Forum upgraden van 1.1.20 naar 2.0.x

Started by Jeweetzelf, December 30, 2014, 06:16:55 PM

Previous topic - Next topic

Jeweetzelf

Hi mensen!

Ben al even bezig met het zoeken naar een simpele "Jip & Janneke taal" uitleg over het upgraden van forumsoftware 1.x.x naar 2.0.x maar ik kan er maar bar weinig over vinden helaas. De Engels geschreven handleidingen van SMF begrijp ik deels maar durf het nog niet aan...  :-\

Is dit al eens door iemand uitgewerkt hier? Het zou me enorm helpen als ik stap voor stap een beetje weet wat er gedaan moet worden en waar ik echt rekening mee moet houden.

Alvast dank voor de respons. Chapeau voor de hulp tot zover, geweldig behulpzaam iedereen hier! :)

Vriendelijke groet Auke


LiroyvH

Het upgraden zelf is totaal geen probleem. Is echt enorm simpel.
De meeste mensen lopen tegen problemen aan met mods en thema's. Die moeten ook vervangen worden, en niet altijd is het mogelijk om dezelfde mod te krijgen of hetzelfde thema.

Daar hebben we dus wat meer informatie over nodig voordat we je een zinnig antwoord kunnen geven.
Als je gewoon een kaal forum hebt is 't werkelijk zo simpel als backupje maken, SMF 2.0 upgrade uploaden, upgrade.php uitvoeren en klaar. :)
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Herman's Mixen

echter raad ik je ook aan als je gaat upgraden, dat je oude folder /Themes/default hernoemt naar iets anders het kan daar nog al eens fout lopen met het upgrade process als het niet goed overschreven bestanden bevat....

voor de rest zeer simpel te doen
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Jeweetzelf

Quote from: CoreISP on December 30, 2014, 06:22:40 PM
Het upgraden zelf is totaal geen probleem. Is echt enorm simpel.
De meeste mensen lopen tegen problemen aan met mods en thema's. Die moeten ook vervangen worden, en niet altijd is het mogelijk om dezelfde mod te krijgen of hetzelfde thema.

Daar hebben we dus wat meer informatie over nodig voordat we je een zinnig antwoord kunnen geven.
Als je gewoon een kaal forum hebt is 't werkelijk zo simpel als backupje maken, SMF 2.0 upgrade uploaden, upgrade.php uitvoeren en klaar. :)

Het forum is gewoon standaard, zijn geen mods geïnstalleerd en qua thema gebruik ik het Classic YaBB SE Theme. Ik gebruik voor het board gedeelte een logo die blauw wordt als er een nieuw bericht in dat board geplaatst is en wit blijft wanneer dit niet het geval is; klikkerdeklik [nofollow]. Zo wil ik het min of meer ook houden, misschien wat moderner.

Quote from: Herman's Mixen on December 30, 2014, 06:38:36 PM
echter raad ik je ook aan als je gaat upgraden, dat je oude folder /Themes/default hernoemt naar iets anders het kan daar nog al eens fout lopen met het upgrade process als het niet goed overschreven bestanden bevat....

voor de rest zeer simpel te doen

Akkoord, dan zou ik daar even naar op zoek moeten gaan.

Graag hoor ik wat ik moet doen, vind het wel leuk hier eens een kijkje in te nemen :)

Bedankt alvast voor de reacties!

CapadY

Ik zou beginnen om een backup te maken van alle bestanden en van de database voor je verder ook maar iets doet.
Please, don't PM me for support unless invited.
If you don't understand this, you will be blacklisted.

Jeweetzelf

Quote from: CapadY on December 31, 2014, 12:55:44 PM
Ik zou beginnen om een backup te maken van alle bestanden en van de database voor je verder ook maar iets doet.

Yes, dat heb ik vandaag gedaan.

Wat zou dan nu de volgende stap zijn?

Herman's Mixen

uploaden van het large upgrade pakket en alles overschrijven, rechten van mappen en bestanden chmodden naar 755 daarna upgrade.php uitvoeren
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Jeweetzelf

Dankzij Herman helemaal gelukt! Nogmaals duizend maal dank! :)

Herman's Mixen

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: