Overzetten, host

Started by ThijsW, September 03, 2014, 01:43:49 PM

Previous topic - Next topic

ThijsW

Ik moet helaas mijn forum overzetten naar een andere hosting.
Oude gaat stoppen.
Als ik alle bestanden download op pc en upload op nieuwe host werkt hij natuurlijk niet.
De database heb ik, maar de naam en het wachtwoord van de database is dan anders.

Ik welk bestand wijzig je je gegevens van je database?

Groeten, Thijs.

NanoSector

Hoi Thijs,

In dit artikel word Repair_settings.php beschreven. Dat tooltje zal je database gegevens laten aanpassen, en je paden (want die moeten ook verandert worden).
http://wiki.simplemachines.org/smf/Repair_settings.php

Hopelijk schiet je er iets mee op :)
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

ThijsW

Oftewel, gewoon dat bestand downloaden en uploaden en dan opnieuw instellen?

NanoSector

Daar komt het op neer ja :)
Wel opnieuw instellen met het bestand, als je het gewoon upload doet het niets behalve een rode waarschuwing in je forum zetten.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

ThijsW

Oke, maar hoe... Ik kan dan niet op mijn forum, dus geen pakketbeheer?

NanoSector

Hoeft ook niet. In plaats van /index.php ga je naar /repair_settings.php. :)
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

ThijsW

Net had je het over het instellen van het bestand?

Herman's Mixen

http://www.jouwlocatie.ext/repair_settings.php

repareert instellingen en hersteld paden en heeft schrijfrechten op het bestand Settings.php nodig ;)
als je de oude DB hebt geïmporteerd bij de nieuwe host en de bestanden geupload zijn kan je zo veilig alles herstellen...

als alles goed is verlopen kan je naderhand het bestand repair_settings.php weer verwijderen en je Settings.php weer op 644 zetten ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

ThijsW

Moet je hem voor  het gebruik van repair settings op 755 zetten?

Herman's Mixen

Settings.php voor gebruik op 666 zetten, daarna kan je de repair_settings.php runnen via je browser ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

ThijsW

Aha, oke. Ty.
Bij Tapatalk moest alles op 755 ;)

Herman's Mixen

ben geen voorstander van tapatalk mocht je problemen gaan ondervinden, zal je het daar hoogst waarschijnlijk moeten gaan zoeken...
er zijn tal van andere mogelijkheden voor mobile ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: