Welcome modificatie

Started by Balbezit.com, August 23, 2014, 06:03:20 PM

Previous topic - Next topic

Balbezit.com

Ik heb de Welcome modificatie geïnstalleerd op mijn forum.
Deze ervoor moeten zorgen dat zodra zich een nieuw lid aanmeld er automatisch een welkomstopic aangemaakt wordt.

Echter krijg ik het niet werkend.

- Ik heb een doel forum - bord geselecteerd
- Een forum account geselecteerd van waaruit de auto-post komt
- Een standaard topic toegevoegd dat gepost zou moeten worden

Vervolgens 2x een nieuw account aangemaakt, maar er verscheen geen automatisch welkomstopic.

SMF 2.0.8.

Balbezit.com


Herman's Mixen

kijk eens of je iets in je SMF errorlog tegenkomt ?!
Waren er fouten tijdens het installeren van deze mod ?!

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

ThijsW

Soms is een mod bedoeld voor een oudere versie, waardoor in de bestanden het een en ander veranderd. Er staat dan 'Fout' in plaats van succes. Dit moet je dan handmatig veranderen.

Herman's Mixen

Quote from: ThijsW on September 04, 2014, 03:24:01 AM
Soms is een mod bedoeld voor een oudere versie, waardoor in de bestanden het een en ander veranderd. Er staat dan 'Fout' in plaats van succes. Dit moet je dan handmatig veranderen.

Dit heeft echter niets met de verouderde versie nummer te maken, mods geschreven voor 2.x zullen in de meeste gevallen ook gewoon op 2.0.8 draaien ;)

Dat je de tekst "Fout" krijgt in plaats van "Success" komt meestal dat er een andere "MOD" al op deze locatie iets heeft gezocht en er iets aan heeft toegevoegd...
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

ThijsW

Ik heb wel eens gehad dat er ['group_key'] stond inplaats van ['group_key_order'] ofzo. Weet het niet precies hoor!

Herman's Mixen

Een exacte foutmelding zou wel handiger zijn in dit geval zegt het me niks zo als je het hier boven vermeld :P

Ook heeft het er mee te maken hoe je, eventueel je mods installeert

- Via de package manager (wat ik zelf onhandig vind werken)
- Via de handmatige installatie (vergt iets meer knowhow hoe je bestanden moet lezen, met name de XML bestanden add before / add after tags moet je andersom gaan lezen)

Dus de add before = "er na toevoegen" en add after = "er voor toevoegen"
snap dat het in het begin wat verwarrend en lastig overkomt, maar zo is het nu eenmaal ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

ThijsW

Bij XML omgedraaid, en bij PHP niet?

Herman's Mixen

er zijn verschillende mod formaten in omloop

- XML (huidige standaard)
- BoardMod (vooral te vinden bij de wat oudere mods)

dit heeft echter niets met PHP zelf te maken, aangezien de package manager met beide formaten overweg kan gaan :P
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: