News:

Wondering if this will always be free?  See why free is better.

Main Menu

Ervaringen met Siteground

Started by tomatito, January 08, 2017, 07:36:16 AM

Previous topic - Next topic

tomatito

Hallo, ik SMF geinstalleerd op een subdomein (Wordpress op het hoofddomein). Helaas ik heb problemen met de caching (oorzaak ligt bij de hoster).

Nu overweeg ik met dit als reden over te stappen naar een andere hoster: siteground.com [nofollow]

Ik lees er goede verhalen over. Heeft iemand ervaring met siteground? Positief dan wel negatief?

Ik ben licht obessief m..b.t. pagespeed en ik ben dus vooral geinteresseerd in de snelheid die zij bieden.

(Mijn huidige hoster gebruikt Varnish en als de pagina laad (moet soms wel meer dan 5x proberen) dan laadt deze ook echt super, super snel)


Early Bird

#1
Hoewel ikzelf geen ervaring heb met Siteground wil ik wel reageren.
Zelf ben ik ook op zoek naar een andere hoster vanwege te hoge down-time.

Siteground is de eerste hoster, die ik ken, die SMF ondersteuning biedt.
Aangezien de Joomla website en SMF forum die ik beheer gemiddeld, volgens Google Analytics, 90.000 bezoeken p/m heeft ben ik vrijwel genoodzaakt om het Go Geek pakket af te nemen. Dit is voor mij, vanwege het feit dat het een non-profit website en forum betreft, te duur.

Siteground gebruikt voor Nederland een datacentre in Amsterdam.
Indien je een beetje googeld kom je veel goede recensies tegen.

Inmiddels heb ik al meerdere hosters benaderd.
Echter geen van hen kan mij garanderen dat ik een snellere laadtijd krijg dan dat ik nu heb met de website en forum bij de huidige hoster.
Zelf kun je vergelijken of je forum sneller laadt dan de mijne met bijv. gtmetrix(dot)com
Helaas ben ik verplicht om PHP 5.5 te gebruiken omdat SMF geen PHP 7 ondersteunt tot nog toe.

Ik hoop dat je toch iets hebt aan mijn inbreng ook al heb ik helaas geen ervaring met Siteground.

P.S Je kunt even kijken of je forum sneller laadt dan de mijne met bijv. PageSpeed Insights
Url naar mijn forum is forum.denarcist(dot)nl

LiroyvH

Een snellere laadtijd garanderen is ook lastig, gezien het mede sterk afhankelijk is van wat je doet en wat je instellingen zijn. Kan me voorstellen dat hosts dat niet kunnen garanderen, omdat je er zelf teveel invloed op hebt. En "sneller dan nu" is als je al goede laadtijden hebt helemaal lastig te zeggen, omdat het op verschillende punten net iets langzamer of sneller kan zijn; wat van pageload tot pageload minieme verschillen kan hebben... Als je site heel erg traag is is het een ander verhaal, maar zelfs dan is t moeilijk voor een host om dit zomaar te garanderen: want ligt de traagheid aan de host waar je nu zit, of heb je bijvoorbeeld een plugin ergens draaien die de boel zo traag maakt? Etc. ;)

Hebben jullie op deze website al eens in de Paid Hosts & Hosting gekeken en in het Reviews board?
Wellicht zit er ook iemand tussen die SG heeft gereviewed. :)
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Advertisement: