News:

SMF 2.1.4 has been released! Take it for a spin! Read more.

Main Menu

Nieuwe cookiewet, moet ik dan ook actie ondernemen

Started by Enzofielt, June 20, 2012, 02:15:01 PM

Previous topic - Next topic

Enzofielt

Hoi allemaal,

Ik ben op een aantal forum geweest die melding doen over het gebruik van cookies, hierbij wordt de keus gegeven voor wel accepteren of niet.
Bij het niet accepteren kun je dan niet inloggen op het forum, ben ik als standaard smf 2.02 gebruiker ook verplicht hier melding van te doen?

Groet,

Enzofielt
Running my forum on SMF 2.0.13

Herman's Mixen

Voor alsnog hoef je je op dit moment nergens zorgen over te maken, eerst zullen er binnen de EU de web browsers moeten worden aangepast voor het wel/niet accepteren van een cookie in het algemeen.

pas als dat geregeld is dan kunnen we het over wetgeving hebben er is hier op sm.org ook een discussie gaande welke hier te vinden is.. lees dat topic maar eens post voor post rustig door.
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Enzofielt

Running my forum on SMF 2.0.13

Herman's Mixen

je kan natuurlijk ook een tekst als het volgende opnemen in je registratie Overeenkomst.

Quote
Deze site is een initiatief van The Burglar! een "vrijwilliger" die op de officiële simpelmachines site de Nederlandse en Belgische gebruikers helpt met de simpelmachine forum software.

Ook deze site gebruikt "cookies" welke niet worden gebruikt voor advetentie doeleinden, wij gebruiken alleen de cookies voor het versturen van wachtoorden en ingelogde tijd.

Ik meld dit omdat de EU Cookie LAW binnenkort zal worden geactiveerd om privacy redenen van de Europese Unie (EU). ,
En deze dan ook op deze manier te waarborgen.

Iemand die zich registreert zijn of haar privacy gegevens blijven anoniem, tenzij er op gerechtelijke wijzen om gevraagd wordt door de desbetreffende instanties.

Ik verwacht dan ook van iedereen dat hij/zij zich normaal gedraagt, niet vloeken tieren of mede leden op wat voor wijze dan ook beledigen.
Wordt dit wel aan mij gemeld is dat per direct een permanente "BAN".

Al deze regels zijn van kracht op alle content en aangeboden software in wat voor vorm dan ook zoals web,digitaal, of geschreven tekst en illustraties.

Voor de rest geef ik geen regels houd het netjes en veel plezier.

dit heb ik als voorbeeld in een eigen overeenkomst staan ik geef bij deze dan ook iedereen die zoiets wilt opnemen in zijn eigen overeenkomst dan ook toestemming om dit zo over te mogen nemen. Je zult alleen de tekst moeten aanpassen aan je eigen gericht of behoeftes die gelden voor zijn/haar site/forum.
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Enzofielt

Dan gaan we daar nu eerst maar even met beginnen, bedankt.
Running my forum on SMF 2.0.13

LiroyvH

@Burglar: Helaas worden er al sessie cookies stored voordat mensen dat spul lezen :P
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Herman's Mixen

Daar ben ik van op de hoogte ;)

Maar gelukkig kan je een hoop instellen in je browser dit niet te accepteren.
Daarom zullen we in de EU ook aangepaste browsers moeten hebben zoals ik al eerder melde :P

Op internet kun je veel informatie vinden over de nieuwe wet. Lees bijvoorbeeld het verslag van het ddma cookiedebat op Marketingfacts en download de FAQ van toezichthouder OPTA voor antwoorden op veel gestelde vragen. Ook op het blog van ICT-jurist Arnoud Engelfriet vind je veel nuttige informatie.
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

LiroyvH

Die hele onzin gaat toch niet werken, technisch gezien ook een belachelijke eis.
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat achterlijk EU voorsteel nummer zoveel weer de prullenbak in gaat...
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Herman's Mixen

Ben het ook totaal met je eens restricties geven op de "vrije" media... jah wat zal er volgen :P
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

LiroyvH

((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

French

Functionele cookies vallen buiten deze wet,hoewel het wel netjes staat om je gasten/gebruikers over het gebruik hiervan te informeren.Bij gebruik van extra´s waar cookies door andere partijen worden geplaatst ben je verplicht om dit te melden.

Heb zelf een tekst verwijzing/uitleg ingepast in Modificatie Invitation Message In Your Face,lijkt me afdoende toch  ;)

LiroyvH

Zie niet in wat er netjes aan is, het is eerder bloedirritant. Het internet is erg afhankelijk van cookies om het makkelijk te houden, simple as that. Dit is echt weer zo'n domme wet die de werking ervan moeilijker maakt.

Maar goed, EU only, de rest van de wereld hoeft er niet voor te caren; dus ik ook niet. :P
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Advertisement: