News:

SMF 2.1.4 has been released! Take it for a spin! Read more.

Main Menu

SA Facebook Integration

Started by shorepower, July 14, 2011, 11:39:26 AM

Previous topic - Next topic

shorepower

Korspostar den här frågan. Kanske detta är en bättre del av forumet att få ett svar.

Vad gäller översättningen så är den inte 100% komplett eller korrekt men innan jag slutför arbetet så vill jag säkra att det går att få våra svenska tecken att visas på menyerna.

http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=365503.msg3108832#msg3108832
Ἐν οἴνῳ ἀλήθεια -- www.finewines.se

shorepower

Löst problemet , missade att spara textfilen i UTF-8 format  :-[ . ÅÄÖ funkar nu och det finns en full översättning för SA Facebook Integration. Kommentarer på översättningen tas gärna emot

Bifogar den översatta text-filen

Ἐν οἴνῳ ἀλήθεια -- www.finewines.se

Fiskelust

Quote from: shorepower on July 18, 2011, 12:22:58 PM
Löst problemet , missade att spara textfilen i UTF-8 format  :-[ . ÅÄÖ funkar nu och det finns en full översättning för SA Facebook Integration. Kommentarer på översättningen tas gärna emot

Bifogar den översatta text-filen



Snyggt jobbat :)
var ska man lägga filen på servern för att få svenska som val?
Är det något mer man behöver göra för att komma igång med det svenska?

Mitt forum är tyvärr inte i utf-8, och jag kan inte konvertera vad det verkar, får något meddelande om att det finns nåt duplikat som jag tyvärr inte vågar försöka ge mig i kast med.... Kommer det att funka även om det inte är utf8-?

Dylert

#3
Litt off topic, men er det noen som kort kan fortelle hva SA Facebook Integration gjør? Beskrivelsen på mod-siden er heller dårlig....

Fiskelust

Quote from: Dylert on January 28, 2012, 03:49:44 PM
Litt off topic, men er det noen som kort kan fortelle hva SA Facebook Integration gjør? Beskrivelsen på mod-siden er heller dårlig....

Det jag hittat är att man kan "gilla" (like), dela, samt se till att nya inlägg på forumet hamnar på facebooksidan.
Jag upplever det dock som ganska buggigt, vissa funktioner fungerar för det mesta, men ibland blir det dubbelposter eller inget alls.
ÅÄÖ funkar inte utan blir skräptecken på facebook.
Tanken är god, men jag tycker inte det är så väl genomfört, men jag hoppas på utveckling, så jag hänger i och försöker få ordning...

Just det, användarna kan koppla sina konton och på så vis kan den använda funktionen "logga in via facebook"  så slipper de ange användarnamn och lösenord på ditt forum...

shorepower

#5
Nu funkar åäö för Rev49 (läs denna post, en liten ändring behövs http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=365503.msg3286777#msg3286777)  Det var ett problem med UTF-8 kodningen som nu är löst.Tittar på att uppdatera översättningen om någon är intresserad. Primärt är ju det som användaren ser intressant att översätta.

Vad SA Facebook integration innehåller

* Koppla sitt FB konto,dvs du kan logga på med ditt facebook id
* Gilla, skicka och publicera poster eller trådar
* Automatisk publicera inlägg och eller nya medlemmar på Facebook
* Medlemmar kan via FB koppling bjuda in vänner på FB till forumet
* Direkt inlägg från forumet på FB, kan ske på en gemensam sida

Det är väl det som jag har sett. Vad gäller buggigheten,, mycket av problemen ligger i att FB ändrar ganska ofta hur man integrerar med dem.

Ἐν οἴνῳ ἀλήθεια -- www.finewines.se

Advertisement: