News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

De inhoud van PB's weglaten in notificatie naar emailadres

Started by SandraRVVH, August 19, 2014, 02:48:53 AM

Previous topic - Next topic

SandraRVVH

Goedemorgen,

Is het mogelijk om de tekst in PB's die naar leden worden gestuurd weg te laten in de email notificatie? Dus dat dan enkel de notificatie naar het emailadres wordt vermeld zonder de eigenlijke inhoud van die PB?

Verder heb ik een vraag over de kreet die vermeld staat bij 'load balancing'.

Attentie: de instellingen hieronder dienen met zorg bewerkt te worden. Als deze te laag ingesteld worden, kan dat je forum onbruikbaar maken! Het loadaverage is momenteel 1.86

Wat moet ik hiermee doen?
Drempel voor het uitschakelen van automatische database-optimalisatie staat nu op 1.60. Elke keer als ik dit verhoog, dan geeft de bovenstaande attentie tekst een hogere loadaverage weer.

De instellingen staan nu:

Schakel load-balancering middels load-gemiddelden in 1.60
Drempel voor het uitschakelen van automatische database-optimalisatie 2.5
Drempel voor het uitschakelen van de zoekfunctie 2.0
Drempel voor het uitschakelen van alle ongelezen topics Drempel voor het uitschakelen van alle ongelezen reacties 3.5
Drempel voor het uitschakelen van weergave van berichten van één gebruiker 2.0
Drempel voor het volledig afsluiten van het forum 40


Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes,
Sandra

Herman's Mixen

In een normale omgeving gebruik je nooit de "load-balancer", tenzij je meerdere servers hebt draaien in een "round about" of "failover" omgeving.. dus raad je aan deze setting uit te zetten.

Voor de notificatie inhoud dien je het bestand /Themes/default/languages/EmailTemplates.{taal}.php aan te passen aan je wensen, in dit bestand vind je alle mail template teksten welke door SMF gebruikt worden voor het verzenden van mails.

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

SandraRVVH

OK, dank je wel. De load balancer (eerste regel) stond niet aan, alleen de regels daaronder met de waardes waren wel ingevuld.

Kun je me vertellen waar ik dit bestand kan vinden? Waarschijnlijk niet in het forum zelf, maar in mijn cPanel?

Ik zit nu in het forum onder beheer Thema- en layout instellingen - Bewerk thema's
Daar vind ik geen Email templates

Bestandsnaam   Laatst gewijzigd   Grootte
css      
images      
scripts      
index.php   27 januari 2011, 20:58:07   217 b
index.template.php   27 januari 2011, 20:58:07   18.92 kB
theme_info.xml   27 januari 2011, 20:58:07   989 b

SandraRVVH

#3
Ik denk dat ik heb gevonden wat jij bedoelt. Alleen nu het aanpassen nog.... :o

/home/...../public_html/forum/Themes/default/languages/PersonalMessage.dutch.php

Als ik deze regel neem:
// Don't translate SENDER or MESSAGE in this language string; they are replaced with the corresponding text - use numeric entities too.
$txt['pm_email'] = 'Je hebt zojuist een persoonlijk bericht ontvangen van SENDER op ' . $context['forum_name'] . '.' . "\n\n" . 'BELANGRIJK: Onthoud dat dit alleen maar een notificatie is. Reageer niet op deze e-mail!' . "\n\n" . 'Het bericht wat je werd gestuurd was:' . "\n\n" . 'MESSAGE';


Als ik niet wil dat leden de inhoud van een PB via de emailnotificatie ontvangen, dus na de notificatie eerst moeten inloggen om hun PB te zien, kan ik dan de vetgedrukte tekst deleten? Of moet ik een andere handeling verrichten?

Herman's Mixen

#4
Quote from: Herman's Mixen on August 19, 2014, 09:45:32 AM
/Themes/default/languages/EmailTemplates.{taal}.php

Download dat bestand, lokaal naar je PC om het te kunnen bewerken met een degelijke editor Notepad++, Netbeans IDE, ZendStudio om er een paar te noemen, de laatste is een commercieel pakket dus een van de twee eerste editors volstaan ook.

Dit niet via CPanel file manager / of SMF Beheer bewerken !!

gewoon even via FTP/SFTP inloggen

Forum_Locatie/Themes/default/languages/*.* <-- hier even kijken of je het Nederlandse bestand of alleen het Engelse bestand nodig hebt ;) of eventueel allebei :P


'notify_boards_body' => array(
/*
@additional_params: notify_boards_body
TOPICSUBJECT: The subject of the topic causing the notification
TOPICLINK: A link to the topic.
MESSAGE: This is the body of the message.
UNSUBSCRIBELINK: Link to unsubscribe from notifications.
@description:
*/
'subject' => 'Nieuw topic: {TOPICSUBJECT}',
'body' => 'Een nieuw topic, \'{TOPICSUBJECT}\', is gestart op een board dat jij in de gaten houdt.
Je kunt het topic bekijken via deze link:
{TOPICLINK}

Het bericht van het topic is als volgt:
{MESSAGE}

Mocht je niet langer op de hoogte willen worden gehouden middels deze notificaties, gebruik dan deze link:
{UNSUBSCRIBELINK}

{REGARDS}',


Gaat om dit stukje, in EmailTemplates.dutch.php dus niet wat jij hier boven vermeld PersonalMessage.dutch.php !! ;)

uit het hierboven genoemde citaat kan je dit stukje zo verwijderen...


Het bericht van het topic is als volgt:
{MESSAGE}


Dit is echter een voorbeeld, de daadwerkelijke code is wat anders aangezien ik een andere tekst had geselecteerd maar het idee is het zelfde ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

SandraRVVH

Wow, kan dat niet wat praktischer...? ;)
Ik ga het uitproberen. Bedankt voor de uitleg!

Herman's Mixen

Lol jij moet hier zelf wat van leren, hoe je eventueel iets goeds aanpast...
ik stuur je alleen een kant op en ik ga niet iets plakken en knippen waar je NIETS van zou kunnen leren :P

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

SandraRVVH

Dan zou ik Notepad++ moeten downloaden, maar dat doe ik nu even niet. Mijn PC is net virusvrij, juist door toedoen van het downloaden van een programma. Ik zal hierbij hulp vragen en dan proberen het aan te passen.
In elk geval bedankt!

CapadY

Ik heb voor die notificaties ooit een MOD voor geschreven.

Daarbij is het mogelijk om bij de settings in te stellen of de berichtinhoud in de mail komt te staan waarbij dan ook nog onderscheid te maken is in notificaties aan een beheerder of notificaties aan "gewone" gebruikers.

Ik heb alleen geen idee of deze MOD nog geschikt is voor de laatste SMF versies. Hij werkte in ieder geval wel in dedefinitieve  SMF 2.0 branche.
Please, don't PM me for support unless invited.
If you don't understand this, you will be blacklisted.

Advertisement: