News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

Foto Forum

Started by Koen70, April 11, 2015, 06:17:04 AM

Previous topic - Next topic

Koen70

Dag allemaal,

ik zou graag een foto forum maken.

Wat laat SimpleMachines toe als fotoforum?
Wat zijn de beperkingen in grootte van de fotos?
Zijn er beperkingen in het 'aantal' fotos?

bedankt,
Koen

Herman's Mixen

zou zeggen smf ingeval van als je een forum nodig hebt heb je echter meer een gallery nodig om photos te laten zien dan zou je coppermine kunnen overwegen of een combinatie van die twee, database is namelijk te bridgen tussen beide ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Koen70

Bedankt, zou graag ergens een mini-handleiding willen vinden met de verschillende stappen om van '0' (niks) naar een volwaardig forum te gaan.
Heb al fora onderhouden en bewerkt maar nog nooit opgestart van '0'

LiroyvH

Neem hier eens een kijkje:
http://wiki.simplemachines.org/

Daar kan je zowel de "basics" vinden (hoe begin ik?) als uitgebreide documentatie die SMF binnenste-buiten keert. (Nouja... qua functies dan. :))

Je moet er wel rekening mee houden dat hoewel SMF in principe geen limitaties heeft aan het aantal foto's en de grootte (tenzij je dat zelf zo instelt, natuurlijk! (Wat me wel slim lijkt... Een vorm van limitatie is wel zo fijn.)) je natuurlijk *wel* een limiet zult hebben van je hosting provider. Ook met, of vaak zelfs: juist met, providers die "onbeperkt" opslag aanbieden.
Hou daar wel rekening mee. Als alle leden foto's gaan posten met een behoorlijke resolutie en een grootte van 20MB per stuk: dan tikt het aardig aan als je veel leden hebt die veel foto's posten, zowel qua opslag als dataverbruik...
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Advertisement: