News:

SMF 2.1.4 has been released! Take it for a spin! Read more.

Main Menu

taalpakket installeren

Started by The_Stig, February 19, 2014, 02:04:36 PM

Previous topic - Next topic

The_Stig

Hoi,

Ik heb zojuist het forum geinstalleerd en probeer nu het NL pakket te installeren.
Alle bestanden staan op writeble Yes.
Na het invoeren van de (correcte) FTP gegevens staat hij lang na te denken om vervolgens te eindigen in error 500

Iemand een TIP waar ik kan gaan zoeken?

The_Stig

Mano2

Ik heb het  op  de volgende wijze gedaan en  dan hoef je geen ftp of whatever  in te vullen : configuratie--> talen--> toevoegen ( maar dan in het engels   8)  ), zoek dan naar Dutch en  de taalopties komen  vanzelf

The_Stig

Hoi Mano2,

Dat doe ik ook, klik dan op install en dan geen reactie meer... (error 500)

Herman's Mixen

Download hier even vandaan en unpack ze het pakket ff lokaal ergens in een map op je pc
ftp het dan naar je server de map /Themes naar de map /Themes op de server en de agreement.dutch.txt naar de root waar SSI.php staat,,,

heeft je webhost safe_mode = on aan staan of toevallig mod_security geïnstalleerd dan kan het zijn dat de optie van Mano inderdaad niet werkt... ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

The_Stig

Safe_mode staat off en mod_security is niet actief.
Ga het idd wel op deze manier proberen maar zie dat ik add-ons ook niet kan installeren vanuit de admin.
Denk dat er toch iets niet 100% correct sta op de server maar waar en wat  :(
Zoek dus liever door naar de oplossing

Mano2

misschien iets met rechten? had ik in begin ook met  mijn hoster die daarop e.e.a.  aanpastte en toen ging veel/ alles beter en zo,  maar tzal vast dat niet zijn want als Herman dat niet noemt dan zal ik vast  fout zitten maar goed, ik probeer mee te denken want  als iets   goed  moet gaan dan moet  het de taal wel zijn, feitelijk peace  of  cake  normaalgesproken...

Herman's Mixen

kan inderdaad een rechte kwestie zijn, zou je eens een bestand op je server kunnen zetten/maken

noem het bijvoorbeeld phpinfo.php en plaats de volgende code er in

<? phpinfo(); ?>


hier uit kunnen we iets meer mee opmaken met de configuratie die je host heeft.
plaats dan even de link http://www.jouw-locatie.ext/phpinfo.php
zodat we een beter beeld kunnen schetsen ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

The_Stig

Ik heb hem nu op NL staan alleen volgens de update van Herman.
De phpinfo: hxxp:www.funnymedia.nl/phpinfo.php [nonactive]
Nu is hxxp:funnymedia.nl [nonactive] niet het domein waar het forum op komt te staan (die hou ik nog even voor mij) maar wel op dezelfde server met het zelfde IP / settings etc.

Herman's Mixen

Wat me opvalt is dat apache de apache user is, dit zou veranderd moeten worden naar de FTP gebruiker deze moet dan speciefieke rechten krijgen op de hoofdmap /httpdocs of /public_html zodat je deze zelf kunt chmodden naar 750 alles wat er onderval mag dan 755 hebben...

je zult hiervoor je hoster moeten benaderen ivm met de apache user change en chown permissies...
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

Normaliter worden bestanden die geupload worden via FTP automatisch aan de FTP gebruiker toekend. Zeker met een controlepaneel als Directadmin, en van wat ik aan de directorystructuur gezien heb, lijkt het er heel sterk op dat hier Directadmin in gebruik is.


Error 500 op FTP duidt over het algemeen op problemen met de FTP server als je die error op de FTP krijgt.
Probeer anders eens met een ander FTP programma of probeer eens met PASV (passive) verbinding te maken.

Het best kun je inderdaad even hierover contact opnemen met je host zoals Herman ook al zegt.
Greetings, Black Tiger

Advertisement: