News:

SMF 2.1.4 has been released! Take it for a spin! Read more.

Main Menu

Offline forum uitlezen

Started by SPLZ, January 04, 2015, 02:11:08 AM

Previous topic - Next topic

SPLZ

Ik heb een wellicht wat ongewone vraag. Ik heb ons forum, wat is opgeheven, eigenlijk nodig als offline versie zodat ik de data uit de backup van de database kan lezen. Ik kan echter nergens vinden wat de manier zou moeten zijn om dat te doen. Is er iets wat ik kan doen met bijvoorbeeld xampp of ODBC? Graag hoor ik jullie tips hierover.

Herman's Mixen

Xampp is inderdaad een optie als offline server, zelf gaat mijn voorkeur uit naar ZendServer wat iets minder uitgebreid is maar zich meer op development richt dan alle poespas die met Xampp mee komt.

Restoring a Database
What is repair_settings.php?
How do I move my SMF forum to a different host?

zijn een aantal informatieve wiki pagina's welke misschien interessant voor je kunnen zijn
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

SPLZ

Bedankt voor de tip. Ik heb vandaag de hele dag doorgebracht achter de pc om het voor elkaar te krijgen. Uiteindelijk is het gelukt. Allereerst door XAMPP te installeren. Een update te doen voor phpmyadmin. Daarna SMF geïnstalleerd, vervolgens er achter gekomen dat de database te groot was om te importeren, daarop een script "bigdump" gedownload en daarmee de database alsnog kunnen importeren. En nu draait het offline!

Advertisement: