News:

SMF 2.1.4 has been released! Take it for a spin! Read more.

Main Menu

Embed code shoutbox

Started by johannes47, March 12, 2014, 07:08:09 PM

Previous topic - Next topic

johannes47

Hallo


Ik heb zitten denken stel dat ik SMFPacks Shoutbox op een website als embed zou willen gebruiken is dat mogelijk.
Of is het mogelijk dat op mijn ftp server het werkt, maar dat ik die shoutbox op een andere website zou willen gebruiken door middel van embed ?
Is dit mogelijk en zo ja wat moet ik allemaal doen.

groetjes Johannes

Herman's Mixen

Niet als het NIET dezelfde fysieke server is, en dan moet er ook nog met diverse accounts gekoppeld worden beetje omslachtig allemaal
normaliter wordt je ge CHROOTED in een map op de server en kan niet buiten deze map werken.

dus in theorie is het wel mogelijk maar je host zal hier te veel voor moeten doen wat ook een stuk security aan de host zijn kant in gevaar kan brengen...

Advies wordt denk ik een dikke NEE
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

Als ik me niet vergis dan maakt de Shoutbox ook gebruik van de mysql database. Indien dit klopt, dan zul je een host moeten zoeken die poort 3306 inkomend voor jou wil uitzetten en je forum host zal poort 3306 uitgaand open moeten hebben. Ik ben dus zelfs bang dat dit 2x een dikke nee gaat worden.

Dus ik ben bang dat het erg moeilijk gaat worden, net als Herman al aangeeft. Bij een forum als dit kun je het best gewoon alles op 1 fysieke server houden en dan ook nog het liefst binnen hetzelfde hosting account.
Greetings, Black Tiger

johannes47

Hallo,

bedankt voor alle informatie, dus als ik het goed begrijp kan ik de SMFPacks Shoutbox wel gebruiken op een website. Maar dan zal ik wel het script nodig hebben die ik kan gebruiken om de chatbox aan te spreken op de website. Dus als iemand een html website heeft en deze mod op zijn eigen ftp server zou er een mogelijkheid zijn om deze te gebruiken. Zo ja zou iemand mij ermee kunnen helpen ermee wat ik moet doen. Het liefst doe ik het zelf om er meer van te leren. Ik hoor van jullie

Nogmaals bedankt.

Herman's Mixen

Nee html is heel wat anders dan PHP/MySQL

Dus je zal voor een HTML website ook voor een andere oplossing moeten gaan zoeken iets als Ajaxchat het losstaande chat script dan... dit is ook php/mysql maar deze zou je wel kunnen inpassen met een aantal aanpassingen
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: