Problemen met downloads mod / download tab verdwijnt niet meer

Started by anonymous423709, October 18, 2015, 04:08:56 AM

Previous topic - Next topic

anonymous423709

Hallo Allemaal,

Ik had deze mod op mijn forum gezet: http://custom.simplemachines.org/mods/?mod=992 En nu heb ik het probleem opgelopen dat de tabladen in het beheerderspaneel en op het forum niet zijn verwijderd toen ik ging deinstaleren
Hoe kan ik alsnog de tabladen wegkrijgen? Het lijkt op een soort van bug.

Hoor het graag.

Groetjes van Joey,

Robert.

Gaat het alleen om de tabbladen? Of staat de hele mod nog op je forum? Toen je de mod deïnstalleerde, kreeg je toen fouten? En over welke SMF versie hebben we het hier? :)

anonymous423709

Mijn excuses voor de verwaarloosde informatie..
Ik draai op 2.0.10 en alleen de tabladen blijven staan dus niet de mod zelf

Robert.

Maak je geen zorgen. :) Hoe is de deïnstallatie verlopen? Foutloos? En wat voor thema gebruik je? Doet het zich in alle thema's voor die je op je forum hebt staan?

anonymous423709

Hij geeft aan foutloos. Ik ben bang dat er tijdens de installatie dingen zijn aangepast in bepaalde bestanden en dat niet is teruggezet. Alleen de tabladen blijfen staan en niet de pagina's Het forum wil me dan nog wel doorlinken maar er komt dan een error voor te staan
De foutmelding is: Serverfout 500

Groetjes van Joey, 

anonymous423709

Oja, ik heb aqua style. En ik ga verder niet elke keer met de skin klooien ;) Ik had laatst door een mod de hele layout naar de mallemoeren  :-X

Groetjes van Joey,


Robert.

Zou je misschien Subs.php en Admin.php willen toevoegen als bijlage? Ze staan in de Sources map van je forum.

anonymous423709

Heb ze even uit de ftp gedownload dus hier heb je de bestanden
Ik hoop erg dat je mijn kan helpen!

Groetjes van Joey,

Robert.

Hmm, lijkt er op dat de mod er deels (en twee keer op de een of andere manier) nog op staat, in ieder geval van wat ik kan zien in de twee bestanden. Ik heb zojuist voor je de menu tabs voor je verwijderd, wanneer ik tijd heb zal ik de rest van je mod uit je scripts verwijderen. Kun je in de tussentijd nog even index.php toevoegen?

Overigens, voordat je dingen gaat aanpassen/vervangen, maak backups van zowel je bestanden als database. =)

anonymous423709

Hallo kryzen,

Hierbij index.php
Kan ik die 2 bestanden die je hebt aangepast al toevoegen?
Groetjes van Joey,

anonymous423709

Sorry ik was eigenwijs en heb ze vervangen.  ;D  8) En het werkt hartstikke goed!!!
Echt hartstikke bedankt! Ik hoop dat het met index.php ook lukt

Groetjes van Joey,

Robert.

Geen probleem, maar ik heb alleen maar de menu's weg gehaald. :P Het probleem is echter groter dan dat, op de een of andere manier staat de mod meerdere keren in je bestanden. Heb net index.php voor je aangepast, de link naar ?action=downloads werkt niet meer, dus je hoort ook geen 505s meer te krijgen als je naar die link gaat. Ik zal morgen kijken welke bestanden nodig zijn om de rest van de mod te verwijderen.

anonymous423709

Dat is helemaal goed! Hartstikke bedankt voor je hulp!

Groetjes van Joey,

anonymous423709

Hallo Kryzen

Ik kijk net in het bestand van index.php maar die is stuk
Ik heb hem nog niet erin gestopt maar de hele structuur is kapot in het bestand.
Dat is waarschijnlijk gekomen door een aantal enters of spaties die niet goed zaten.
Ik kan niet meer naar beneden scrollen in het bestand en ook niet meer naar boven. Alleen van links naar rechts


Groetjes van Joey,

anonymous423709

Website is niet offline hoor ;) Ik heb het bestand nog niet vervangen.

Groetjes van Joey,

Robert.

Waarschijnlijk ligt het aan mijn editor, zal zo even switchen naar Windows. Iig, het gaat om deze lijn:

Quote'downloads' => array('Downloads2.php', 'DownloadsMain'),

Deze moet verwijdert worden. Ik zal zo een nieuw bestand voor je uploaden waarin deze verandering verwerkt is.

anonymous423709

Hallo Kryzen,

Bedankt voor je hulp! Ik heb het bestand succesvol vervangen!

Groetjes van Joey,

Robert.

Goed om te horen. :) Helaas ben ik er nog niet aan toe gekomen om echt uitgebreid naar de mod te kijken, maar ik heb al wel gezien dat er niet zo heel veel stukken code buiten de bestanden die de mod heeft aangemaakt zijn. Zou je voor me willen kijken bij elk bestand in deze lijst of je deze op je server hebt staan?

- Sources/Downloads2.php
- Themes/Default/Downloads2.template.php
- Themes/Default/Languages/Downloads2.english.php (wat voor taal dan ook)

Opzich maakt het niet zo heel veel uit als je deze bestanden hebt, waar het meer om gaat is dat je zo bestanden op je server hebt staan die je eigenlijk niet gebruikt.

Vervolgens zou ik je willen vragen om nog een paar bestanden toe te voegen als bijlage:

- Themes/Default/languages/Modifications.english.php
- Themes/Default/languages/Who.english.php
- Sources/ManagePermissions.php

Het kan zijn dat je bestanden ziet zoals 'Downloads2.dutch.php', of 'Downloads2.english-utf8.php'. Als je wilt, kun je deze ook toevoegen als bijlage, dan zullen we kijken of we de mod daar ook uit weg kunnen halen.

Vervolgens zou ik je graag advies willen geven (gewoon algemeen): voordat je een update of upgrade uitvoert, deïnstalleer al je mods voordat je begint (dus ook voordat je de nieuwe bestanden uploadt), behalve upgrade pakketten (is niet nodig). Anders zit je ermee dat de mod half verwijderd is (sommige bestanden heb je dan overschreven met een 'schoon' bestand). Wanneer je vervolgens de mod opnieuw installeert, kan het zijn dat de mod meerdere keren geïnstalleerd wordt. En ook goed uitkijken bij het vervangen van bestanden dat je niet met hetzelfde probleem zit.

anonymous423709

Hallo Kryzen,

Ik zal er binnenkort naar kijken. Mijn vakantie is net afgelopen dus ben weer minder online ;)
Hartstikke bedankt voor het advies!!!  ;D


Groetjes van Joey,  ;)

anonymous423709

Hallo Kryzen

- Sources/Downloads2.php
- Themes/Default/Downloads2.template.php
- Themes/Default/Languages/Downloads2.english.php (wat voor taal dan ook)

Die bestanden heb ik niet.
Ik stuur je liever niet ManagePermissions.php Daar staan dingen in die ik liever niet aangepast wil hebben
Hier heb je

- Themes/Default/languages/Modifications.english.php
- Themes/Default/languages/Who.english.php

Alvast hartstikke bedankt!

Groetjes van Joey,

anonymous423709

Trouwens... Kryzen? kan je ook zien of mijn thema er 3 keer in staat?

Groetjes van Joey,

Robert.

Oké, zojuist Who.english.php en Modifications.english.php aangepast, als je forum Engelstalig is blijft alleen nog ManagePermissions.php over. Natuurlijk hoef je dat bestand niet te delen als je dat niet wilt (in dat geval zou ik aanraden ALLEEN Who.english.php te vervangen met die uit de bijlage), maar als je de mod helemaal weg wilt hebben dan is het wel zo handig.

Mocht je deze aanpassingen liever zelf willen maken, het zijn maar twee stukken code die je moet verwijderen:

'downloads_view',
'downloads_add',
'downloads_edit',
'downloads_delete',
'downloads_ratefile',
'downloads_comment',
'downloads_editcomment',
'downloads_report',
'downloads_autocomment',
'downloads_autoapprove',
'downloads_manage',



'downloads_view' => array(false, 'downloads', 'downloads'),
'downloads_add' => array(false, 'downloads', 'downloads'),
'downloads_edit' => array(false, 'downloads', 'downloads'),
'downloads_delete' => array(false, 'downloads', 'downloads'),
'downloads_ratefile' => array(false, 'downloads', 'downloads'),
'downloads_comment' => array(false, 'downloads', 'downloads'),
'downloads_editcomment' => array(false, 'downloads', 'downloads'),
'downloads_report' => array(false, 'downloads', 'downloads'),
'downloads_autocomment' => array(false, 'downloads', 'downloads'),
'downloads_autoapprove' => array(false, 'downloads', 'downloads'),
'downloads_manage' => array(false, 'downloads', 'downloads'),


Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met of je thema er drie keer in staat.

anonymous423709

Hallo Kryzen,

Sorry dat ik zo laat reageer! Ik had niet gezien dat er een tweede pagina was aangemaakt!
Ik zal het z.s.m aanpassen.
Ik bedoel te zeggen dat ik 3 keer aqua theme erin heb staan en core theme. En als kers op de taart de default theme.
Ik wil dus 2 keer aqua theme eruit halen zonder dat mijn thema helemaal overhoop komt te liggen (Wat ik een keer eerder had omdat ik een fout in de templates had) Daarom moest ik de aqua theme er 3 keer opgooien omdat hij hem anders niet pakte....
Nu wil ik dat ordenen.

Groetjes van Joey,

anonymous423709

Kryzen? Zou je mij misschien daarbij kunnen helpen?

Groetjes van Joey,

Robert.

Is me niet opgevallen dat er een nieuwe reactie was geplaatst, sorry. :P

Ik neem aan dat je bedoelt dat het thema 3 keer in de lijst van thema's staat? Waarschijnlijk is er iets niet helemaal goed gegaan bij het updaten. Zou je misschien een printscreen willen maken van de 'thema-instellingen' pagina in het thema-gedeelte in het beheerderspaneel? Dat is zegmaar die pagina met alle themas en drie regels tekst. Als je deze dan via PM op zou willen sturen (niet hier, neem aan dat je niet wil dat iedereen je paden ziet :P).

anonymous423709

Dat is geen probleem hoor ;)
Hierbij een printscreen

Zie graag jouw reactie tegemoet


Robert.

Wow, dat is inderdaad een beetje vreemd. :P Ik zou zeggen verwijder twee van deze thema's vanuit je adminpaneel (het verwijder-tekentje aan de rechterkant). Dit verwijdert alleen het thema uit de database, het blijft gewoon in de bestanden staan, dus het levert verder geen problemen op.

anonymous423709

Jaa, eeuh mooi niet! Want van de 3 heb ik er dus 1 geselecteerd als standaard thema en als ik die er per ongeluk afgooi krijg ik problemen. Ik weet dus niet welke 2 ik moet verwijderen om de thema die ik heb geselecteerd te behouden....


Groetjes van Joey,

Robert.

Ga naar 'Huidig thema', verander de titel van het thema, en vervolgens weet je welk thema als standaard ingesteld staat. Als je twijfelt, maak backups, dan kun je altijd nog terug.

anonymous423709

Ja dat is wel een goede oplossing! Ik zal daar z.s.m naar kijken!

Groetjes van Joey,

anonymous423709

Hallo Kryzen,

Wil je even naar deze prinscreens kijken en zeggen wat er niet klopt.
Er staan er nu maar 2 in. eerder waren dat er meer.
Het hoort er toch maar 1 te zijn?

Groetjes van Joey,

anonymous423709


anonymous423709


Robert.

Excuses voor de late reactie.

Dus als ik het goed begrijp is 'standaardthema' de derde 'Aqua'? En je weet zeker dat die op standaard ingesteld staat? Indien dat zo is, kun je die gewoon verwijderen vanuit het beheerderspaneel (thema-instellingen om precies te zijn). Je bestanden blijven gewoon staan, het thema wordt alleen uit de database verwijderd. Aangezien er dus 2/3 thema's zijn maakt dit niets uit.

Uit de Wiki:
Quote from: http://wiki.simplemachines.org/smf/SMF2.0:Themes_and_LayoutIf you want to remove a theme from your forum, then click on the red X, to the right of the theme's name. Doing this will only delete that theme reference from your forum settings. The actual theme contents will be left in your themes directory. To physically remove the theme from there, you need to do so using FTP.

Quote from: Vertaling van bovenstaandeAls je een thema van je forum wilt verwijderen, klik dan op de rode X rechts van de naam van het thema. Wanneer je dit doet wordt alleen de link tussen het forum en het thema uit de database verwijderd. De themabestanden in de themamap worden echter niet verwijderd en blijven gewoon staan. Wanneer je het thema zelf wilt verwijderen (de bestanden in de themamap), dien je dit via FTP te doen.

Advertisement: