News:

Bored?  Looking to kill some time?  Want to chat with other SMF users?  Join us in IRC chat or Discord

Main Menu

Wijziging aan lay-out

Started by Balbezit.com, August 23, 2014, 09:47:24 AM

Previous topic - Next topic

Balbezit.com

Hallo,

Mijn forum draait op SMF 2.0.8 en ik heb onlangs het thema "concept" geïnstalleerd op mijn forum. Dit thema was geschikt voor deze versie van SMF.

Graag wil ik twee dingen wijzigen in de lay-out van het forum.

1. Ik wil mijn eigen logo plaatsen daar waar nu het thema logo van concept staat.

2. Zoals jullie zien vallen de datum en tijd net buiten het zwarte gedeelte. Kan ik de zwarte balk iets groter maken danwel de letters verkleinen zodat de gehele tekst weer leesbaar wordt?


Balbezit.com

Inmiddels heb ik ontdekt dat de datum en tijd wel in het zwarte vallen wanneer de gebruiker geen avatar heeft ingesteld. Desondanks zou ik nog wel een oplossing willen want ik wil graag dat gebruikers met avatar ook een goede weergave hebben.

Balbezit.com

Ik heb het logo in de header nu ook vervangen.

Nu alleen nog voor elkaar zien te krijgen dat de datum en tijd binnen de zwarte balk vallen.


Herman's Mixen


#header {
    background: none repeat scroll 0% 0% #333;
    height: 100px;
}


Beetje met de hoogte spelen ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Balbezit.com

Quote from: Herman's Mixen on August 24, 2014, 12:09:20 PM

#header {
    background: none repeat scroll 0% 0% #333;
    height: 100px;
}


Beetje met de hoogte spelen ;)

Dat klinkt zo simpel, alleen in welk bestand moet ik die regel zoeken waarin ik de hoogtewaarde kan aanpassen?

Herman's Mixen

normaliter /Theme/Theme_naam/css/index.css
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Balbezit.com

Dank. Dan ga ik daar even zoeken en prutsen.

Balbezit.com

Dat is gelukt, maar nu heb ik een nieuw "probleem". Datum en tijd staan meer links gecentreerd dan de tekst erboven. Hoe pas ik dat aan?

Balbezit.com

Mijn nieuwe probleem is ook gelost door het toegestane formaat van het avatar groter te maken in index.css

Dank voor de hulp!

Advertisement: