News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

kan ik van 1.1.20 naar 2.09

Started by richard_72, October 22, 2014, 05:33:25 AM

Previous topic - Next topic

richard_72

kan ik van 1.1.20 naar 2.09 updaten zo ja hoe kan ik dat het beste doen

Herman's Mixen

Jah dat is mogelijk zorg in ieder geval dat je geen mods of extra themes hebt geïnstalleerd als je gaat upgraden naar de nieuwe versie, voor een veilige upgrade gooi ik ook standaard het default theme weg !!

- zorg voor een goede backup van je database en bestanden voor je gaat beginnen...

- set je theme op standaard default (dit is het theme wat je na de upgrade zal gebruiken als SMF Standaard !!)
- verwijder /Themes/default (ivm dat er soms op sommige servers nog restanten van bestanden/mappen blijven hangen waar je later echt grote problemen mee kan ondervinden) ...
- upload large upgrade pakket / taalbestanden voor de versie welke je gaat uploaden
- large upgrade heeft geen Settings.php en geen Settings_bak.php dus kies tijdens het uploaden voor de optie overschrijven (gebruik Filezilla/WINSCP) zijn de beste opties hiervoor
- zorg na het uploaden dat de permissies staan ingesteld op CHMOD 755 voor bestanden/mappen
- run via de je browser firefox/chrome/safari upgrade.php
- na het upgrade process als alles is goed gegaan, kan je de bestanden *.SQL en upgrade.php verwijderen via je FTP mocht dit al niet gebeurt zijn....

nadat je ge-upgraded bent, kan je beginnen met instellingen controleren, mods installeren en themes welke je zou willen gebruiken....
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: