News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

Rare tekens

Started by Eelko, February 13, 2012, 01:36:53 PM

Previous topic - Next topic

Eelko

Medeforummers,

Ik heb een klein probleempje op een forum en ik heb geen flauw idee hoe ik het probleem moet oplossen ik zal het hieronder even uitleggen.

Ik heb vandeweek dus geupgrade van smf 2.0 rc3 naar de nieuwste smf.
Nu hebben sommige leden problemen met rare tekens zoals é en á daarvoor komt in de plaats dan een vierkantje met een vraagteken erin.
Dit is bij Internet Explorer en bij Google Chrome zo.
Bij de leden die Firefox gebruiken is dit dan weer niet zo en worden de tekens gewoon normaal weergeven.

Is hier iets aan te doen?
www.meidenhoekje.nl   | www.quiqr.eu

Pleisterkwartier.nl

Heb je per ongeluk UTF letterype in gebruik genomen?

Eelko

Niet zover ik weet!

Kan ik dat ergens opzoeken?
www.meidenhoekje.nl   | www.quiqr.eu

Herman's Mixen

/Themes/default/languages/*.dutch.php verwijderen

http://download.simplemachines.org/?smflanguages;lang=dutch
download het gewenste taal pakket

uitpakken en uploaden /Themes naar /Themes op de server :P

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Robert.

Probeer de UTF-8 taalbestanden eens. Ik heb zelf ook problemen gehad op mijn localhost installatie met tekens zoals "ñ", "д", "å" enzo. Gewoon zorgen dat je hele forum op UTF-8 staat (conversie kun je uitvoeren vanuit het administrator paneel).

Eelko

Ik heb beide posts hierboven geprobeerd maar geen geluk mee gehad.

Het rare is ook als je een voorbeeld post doet dan is het normaal maar alleen als je het echt verzend dan zie je het pas.
Ook als je het in een nieuw topic in het onderwerp zet dan zie je het als normaal staan op de voorpagina.
maar open je echt het topic dan zie je die vage tekens met vraagtekens weer.
www.meidenhoekje.nl   | www.quiqr.eu

Herman's Mixen

kijk eens welke je hebt ingesteld onder je profiel ergens een instelling ?

is je database geconverteerd naar UTF8 ?
zijn er op de server de juiste UTF8 taal bestanden geïnstalleerd server wide dus niet alleen SMF taal bestanden vraag dit even na bij je host
heb je de laatste large upgrade pakket 2.0.2 inclusief taalbestanden geïnstalleerd ?
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Eelko

Zowel Dutch als Engels ingesteld bij allebij heeft IE en Chrome Problemen maar Firefox heeft geen problemen.

Zover ik weet is de database niet geconverteerd naar utf8
Ik heb de laatste large upgrade pakket gebruikt plus de taal bestanden.
www.meidenhoekje.nl   | www.quiqr.eu

Robert.

Je kunt je forum converteren naar UTF-8 in het onderhouds-gedeelte van het admin paneel. ;) Zonder dat te hebben gedaan krijg je problemen bij het gebruiken van UTF-8 taalbestanden :P

Eelko

Jep dankjewel het is gelukt!

Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad maar nu weer wat geleerd dus!

Hartstikke bedankt voor de hulp iedereen!:)
www.meidenhoekje.nl   | www.quiqr.eu

Robert.


Advertisement: