News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

IP adressen weergegeven als (0.0.0.0)

Started by Perra, July 04, 2014, 01:10:26 PM

Previous topic - Next topic

Perra

Hallo allemaal,

Ik heb voorheen een aantal phpBB3 fora beheerd, maar ben overgestapt naar SMF  2.0.8

Het me zowaar gelukt als computer nitwit om het forum op te bouwen. Maar...
Alle Ip-adressen van gasten, leden en mijzelf worden weergegeven als (0.0.0.0)

Dat vind ik heel erg storend, omdat ik o.a handmatig leden activeer en vaak IP-adressen check om te zien of het bekende spammers zijn etc.

Ik heb over dit probleem gegoogeld, maar ik kom er gewoon niet uit.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Bij de gedetailleerde versie controle valt me wel nog wat op:

Sources : 2.0.4
Standaardtemplates 2.0.7
Taalbestanden 2.0

Omdat ik voorheen gratis fora beheerde, heb ik nooit eerder zelf updates gedaan of modificaties geinstalleerd.
Al doende leert men, dus ik neem aan ik ook  ;)

groet,

Perra

NanoSector

Hoi Perra, welkom bij SMF!

Heb je enige mods geinstalleerd? Zoja, kun je ze hier even in het topic zetten?
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Perra

Hallo NanoSector, dank je voor het welkom!

Ik heb nog helemaal niets geinstalleerd aan mods.

Het gekke is, dat heel soms er plots toch een IP-adres doorkomt. Ik ben echt pas vandaag open voor registratie van leden, dus heel veel gasten en leden lezen er nog niet.


NanoSector

Hoi Perra,

Heb je dit probleem alleen als je als administrator inlogt of ook als je als normaal lid/gast het forum bezoekt?
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Herman's Mixen

Wees gerust ip 0.0.0.0 is gewoon het internet wat wordt gezien word als netwerk door sommige providers wordt het inderdaad gezien als een een IPadres wat eigenlijk nergens opslaat...

wat betreft de version numbers... niet alle files worden totaal her-schreven tijdens een update of upgrade ;)
dus dat is in feite vrij normaal....

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

LiroyvH

Nee dat slaat nergens op hehe. 0.0.0.0 wordt meestal weergegeven als een reverse proxy (zoals nginx of varnish) niet de juiste headers doorstuurt waardoor de server niet meer weet waar het werkelijk vandaan komt, ook kan dan ipv 0.0.0.0 het IP adres van de server voor iedereen verschijnen. (http://nl.wikipedia.org/wiki/X-Forwarded-For) Dat is een probleem bij de hosting provider. Een tweede optie is dat het een IPv6 verbinding is, dat snapt SMF niet; die wil enkel IPv4 verbindingen hebben. Maar als bij ALLE leden 0.0.0.0 zit er zeer hoogstwaarschijnlijk een reverse proxy (kan ook CloudFlare zijn trouwens!) tussen die gewoon brak geconfigureerd is...
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Perra

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb al eerder geprobeerd te reageren maar het lukte niet mijn antwoord te posten, dus na een paar pogingen heb ik het opgegeven.
Inmiddels is niet meer iedereen 0.0.0.0 en per lid wisselt het ook. De ene keer wel een legit IP adres, de andere keer weer niet. Mijn eigen IP adres blijft altijd 0.0.0.0. Maar ik weet toevallig al wie ik ben ;-) dat scheelt.

@ NanoSector: Alleen als ik als Admin inlog, maar dat is natuurlijk ook de bedoeling...leden zien geen IP-adressen.

De google-bots zijn inmiddels ook gearriveerd en die zie ik altijd wel (herken ze nog van vorige fora).

Volgens mij stond er in het antwoord van Herman's Mixen een zin die ik helemaal niet begreep, maar misschien ben ik slimmer geworden  8)

Eigenlijk moeten Nitwits als ik ook geen fora starten...als we de uitleg taal al niet begrijpen...
Maar op dit moment vind ik het niet zo bezwaarlijk omdat ik van nieuw aangemelde leden tot nu toe gewoon de IP-adressen krijg en zo kan zien/inschatten of het echte leden zullen zijn.
Nogmaals bedankt voor alle reacties!

Ik ga weer verder puzzelen; ik heb nog een vraag maar moet daar misschien een ander topic voor openen.

Advertisement: