News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

Rechten van nieuwe mod-files verkeerd

Started by MrNicotine, June 21, 2013, 05:15:56 PM

Previous topic - Next topic

MrNicotine

SMF versie:2.04
PHP versie: 5
Opslag type MySQL
Opslag versie MySQL
Server type: Linux (Ubuntu)
Control Panel: Plesk

Omschrijving probleem:

Ik heb een test forum, die ik recentelijk helemaal opnieuw heb gestart. Dit is bedoeld als een upgrade van een bestaand forum van 2.0RC3 naar 2.04.
Ik weet, een omweg (had ook large upgrade pack kunnen gebruiken), maar er zijn wat mods die ik anders wil, dus dit kwam me beter uit...

Ter zake ;)  Ik heb ajaxchat geinstalleerd, geen probleem. Hierna wilde ik Portamx installeren, maar die vereist dat ik alle files in httpdocs op Writable zet (in mijn geval 0777). Op zich geen punt, maar ik zie nu dat de eigenaarsrechten van de Chat files niet mijn rechten zijn. Dus ik kan de files niet chmodden of verwijderen.

Nu heb ik net de eigenaarsrechten aangepast via SSH, maar dit is uiteraard niet handig...

De vraag dus: Hoe kan het dat, als ik zelf een mod installeer dat dit dan niet automatisch ook mijn files zijn?
En is er wellicht een manier om dit te voorkomen?

Herman's Mixen

Ten  eerste zou ik je willen adviseren om je hoofdmap chmod 755 te geven.

Neem even contact op met je host ivm chown rechten zij dienen dat voor je te fixen
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

MrNicotine

Sorry voor de late reactie.

Ik heb kontakt gehad met de host, en zij hebben dit inderdaad geregeld. Net getest, en nu blijven de files van mij. Bedankt ;)

Advertisement: