet is, je download de PhpBB3 -> SMF1.1 converter. Dan maak je nog een map aan op je server en je upload SMF 1.1. Dan installeer je het eerst en vervolgens gebruik je de converter. Als het goed is heb je nu al je SMF 2 berichten op je SMF 1.1 forum. Verwijder vervolgens als je zeker weet dat alles goed is gegaan, de andere twee mappen. Zo heb je SMF 2 gedowngraded naar SMF 1.1. :) Nog vragen of tips? :)

NanoSector

Dit is een beetje...cluttery.

Een lijst zou wat netter zijn :P

In ieder geval, ik zou het anders doen ::)

Ik zou de SMF 2.0 -> phpBB converter pakken, en dan de phpBB -> SMF 1.0 converter.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Robert.

Quote from: Simple Series team on December 30, 2010, 11:02:21 AM
Ik zou de SMF 2.0 -> phpBB converter pakken, en dan de phpBB -> SMF 1.0 converter.
Dat is wat ik bedoelde :P
Maar ik moet de lijst idd nog even aanpassen, maar ik ben nu even bezig. :P

Advertisement: