Forum ineens blanco

Started by Eelko89, February 10, 2016, 07:15:22 AM

Previous topic - Next topic

Eelko89

Beste forumleden,

Er is iets raars met mijn forum aan de hand.
Afgelopen zaterdag nacht om 00:03 kreeg ik via de mail dat er geen database connectie was met het forum.
Sindsdien kunnen we het forum ook niet gebruiken.
Als je naar het forum surft hxxp:meidenhoekje.nl [nonactive] krijg je een blanco pagina.
Ik heb later een aantal keer de melding gehad dat de er geen database connectie is maar nu al een hele tijd niet meer.
Ik heb mijn host gemaild met dit verhaal en die vertelde het volgende:
Ik heb error reporting aangezet en krijg de volgende fout. Het lijkt er op dat er een bestand ontbreekt

Notice: Undefined variable: boarddir in /home/meidenho/public_html/index.php on line 47

Notice: Undefined variable: sourcedir in /home/meidenho/public_html/index.php on line 51

Warning: require_once(/QueryString.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/meidenho/public_html/index.php on line 51

Fatal error: require_once(): Failed opening required '/QueryString.php' (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/meidenho/public_html/index.php on line 51

Nu heb ik alles na gekeken en deze bestanden staan gewoon in de goede map op mijn ftp.

Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?

Black Tiger

Voor het geval het inmiddels nog niet is opgelost.....
Heb je niet een backup van het forum zodat je die nog eens er overheen kunt jagen? Van de forum bestanden bedoel ik dan, niet de database.
Het lijkt er inderdaad op dat er een of meer bestanden weg zijn en dan met name die QueryString.php lijkt niet te bestaan.
Naar dat specifieke bestand zou ik eens gaan zoeken.

Dan is er natuurlijk ook de vraag waarom dat opeens gebeurt is zaterdag nacht. Ik weet niet of je logfiles van je domein hebt, maar anders zou je rond die tijd eens in de logs moeten gaan kijken wat er gebeurt is. Misschien een hack op de database of iets anders?
Of heeft de hoster soms zaterdag een php en/of mysql upgrade of wijziging uitgevoerd en zoja welke? Want dat kan ook een oorzaak zijn.

Er kan dus vanalles gebeurt zijn, moeilijk om even snel te zeggen wat precies.
Hoe dan ook mogen bestanden niet zomaar kwijt raken. Eerst maar eens zoeken naar die QueryString.php en als ik jouw path gegevens gebruik zou die hier te vinden moeten zijn:
/home/meidenho/public_html/Sources/QueryString.php

Mocht je het opgelost hebben ben ik wel nieuwsgierig naar wat het geweest is.
Greetings, Black Tiger

Eelko89

Beste,

Helaas nog steeds niet opgelost!
Ik heb daar als eerst naar gekeken maar die staat er gewoon.
tot nu toe heeft nog niets geholpen om het forum weer werkend te krijgen helaas.

LiroyvH

Het lijkt er op dat je Settings.php beschadigd is. Misschien is die leeg.
Kan je daar eens naar kijken?
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Black Tiger

Ok ik heb verleden keer wat te snel geprobeerd te helpen en daarom er overheen gekeken..
Ik zie dat je forum in de root van je public_html hebt staan dus niet in een directory /forum of zoiets. Ik heb ook gekeken naar regel 51 van de index.php en die verwijst alleen naar die QueryString.php.

Maar de foutmelding begint hiermee:
QuoteNotice: Undefined variable: boarddir in /home/meidenho/public_html/index.php on line 47
Notice: Undefined variable: sourcedir in /home/meidenho/public_html/index.php on line 51

Oftewel, je forum en source (brondirectory) zijn niet gedefinieerd en daarom weet de index.php niet waar die QueryString.php te vinden is.

Klaarblijkelijk is er iets is gegaan met je Settings.php is die overschreven door een upgrade of er is iets anders mee gebeurt.
Het beste kun je de Settings.php terugzetten als je daar nog een backup van hebt.

Als dat niet het geval is moet je in elk geval de "board" en "source" variabelen even daarin terug aangeven. In jouw geval zou dat er als volgt moeten uitzien.
$boarddir = '/home/meidenho/public_html';           # The absolute path to the forum's folder. (not just '.'!)
$sourcedir = '/home/meidenho/public_html/Sources';          # Path to the Sources directory.


Als je dat gedaan hebt dan moet er in elk geval weer iets gaan werken.

Edit: Ah net tegelijk met CorISP zie ik nu. :)
Greetings, Black Tiger

Eelko89

Beetje late reactie maar het was idd settings.php die was op de een of andere manier helemaal blanco. heel raar.
Een backup er toen op gezet en het was opgelost!

Bedankt voor de hulp iig!

Black Tiger

Beter laat dan nooit he.;)
Bedankt dat je het toch nog even kwam melden!
Greetings, Black Tiger

Advertisement: