• Welcome to Simple Machines Community Forum. Please login or sign up.
November 28, 2021, 03:56:00 AM

News:

Follow SMF on Twitter.


A Status Update

Started by David, October 26, 2003, 03:24:13 PM

Previous topic - Next topic

Tyris

aaa, about time you returned ;) I swear I havnt seen you in a while...

eFishie

Yeah, I've been busy over at BroadCarPark.com. You should check it out.
--Jon

Abstraction Point Electronic Music Community - We don't bite! Really! I promise!

Check out my newest song: Alive

Cccddd

October 28, 2003, 01:25:09 AM #22 Last Edit: October 28, 2003, 01:28:46 AM by Cheschire
I get nothin. perhaps thats why all your imgs are X's too?

[edit]

crap forgot to comment on the board... I must say that just with the little bit I have seen, all of the issues I had with yabbse are fixed. It's wonderful to see that you guys have really set the two apart, and have not just done a makeover to yabbse and called it something else. I know its all different on the inside (even tho I don't have the charter moonay to REALLY see). I'm just looking forward to the hacking that will come in the future. Out of all of the boards that I have modified, YabbSE was by far the easiest and cleanest and most uniform code to edit. VB was clean but soooo overly complicated. I cant tell if they do that just to make it hard for ppl to mod, or if they really can't find more efficient ways of doing things... but I digress. Anyways thx god you guys revamped the themes. The old ones were nifty and all, but user selectable themes will come in handy...

[Unknown]

Perhaps the Yahoo! Browser doesn't like attachments? (no, don't bother looking around, I know because your browser told me.)

Please try clicking (and saving) this:
http://www.simplemachines.org/community/index.php?action=dlattach;topic=2414;id=271

Also try:
http://www.simplemachines.org/community/index.php?action=dlattach;topic=2414;id=271;image

And this may even work for you, who knows:


If not, I'll see what I can do to remedy the issue.
(for the record, I have Yahoo! service and it works for me... and you're relatively close to me judging by your IP.)

-[Unknown]

[Unknown]

Quote from: Cheschire on October 28, 2003, 01:25:09 AM
crap forgot to comment on the board... I must say that just with the little bit I have seen, all of the issues I had with yabbse are fixed. It's wonderful to see that you guys have really set the two apart, and have not just done a makeover to yabbse and called it something else. I know its all different on the inside (even tho I don't have the charter moonay to REALLY see). I'm just looking forward to the hacking that will come in the future. Out of all of the boards that I have modified, YabbSE was by far the easiest and cleanest and most uniform code to edit. VB was clean but soooo overly complicated. I cant tell if they do that just to make it hard for ppl to mod, or if they really can't find more efficient ways of doing things... but I digress. Anyways thx god you guys revamped the themes. The old ones were nifty and all, but user selectable themes will come in handy...

First, thanks.  I and the other members have certainly tried our best.

If you thought YaBB SE's code was easy reading or uniform.... pff... you may have trouble distinguishing SMF from a book ;). (everything conforms more strictly to the coding standards now...)  And... uhh... I may have to wonder if you are actually sane if you thought vB's code was AT ALL CLEAN.  It's HORRIBLE :P :P!!!

And don't worry, the old theme is still there ;).

-[Unknown]

Cccddd

um, I was talking to php Piranha regarding broadcarpark.com... all the attachments from the posts here work fine. just the site he was talking about doesnt work, and all the images in his post are X's...

thx tho (and im using IE6 actually)

Cccddd

Quote from: [Unknown] on October 28, 2003, 01:32:28 AM
And... uhh... I may have to wonder if you are actually sane if you thought vB's code was AT ALL CLEAN.  It's HORRIBLE :P :P!!!
-[Unknown]

haha... well i went from UBB to VB before finding YaBB then YaBBSE... so you see the progression. VB is like... looking at a car out of a carwash as opposed to ubb being a jeep that just went mudding.

[Unknown]

Your user agent string explains otherwise.... but okay. (it says "sbcydsl 3.12; YComp 5.0.0.0;" which basically means you're using the yahoo browser and yahoo bar...)

-[Unknown]

Cccddd

October 28, 2003, 01:39:20 AM #28 Last Edit: October 28, 2003, 01:42:41 AM by Cheschire
yeah like 3 months ago I installed the DSL software and it installed a ton of crap before I had a chance to tell it not to. I uninstalled that tho. I will have to go hack some reg to change that back to normal. >:E

[edit]

btw im talkin to a friend about splittin the charter cost with me. I wanna start hackin and crackin at this now. mebbe have a chance to help with the dev and fixin of the board. i'm working on developing a full scale web based game that i got about halfway done with before you guys stopped work on yabbse. now its on hold while you guys work on SMF. my main concern is security so i will be trying very hard to break that when i get ahold of the beta :)

now to just convince my friend to get me money... damn the army and their desire to pay me less than minimum wage :/

Tyris

heheh, go YaBBSE for being easily readable/modable...
I basically LEARNT my entire (well... my first year of knowledge) knowledge of php just from reading the YaBBSE code... it was just really easy to understand...
If SMF is half as easy to read I'll be happy :)
heheh, in all seriousness, if I didn't download and install YaBBSE a year or however long ago... I never woulda learnt php.
So thanks!! to all pervious, current and future members of the YaBBSE team!!!
especially to [Unknown]... coz you just seem to do everything perfectly when it comes to php.
Again: congrats on some AWESOME software!!

(small question... was vBull always php...? I swear I remember thinking otherwise...)

eFishie

Sorry, make that site www.broadiecarpark.com.

And my images are not working because of something that possible Aquilo did!
--Jon

Abstraction Point Electronic Music Community - We don't bite! Really! I promise!

Check out my newest song: Alive

Oldiesmann

I really wanna see these pics, but they're all showing up as x's and when I save them and open them in Windows Picture and Fax Viewer (default picture viewer), I see "no preview available". :'(
Michael Eshom
Cincy Space - now open!

Jeff Lewis

Yeah they have bad headers when saving them....
Co-Founder of SMF

Cimme

did you remove the pictures??? I can't see them anymore! (and dl isn't possible anymore)

Cimme
^^ a german metal fan ^^

eFishie

What pictures? My avatar and sig? They weren't deleted, my host (Aquilo) is moving to another provider.
--Jon

Abstraction Point Electronic Music Community - We don't bite! Really! I promise!

Check out my newest song: Alive

Cimme

the pictures of the NEW SMF (previews)
^^ a german metal fan ^^

[Unknown]

Quote from: Cimme on October 29, 2003, 06:07:59 PM
the pictures of the NEW SMF (previews)

Fixed, my apologies.  I accidently put a space outside the <?php ?> tags in one of the included files.... :-[.

-[Unknown]

Oldiesmann

Looks awesome guys! How about a few shots of the "advanced" permissions stuff?
Michael Eshom
Cincy Space - now open!

David

Quote from: Oldiesmann on October 30, 2003, 10:43:33 AM
Looks awesome guys! How about a few shots of the "advanced" permissions stuff?
The screens are still being developed and are continuing to change, as well as some of the shots do not make a lot of sense on their own but require you to follow the path to get to them for it to be relevant, if that makes any sense at all.
This space for rent.

madfiddler

Looks great so far peeps.

Not planning to upgrade just yet. There are several features of supermod which I don't want to loose, like chat, the member map, but once the mods are created, I look forward totrying it out.

Advertisement: