inhoud berichten

Started by Loes, August 12, 2014, 03:38:27 PM

Previous topic - Next topic

Loes

Goedeavond,

Sinds 2006 heb ik een smf forum dat sindsdien niet is ge-update.  De huidige versie is dus 1.1.1
Het is destijds voor me bij de host gezet en ik heb er simpelweg nooit bij nagedacht het te updaten.
Inmiddels lukt dat ook niet meer, iemand heeft dat gisteren nog geprobeerd, maar helaas. Ik heb zelf geprobeerd via beheer een backup te draaien, er gebeurt niets.
Eigenlijk zijn er langer allerlei problemen die we wat weglachten, maar inmiddels is het pure ergernis. Het forum is simpelweg defect en de host stuurde ook al bericht over het afsluiten van het een en ander omdat het onveilig is. Het is een compleet afgesloten forum.

Ik bedacht de voor mij belangrijke topics als tekst op te slaan, maar zoals ik dat ooit deed, via print en dan in een wordbestand plakken.. werkt niet meer.
Toen nog gezocht of ik de teksten kan vinden ergens via ftp bij de host, maar ik weet niet waar ik moet zoeken.

Dat is uiteindelijk de vraag.
Waar vind ik de inhoud van het forum?
Bedoeling is opnieuw te beginnen met een schone versie (bij een andere host), maar we willen van wat topics de inhoud bewaren.

NanoSector

Hoi loes,

Ik zou willen zeggen welkom bij SMF, maar dat zou in dit geval niet zo gepast zijn :P

Alle posts en topics en andere dingen (leden, boards, noem het maar op) slaat SMF op in een database. Als je die mee wilt nemen kun je ze beter stuk voor stuk direct kopieren en de goede BBCode zelf toevoegen.

De backup functie in SMF zelf is al onstabiel van nature. Ik zou die niet gebruiken maar de backup functie van je host.
Als je een backup hebt, kun je het forum waarschijnlijk nog upgraden naar 2.0.8 via http://wiki.simplemachines.org/smf/Upgrading
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Loes

Hoi NanoSector,

Dank voor je reactie. En als het uiteindelijk lukt e.e.a. te bewaren dan voel ik me welkom genoeg hoor. Ik ben blij met SMF; de problemen zijn mijn eigen fout.  ::)

Nog even verder gezocht bij de host en die maakt inderdaad een backup. Dat scheelt alweer.

Ik begreep dat handmatig overzetten weken kon gaan duren.. Nu zijn we maar met weinig dus de leden overzetten is geen probleem, maar we hebben wel berichten vanaf 2006.
Als ik de onzintopics (spelletjes e.d.) verwijder, zijn de andere topics dan gewoon te vinden in die database? Ik heb geen idee hoe dat eruit ziet.

Even screendumpjes gemaakt van wat ik heb gevonden:

zelf denk ik wel te zien dat die vriend inderdaad wat heeft geprobeerd een paar dagen terug. Onderaan het forum staat nog steeds 1.1.1, maar het lijkt hier of er toch iets is ge-update?


Wat betreft het upgraden.. als ik de topics die ik wil bewaren ergens lokaal opsla, kunnen die dan later in een nieuw forum geïntegreerd worden? Ik begrijp dat ze dan niet meer aan een gebruiker hangen (of kan dat samengevoegd als ik die meekopieer), als de berichten er nog maar zijn.
Ik wil namelijk ook over naar een andere host, daarom lijkt opnieuw beginnen mij eigenlijk het handigst. We hebben destijds wat mods gebruikt die misschien niet helemaal goed zijn. Daar zal ook een probleem liggen.


De wijziging in 2011 was ook een verhuizing van host. Het heeft toen heel wat moeite gekost alles over te zetten waarbij ook het een ander is misgegaan.  :P

NanoSector

Als je de hele database hebt meegenomen in de backup kun je zelfs het hele forum terugzetten.

Met een large upgrade pakket krijg je een helemaal schone SMF installatie. :)
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Loes

O wauw, echt?

Maar gaan dan de geïnstalleerde mods die wellicht het forum verstoren niet ook mee naar het nieuwe?

NanoSector

Als je een frisse installatie maakt, nee. De database houd dezelfde structuur maar de data die door de mods niet gebruikt word kan niets schaden.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Loes

Geweldig, ik dacht echt dat het allemaal niet meer kon. Dank je.
Ik laat nog weten of het allemaal gelukt is, zal niet heel snel zijn vrees ik.

NanoSector

Met een goede backup kan er niets mis gaan :)
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Advertisement: