News:

Bored?  Looking to kill some time?  Want to chat with other SMF users?  Join us in IRC chat or Discord

Main Menu

Backup van de database naar mijn mailbox sturen

Started by bambam1974, December 13, 2014, 03:29:45 PM

Previous topic - Next topic

bambam1974

Is het mogelijk om eens per 24 uur een copy van de SMF database naar mijn mailbox te laten sturen?
Zoja, met welke programma /tool?
Ik gebruik directadmin

Black Tiger

Moet je toch wel een mailbox hebben die behoorlijke berichten aan kan.
Ik ben bang dat het alleen met een cronjob kan.
Het probleem is dat de naam van een backup steeds wijzigt en hoe ga je dan een cronjob duidelijk maken dat hij steeds de nieuwste moet nemen. Dat zou je kunnen afvangen door de backup te verwijderen nadat hij gemailed is. Of iemand die goed scripten kan zou je een scriptje moeten maken.
Nadeel... als de mail mis gaat is de backup ook pleite (tenzij je een script hebt).

Gebruik je DA als gebruiker, reseller of admin?
Greetings, Black Tiger

bambam1974

Ik beheer de server zelf dus ik heb alle rechten op de server.
Ik hoopte eigenlijk dat er een tooltje voor was die de database verzend.

Herman's Mixen

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Black Tiger

Heej Herman, geweldig, die kende ik ook nog niet. :)

@Bambam: Het is dat je naar email wilt, anders kon je via reseller backup automatisch een backup naar een NAS maken. Naar FTP gaat dan wel automatisch via DA, naar mail niet.
Maar zo te zien kan dat tooltje wat Herman aangeeft dat wel:
Quotebackup directly onto FTP server and sending of backups by email

Er is er nog eentje:
Backup2mail

En via cronjob (niet getest)
mysqldump -uUSERNAME -pPASSWORD DATABASE_NAME > export.sql && gzip -c export.sql && mail -s "MySQL DB" -a export.sql.gz EMAIL_ADDRESS

Die twee tips kwamen van het DA forum waar ik het uit interesse eens nagevraagd had.
Greetings, Black Tiger

Herman's Mixen

Quote from: Black Tiger on December 14, 2014, 06:28:22 PM
Heej Herman, geweldig, die kende ik ook nog niet. :)

Zo zie je maar weer, er zijn tools genoeg te vinden... tool kan ook zeer uitgebereid files/database of meerdere databases in een keer backuppen en dan eventueel in combinatie met dropbox, of andere cloud software daar wegzetten ;)

vergt dan wel weer meer "know how" om de integratie met de cloud goed te laten verlopen maar werkt opzich prima :D
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

bambam1974


Advertisement: