Forumovername, wat omvat het allemaal?

Started by Jeweetzelf, December 11, 2014, 07:14:18 AM

Previous topic - Next topic

Jeweetzelf

Hi all!

Waarschijnlijk kom ik met wat beginnersvragen. Ik ben nog niet helemaal wegwijs wat betreft het "achter de schermen" verhaal. Ik neem een autoforum over van een kennis, hij is min of meer door de leden weggestemd waardoor ik het roer nu overneem. Echter door zijn slechte humeur ben ik bang dat ik straks misschien niet 100% eigenaar ben van het hele zootje.

Ik wil dus graag even in Jip en Janneke taal weten wat het forum allemaal zou moeten inhouden en waar ik bijvoorbeeld wachtwoorden van moet hebben.

Wat ik nu kan:
1. Op het forum inloggen als forumbeheerder.
2. Bij de gegevens van Antagonist, de server.

Wat mis ik nog?

Daarnaast, als ik het forum bijvoorbeeld wil updaten moet ik een SMF pakket downloaden, maar waar staat het huidige SMF pakket dan? Op de server? Hoe kom ik daar bij?

Alvast dank voor de hulp, zou er enorm mee geholpen zijn.

Vriendelijke groet,

Ian

Herman's Mixen

Ik zou zeggen lees dit eens rustig door, wees niet gehaast ;)

SMF Requirements (lees ook de opvolgende documenten)
Security Tips
How do I use FTP? / What is FTP?

In grote lijnen heb je de "gebruikersnaam" en "wachtwoorden" nodig van de volgende zaken

- FTP / SSH
- MySQL Database (phpmyadmin) of andere database management tool
- Web Control Panel (CPANEL / PLESK / DirectAdmin) of welke andere dan ook gebruikt wordt.

Zorg ervoor dat je de gebruikersnamen en wachtwoorden ASAP gaat veranderen en er geen extra FTP / SSH gebruikers toegang hebben tot de bestanden op de server zelf...
als je de wachtwoorden en gebruikersnamen gaat veranderen zal je forum ook tijdelijk niet meer kunnen connecten met de database dus je hebt het volgende bestand nodig

What is repair_settings.php? (lees dit ook even goed door)

Het huidige SMF pakket zal wellicht op de FTP staan, of in de "document root = /public_html/" of in een sub-map bijvoorbeeld "document root = /public_html/forum"

Mocht je hulp nodig hebben stel gerust je vragen zo duidelijk mogelijk ;)

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Jeweetzelf


Advertisement: