News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

Nieuw topic verschijnt als reactie

Started by MrNicotine, June 27, 2013, 06:21:53 AM

Previous topic - Next topic

MrNicotine

SMF versie:2.04
PHP versie: 5
Opslag type MySQL
Opslag versie MySQL
Server type: Linux (Ubuntu)
Control Panel: Plesk

Omschrijving probleem:

Ik heb mijn testforum een upgrade gegeven van 2.0 rc3 naar 2.04, dmv een large upgrade pack. Dit is probleemloos verlopen.
Met uiteindelijk de bedoeling om deze over te zetten naar het definitieve forum. Nog nooit gedaan, dus vandaar eerst op het test forum.
Alle mods weer geinstalleerd (voornamelijk ajaxchat en EZportal), werkt prima.

Hierna heb ik van het live forum de tabel Smf_messages gehaald uit de database, in het 2.04 testforum de tabel leeggehaald (truncate), en daar
de tabel van het live forum ingezet. (alles via phpmyadmin), omdat er natuurlijk in de tussentijd berichten bij zijn gekomen.

Ik heb het idee dat ik dat niet op de goede manier doe, want als ik nu een nieuw topic aanmaak, verschijnt deze als een reactie bij een willekeurig
ander topic in dezelfde categorie.

Gelukkig is dit niet het live forum, dus ;). Maar de vraag is dus, doe ik dit goed en is er wat anders mis gegaan, of doe ik dit verkeerd?
En hoe zou ik dan wel die berichten kunnen importeren..?

Als het namelijk iets anders blijkt te zijn, dan durf ik het niet aan om op deze manier het live forum te upgraden....
(tuurlijk maak ik daar dan wel een backup voor, maar als dit weer gebeurt en ik moet weer terug, dan is het downtime voor niks)

Herman's Mixen

Je doet toch iets niet goed...

Normaal maak je via phpmyadmin een database backup deze importeer je dan in een lege database
Upload het large upgrade pakket en neemt de 2 settings.php bestanden van je huidige forum of van het install pakket...

Download repair-settings.php bestand van de download site hier onder tools te vinden....

Upload repair-settings.php waar SSI.php staat dus in je forum root

Run dan bijvoorbeeld

Http://www.test.nl/repair-settings.php via je browser en volg de stappen zet de "blauwe" instellingen goed
Voor je paden en themes....

Heb namelijk het idee dat je niet een op een hebt geïnstalleerd dit veroorzaakt een verkeerde ID voor bepaalde topics... dit is eat er bij jouw gebeurt !!!

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

MrNicotine

Dit is precies de manier waarop ik het test forum gecreëed en inderdaad de upgrade heb uitgevoerd. Alleen terwijl ik hiermee bezig was zijn er natuurlijk berichten bij gekomen op het echte forum, die ik ook graag weer o het test forum wil hebben. Vandaar dat ik probeerde om smf_messages te importen in de nieuwe database.

Maar wat je zei over de id nummers heeft me wel aan het licht gebracht dat ik natuurlijk ook smf_topics moet doen, want daar staan de id nummers in.

Nu werkt het wel, met beide tabellen. Thanks, burglar, voor de gouden tip ;)


Herman's Mixen

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: