Administrator account verwijderd....

Started by Jeweetzelf, December 24, 2014, 10:30:04 AM

Previous topic - Next topic

Jeweetzelf

Hi!

Na wat verschuiven in de accounts heb ik helaas mijn eigen account verwijderd uit de "Administrator" groep. Ik ben nog wel Global Moderator, maar niemand heeft nu nog toegang tot het administrator gedeelte.

Ik zag al ergens op het forum staan dat je het kunt fixen door een query te runnen in phpMyAdmin. Nu kom ik alleen niet verder dan dit:

QuoteRun this query:

UPDATE smf_members SET ID_GROUP = '1' WHERE memberName = 'adminsusername'

SMF_ moet vervangen worden door de dbprefix, alleen waar vind ik die?

Wat moet er nog meer aangepast worden in deze zin, dus wat wordt uiteindelijk hetgeen dat ik moet draaien?

Hoop dat jullie me kunnen helpen, heb het er aardig warm van gekregen...  :-X


LiroyvH

Die kan je vinden in Settings.php.
En natuurlijk moet je adminusername vervangen voor de werkelijke gebruikersnaam. Dus als jij op je forum ook "jeweetzelf" heet en de prefix is smf_ dan wordt het:

UPDATE smf_members SET ID_GROUP = '1' WHERE memberName = 'jeweetzelf'
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Jeweetzelf

Ik heb even gezocht naar settings.php maar kan dat nergens vinden binnen phpMyAdmin... (het is versie 4.1.12)


CapadY

Je moet de settings.php hebben van SMF, dus in de rootdirectory van je forum.

Persoonlijk zou ik het gemakkelijker vinden om gewoon de memberstabel te openen in phpmyadmin en dan de ID-GROUP aan te passen van je eigen account.
Please, don't PM me for support unless invited.
If you don't understand this, you will be blacklisted.

Jeweetzelf

Quote from: CapadY on December 24, 2014, 10:56:56 AM
Je moet de settings.php hebben van SMF, dus in de rootdirectory van je forum.

Persoonlijk zou ik het gemakkelijker vinden om gewoon de memberstabel te openen in phpmyadmin en dan de ID-GROUP aan te passen van je eigen account.

Yes! Zo heb ik het inderdaad gedaan. IDGROUP stond op mijn naam nog op 2, dit heb ik veranderd naar 1 en ben nu weer admin.

Geweldig! Leuk om ook zo uit te vinden hoe het hele boeltje in elkaar zit.

Bedankt voor de input, nu kan ik gerust lekker van de "geforceerde" gezelligheid "genieten" met kerst! ;D

Advertisement: