News:

SMF 2.1.4 has been released! Take it for a spin! Read more.

Main Menu

Wat is een goede SEO mod voor 2.09?

Started by Black Tiger, December 09, 2014, 10:57:25 PM

Previous topic - Next topic

Black Tiger

Ik zie eigenlijk geen. Alleen die lite van SMF packs. Die heb ik even geinstalleerd, maar ik zag geen sitemap.xml verschijnen, op het forum gekeken, de vele klachten gelezen en meteen weer verwijderd.
Het probleem is eigenlijk dat ik van vBulletin geconverteerd heb eerder dit jaar en die gaf best mooie rankings middels een seo mod die vanzelf sitemaps maakte en die ook automatisch aan google presenteerde.
Die url's kloppen nu natuurlijk voor geen meter meer, al helemaal gezien de vele verschillen tussen vB en SMF en de rankings vallen dus als een baksteen hetgeen wel jammer is.
En dus zou het handig zijn om dat te fixen middels een goede sitemap creator en/of seo mod.

Maar ik zie er hier zo weinig bij de mods. Iemand goede tips?
Greetings, Black Tiger

NanoSector

My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Black Tiger

Tja sorry, ik heb veel respect voor Arantor, maar ik ben het niet eens met zijn statement, gebaseerd op eigen ervaring.

Ik heb een op sterven na dood forum. Een "concurrerend" forum wat wel nog leeft en vele malen meer bezoekers had kwam altijd in Google meer en vaker in de zoekresultaten.
Een aantal maanden nadat ik de Seo mod voor VB geinstalleerd had, zag je duidelijk verandering optreden en op een gegeven moment stond mijn forum dus bij zoekresultaten net zo vaak of vaker vermeld en zelfs boven het concurrerende forum.
En dat terwijl het aantal nieuwe postings gelijk gebleven waren en soms zelfs minder. Ik kan me dan ook alleen voorstellen dat dit door de goede sitemap kwam die steeds gemaakt werd.

Het ding maakte overigens geen "pretty url's" of dat soort dingen want daar moest je de pro versie voor hebben, alleen een goede sitemap. Het fijne was echter dat hij deze automatisch bij Google deed aanmelden.
Ik heb wel een sitemap maker mod gezien, maar die meldt zo te zien niet automatisch aan. En sinds ik over ben op SMF kelderen mijn zoekresultaten weer als een baksteen, hetgeen ook vrij logisch is, andere url's en alles moet opnieuw geindexeerd worden etc. en een beetje hulp middels een sitemap kan dan geen kwaad lijkt me.

Dus bedankt voor je antwoord, maar mijn ervaring ligt anders.
Greetings, Black Tiger

NanoSector

Het heeft nul met ervaring te maken. SEO kan gewoon niet op een forum omdat de content dynamisch is. Bij statische content is het mogelijk om SEO uit te voeren.

Google kun je niet helpen. Ze indexeren of ze indexeren niet, punt. Als je content dynamisch is, zal Google meer moeite hebben met indexeren en zal het langer duren. Statische content zal makkelijker te indexeren zijn omdat het nooit verandert.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Black Tiger

Dan begrijp ik niet waarom mijn forum stijgende was na die Seo mod installatie. Want dynamische content krijg je na veel posten, dat was bij mij niet. SEO is trouwens een groot woord, het was feitelijk niet meer dan een automatische sitemap generator met wat opties.
Zoals ook priority range bij een aantal dingen:
QuoteThe priority is a value between 0.0 and 1.0 that indicates the priority that should be given to the crawling and indexing of the page relative to other pages.

De site index controleerde wel op nieuwe post en paste dan de site index aan. Misschien is dat het verschil?  Dat google meteen die dynamische wijzigingen door kreeg middels de sitemap?
Ik weet alleen dat het na de installatie van die sitemap generator (want dat was het eigenlijk) na korte tijd behoorlijk beter ging.

Gezien jouw antwoord zal het feit dat mijn forum relatief weinig nieuwe posts (dus veel statische content) heeft er ook mee te maken hebben dat bij die Sitemap generator wel voor goede resultaten zorgde.
Ik kan me echt geen andere oorzaak bedenken want dat was de enige wijziging toen aangebracht aan 't forum.

Greetings, Black Tiger

Herman's Mixen

Zorg er voor dat je geen SEO gerelateerde MODS installeert, dit heeft totaal geen nut met betrekking tot SEO en SMF...
Het maakt namelijk meer kapot dan je lief is
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

Dus alleen een sitemap is ook geen goede optie? Gezien er weinig nieuwe posts zijn dus veel static content?
Greetings, Black Tiger

Herman's Mixen

sitemap opzich wel, geen extra mods die seo negatief zouden kunnen beïnvloeden...
dus feitelijk alleen de sitemap.xml in de root van je forum zou voldoende moeten zijn
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

Yep, daar ging het me ook om, die vB mod was ook alleen maar sitemap.
Dan houden we het daar gewoon bij, thanks!
Greetings, Black Tiger

Black Tiger

Nog even een aanvullend vraagje.
Die standaard aanwezige optie van "Search engine friendly URLs", heeft dat zin om dat aan te vinken of is het ook beter om dat uit te laten?
Greetings, Black Tiger

NanoSector

Maakt niets uit, je links zien er alleen wat prettiger uit.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Black Tiger

Greetings, Black Tiger

Advertisement: