News:

Wondering if this will always be free?  See why free is better.

Main Menu

Eerste begin

Started by Sjo-Cal Speedtoys, December 21, 2013, 03:40:51 AM

Previous topic - Next topic

Sjo-Cal Speedtoys

Hallo allemaal,

Ik ga begin volgend jaar een bestaand forum (hotwheelsverzamelaarsholland.nl) verhuizen naar SMF. Ik ben een aantal jaren webmaster geweest dus heb wel wat web ervaring, maar dit is compleet nieuw voor me, dus hulp is welkom :D
Het oude board staat bij Excoboard, dus alle hoop op een migratie is vervlogen, we beginnen dus clean.

Zijn er, buiten de documentatie, dingen waar ik rekening mee moet houden?

Herman's Mixen

Zonder een database backup van Excoboard, zal het niet mogelijk zijn om een convert te maken naar SMF... aangezien Excoboard een free hosted forum is ben ik bang dat dit je niet gaat lukken... gaat dus om leden,posts,boards om maar even een voorbeeld te geven...

Echter zal er ook een converter door iemand van het converter team geschreven moeten worden... als er geen bestaande converter is !!
en weet niet in hoeverre het team dit nog doet tegenwoordig ...
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Sjo-Cal Speedtoys

Ja dat verhuizen geen optie was, dat was al snel duidelijk. Is ook extra reden om Excoboard te verlaten :D
Nog tips voor het installeren van SMF of zou alles gewoon smooth sailing moeten zijn?

Herman's Mixen

Op zich zouden er bij een normale "schone" installatie geen problemen hoeven voor te doen ;)
Het enige waar je rekening mee dient te houden is het feit dat als je gaat installeren en je mods wilt gaan installeren, deze kan je emuleren via het pakket beheer maar ik raad je toch stevig aan dit niet te doen maar voor een handmatige installatie te gaan.

Als het om mods gaat gebruik hiervoor wel een geschikte Editor als ZendStudio/Crimson Editor of Notepad++
En houd rekening dat je als je een bepaald Theme wilt installeren je goed oplet voor welke versie deze geschikt is 1.1.x kan niet op een 2.0.x Install aangezien de twee versies totaal anders zijn..

Zeker nu er hard word gewerkt aan een aankomende release van 2.1... lees hier meer over in de Developers Boards ;)

Manual Installation of Mods
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Sjo-Cal Speedtoys


Advertisement: