Chat software, wie weet/gebruikt zelf goedwerkende met 2.04

Started by Mano2, March 22, 2013, 11:23:51 AM

Previous topic - Next topic

Mano2

Hallo mede smf-ers,

ik Gebruikte in het verleden flaschat 6.08  ( was maar 5 dollar ) maar sinds smf 2.03 en 2.04 is de verkering  voorbij en  meneer tufat  de ontwikkelaar doet er niks meer aan... best jammer want ik had er echt schik mee.

Ajax chat van Frug zou moeten werken maar er zijn wat problemen met  uitloggen en de chatkamers zijn de forums ipv eigen gemaakte kamers ...e.e.a. een beetje onhandig gemaakt en  uitgelegd ook vind ik, verder is er een topic van 450 pagina's hier op smf en nog steeds lopen  ze tegen van alles en nog wat aan,  de maker van de smf intergrate flaschat mod is  er ook al  een tijd niet mee bezig meer heb ik begrepen. ook best jammer dus want er is een modificatie nodig naar 2.04  en ik kan goed koken en zo maar dit wil nou net weer niet.....

Freichat is ook een leuke maar ook daar wordt ik niet echt wijzer van en ik heb  de indruk dat die meer voor  een andere b-board  software is gemaakt ipv smf

Mchat wil ik niet...die vind ik niks ( respect voor de maker maar niet wat ik zoek )

tot zover de enkelen die ik vond, gratis of weinig kostend en me aanspraken maar waar ik niet echt verder mee kom.

123chat en nog enkele andere varianten willen te snel rijk worden dus die doen we niet want ik draai het forum ook al op eigen kosten  en zo.. leuk is leuk zeg ik dan weer.

Is er hier dus überhaupt wel iemand  die op smf  2.03 / 2.04 werkt en een fatsoenlijke free of niet al te dure Chat ( of ajax-chat) werkend heeft  en reeds modified ?




Enzofielt

Running my forum on SMF 2.0.13

Mano2

Hey Enzofielt,
Ik zie in mijn tekst nu dat ik ipv Mchat bedoelde Sa-chat.
Deze  is best eenvoudig ook en bij mij blokkeerde deze de down scroll ( vraag me niet hoe ).

Maar toch bedankt voor je replay.  :)

HunterP


Ik gebruik zelf de Nchat. Had wel wat dingen moeten aanpassen om het goed werkend te krijgen maar heb het inmiddels aardig gepersonaliseerd en draait op verschillende fora met verschillende permissies (ene forum openbaar, andere alleen moderators). Werkt wel leuk moet ik zeggen :)

Mano2

Hey Hunter,

Heb  deze op  mijn wamp geinstalleerd, fijne mod en installeerd zonder problemen en deze lijkt  in mijn ogen leuker te werken dan eerder genoemden maar ik mis  het aanmaken  van bijv. kamers voor de verschillende disciplines ( ik wil dat men zen eigen kamer moet kunnen kiezen ) en toch ook wel wat meer admin input.

Jammer dat de maker ermee lijkt te zijn gestopt maar hij kreeg ook best veel vragen om  de oren gesmeten, zijn site werkt ook niet....

Maar tnx voor je replay en ik wacht rustig verder

Mano2

Gezien de weinige antwoorden "lijkt"  het  erop dat er niet zovelen  chat sotfware  gebruiken.
Nu heb ik besloten ajax-chat te gaan proberen te gebruiken maar daarbij heb ik een CHAT verwijs of knop nodig ergens naast bijv.  home - help- kalender-uitloggen balk
Ik vond de mod_chatroom button, deze leek me handig want je kan  aanklikken of bezoekers die link kunnen zien of niet en  de knop zou meteen op  de goede plek komen (voor mij superhandig want ken niet zo goed deze taal he) ....echter..... die mod is best oud en kleine aanpassing is nodig, bijv : er wordt verwezen naar de file mod.english.php maar ding heet tegenwoordig modifications.englich.php, ook zegt tie dat er in index.template.php iets "before" gedaan moet worden maar als ik  dat doe dan zegt die het nog steeds .... :(
Ik vermoed dat deze aanpassingen voor een kenner  niet zoveel voorstellen dus  wie heeft tijd en zin om  er ff in te duiken...
Of
Als iemand me kan vertellen hoe ik  de tekst "CHAT" in  eerdergenoemde balk krijg ( not visible voor bezoekers) en dat ik daar de verwijzing naar  : wee wee wee.mijnsite/chat erin kan zetten, en verwijzend naar een andere pagina openen,  dan ben ik ook geholpen denk ik   :)




Herman's Mixen

De chat button mod waar je naar verwijst deze is enkel voor de 1.1.x branche, ik kan dit wel aanpassen voor de 2.x branche
neem aan dat je bedoelt niet zichtbaar voor gasten ?!

ben alleen strax even op pad en denk dat ik eventueel morgen wel wat tijd kan vrijmaken om het een en ander aan te passen...
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Mano2

Hey Burglar,   
in de mod zelf zit de optie zichtbaar maken voor bezoekers of niet zichtbaar
maken. ( bezoekers hoeven de chat idd niet te zien )
Als je de mod aangepast  krijgt voor vers. 2.xx dan zal die optie
er autom instaan volgens de beschrijving .
Verders  doe maar lekker wanneer het je uitkomt, ben al blij
dat je er tijd voor maakt !

Mano2

Hey the Burglar,
Heb je toevallig nog tijd weten te maken om  het chat mod_scriptje naar 2.04 om  te zetten ?

Ik vond op  het engelstalige deel iemand die het voor elkaar leek te hebben, heb  die een pm gestuurd maar die meneer is al een tijdje niet aanwezig geweest hier dus geen antwoord nog helaas...


Herman's Mixen

Sorry, heb er nog tijd voor gehad mano is een beetje erg druk met allerlei projecten kom niet aan me eigen dingen toe, maar zal er spoedig aan gaan werken.
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Mano2


Hey Burglar,

Ik bedacht dat  dit topic  nog liep....
Heb inmiddels een chat-knop in de balk gemaakt en ook onzichtbaar voor  niet leden dus feitelijk is eerder besproken mod opgevangen en niet  meer nodig dus kan je  die gewonnen tijd weer gebruiken om een beetje van het mooie weer te gaan genieten ( regen is toch ook mooi toch..  8)  )


Greetzz

Herman's Mixen

Was het inderdaad nog niet vergeten hoor, maar zoals ik zie is het niet meer nodig... bij deze zet ik hem dan als opgelost...

Zal inderdaad wel ff de tijd nemen om eens goed te gaan genieten :D
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: