Display :users in chat in het infocentrum blok zetten

Started by Mano2, July 10, 2013, 05:33:34 PM

Previous topic - Next topic

Mano2

even  een update .
iemand  is  in het ajax forum bezig met een  stukje code die de users zou moeten displayen. :)
Als  het werkt dan zet  ik hier voor de  non- ajaxsite kenners een koppeling neer.




Mano2

Hallo medeleden,
Inmiddels zijn we enkele weken  :laugh:  verder en  er  is van alles bedacht daarzoo op het ajax forum maar een  werkende "display users  in chat" voor SMF hebben ze niet terwijl  dat  niet zo ingewikkeld  zou moeten zijn aldus een mod. maker aldaar.


Als ik  de basis van die mod* overdenk dan lijkt  het  me  voor een php/html/codes puzzelaar te doen maar  helaas  ben ik  dat  niet.


* een php file die verwijst naar  loggeg in/out users en vervolgens een stukje code  in een iframe plakken op je portal of zo die weer  naar  de php file verwijst.... zoiets dus.


Is  het  toevallig iemand  hier wel gelukt?


Herman's Mixen

Hey Mano dat er geen installatie acties zijn gedefinieerd duid er alleen maar op dat deze mod zelf geen database installatie of code uitvoerd.... zodat er GEEN veranderingen aan je database worden gemaakt...

Goed dat je de mensen aan het denken hebt kunnen zetten aan de anderekant bij ajaxchat... toch moet het niet zo moeilijk lijken...
net even in de mod zitten kijken en kwam ik dit tegen


function ssi_chatOnline($output_method = 'echo')
{
global $smcFunc, $scripturl, $txt;

$users = array();
$userIDs = chatOnlineUsers();
$users['links'] = array();
if (count($userIDs) > 0){
if (count($userIDs) == 1){
$result = $smcFunc['db_query']('', '
    SELECT mem.ID_MEMBER, mem.real_name, mem.ID_GROUP, mg.online_color, mg.ID_GROUP
FROM {db_prefix}members AS mem
LEFT JOIN {db_prefix}membergroups AS mg ON
(mg.ID_GROUP = IF(mem.ID_GROUP = 0, mem.ID_POST_GROUP, mem.ID_GROUP)) WHERE mem.ID_MEMBER = {int:the_id}' ,
  array(
      'the_id' => $userIDs[0],
    )
  );
}else{
$result = $smcFunc['db_query']('', '
    SELECT mem.ID_MEMBER, mem.real_name, mem.ID_GROUP, mg.online_color, mg.ID_GROUP
FROM {db_prefix}members AS mem
LEFT JOIN {db_prefix}membergroups AS mg ON
(mg.ID_GROUP = IF(mem.ID_GROUP = 0, mem.ID_POST_GROUP, mem.ID_GROUP)) WHERE mem.ID_MEMBER IN ({array_int:the_ids})',
    array(
      'the_ids' => $userIDs,
  )
  );
}
while ($row =$smcFunc['db_fetch_assoc']($result))
{
$link = '<a href="' . $scripturl . '?action=profile;u=' . $row['ID_MEMBER'];
if($row['online_color'] != ""){
$link.= '" style="color: ' . $row['online_color'];
}
$link.= '">' . $row['real_name'] . '</a>';
    array_push($users['links'], $link);
}
$smcFunc['db_free_result']($result);
}
if ($output_method != 'echo')
return $users;
else{
if (count($users['links']) == 0 )
  echo $txt['chat_no_user'];
elseif (count($users['links']) == 1 )
  echo '1' . $txt['chat_aUser']. ':<br />', implode($users['links']);
else
  echo count($users['links']). $txt['chat_users']. ':<br />', implode(', ', $users['links']);
}
}


dit kunnen ze dus als uitgangspunt gebruiken of het te displayen waar je dat dan ook zou willen..

PS. een IFRAME is uit den boze !! en voor security doeleinden zou ik dat echter niet gebruiken !!
maak bijvoorbeeld een extra php block of page in je portal ;)

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Mano2

Hey Herman,


toch denk ik  dat  ze  het daar  niet weten, blijkbaar  werken  er  niet  veel met smf waardoor deze   oplossing  niet  doorkomt....
Een van de wise-guys daar heeft  voor zen eigen een show online chatters gemaakt en  die werk goed zag ik op zijn forum maar  hij werkt met een ipb forum, dat schijnt weer anders te zijn dan smf, zijn mod doet bij mij iig niks, ja sloopt men forum, dus of ik deed  het fout of het werkt niet bij ons.


Valt me op dat daar verders  op een stuk of 5 wise-script-guys na de rest   merendeels afwacht.... newbees net als ik vermoed ik haha, lijkt  dit forum wel, ook maar een paar php-nerds, waaronder  jij, en de rest  hoopt maar dat er  oplossingen komen ooit  ;D


Ja klopt,   in  een php blok  kon er  ook  een stukje code worden geplakt ( wat ik dus ook netjes  heb gedaan in men portal) die weer verwees naar  zijn chow users.php scriptje dat in  de chat root moest  worden geplakt maar  die geeft  ook foutmeldingen aan ipv de  users in de chat, maar ik krijg ook geen antwoorden van wie dan ook daar, ze weten het dus echt  niet.... jammer...


En hier op het smf/engels deel over die chat heb ik al tijden niet gekeken,,, zal straks eens kijken, toen was er veel heen  en  weer geklets en ik zag door de bomen het  bos niet als iedereen met de eer wil strijken en alles door elkaar  loopt zonder duidelijke vooruitgang.








Herman's Mixen

IPB mods kan je niet op SMF draaien dit werkt niet !!

Blijkbaar is de community aldaar zo danig klein, dat er weinig of geen support is ?!

Zou inderdaad even kijken in het topic van de mod zelf alhier.... 
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: