Enkele membergroup vragen

Started by Black Tiger, February 28, 2014, 08:57:31 PM

Previous topic - Next topic

Black Tiger

Ik ben bezig een forum om te zetten van vbulletin 3.8.7 naar SMF.
Op zich is dat prachtig gelukt, behalve dan dat ik alle forum en andere permissies opnieuw moet gaan instellen, op zich geen probleem.

Wat wel een beetje een probleem is, en ook wel vreemd, is het feit dat SMF geen "banned users" ledengroep heeft, hetgeen zowat elke andere forum software wel heeft.
Dit veroorzaakt een extra probleem, aangezien users die in VB in de banned usergroup zaten, nu gewoon toegang hebben want met de conversie zijn ze tussen de gewone gebruikers gekomen.
Probleem nummer 2 is dat ik zo vlug niets kon vinden waarmee je gebruikers massaal een ban kunt geven.

Anders kan ik nog wel een lijstje maken met banned users in m'n oude VB, maar wat is dan de beste optie om die allemaal een ban te geven? Is de enige mogelijkheid een mod?
Of heeft hier iemand nog betere ideeën over hoe dit op te lossen?
Greetings, Black Tiger

French

Quote from: Black TigerWat wel een beetje een probleem is, en ook wel vreemd, is het feit dat SMF geen "banned users" ledengroep heeft
Dat klopt .......je kan overwegen om een nieuwe ledengroep aan te maken,en daar handmatig al die leden in plaatsen.(Voordeel daarvan leden zijn altijd weer terug te plaatsen vanuit deze Ledengroep)Leden die zijn verwijderd krijgen op deze manier als Profieltekst Geroyeerd (of een benaming naar keuze) mee.
Voorbeeld: Ledengroep geroyeerd.


En bij de Algemene permissies van deze Ledengroep vink je alles uit (Mocht je een contact formulier hebben op je Forum kan je deze aangevinkt laten,kunnen ze altijd nog de forum beheerder bereiken)

Black Tiger

Ik was er al over aan het denken om er een nieuwe usergroep voor te maken en ze daarin te moven.

Maar er is ook geen goede optie om massaal gebruikers naar een andere primary usergroep te moven.
Zoals ik gezien heb moet je een komma gescheiden lijstje maken. Dan de banned users middels dit lijstje aan de banned groep toevoegen.
Daarna deze zoeken in de standaard gebruikergroep en ze daar verwijderen.
Als je dat niet doet krijgen ze namelijk de banned groep als secondary ledengroep en blijven ze de default als primary houden en dat lijkt me niet echt wenselijk.

Het zou eigenlijk wel mooi zijn als er "mass move users" optie kwam waarmee je gebruikers van de ene primary usergroep naar een andere primary groep kon kiepen.
Bij een nieuwe opzet is dat niet perse nodig want dan zul je dat niet snel doen, maar wel erg handig voor mensen die van andere forum software komen en alles moeten overzetten.
Greetings, Black Tiger

Herman's Mixen

Onder je eigen admin profiel --> Lay-out-voorkeuren --> Toon 'snel modereren' als {checkboxen} kiezen uit dropdown menu ;)

nu kan je in de meeste gevallen dingen massaal doen :P
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

Greetings, Black Tiger

Advertisement: