News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

Gevoelige informatie verstrekken aan derden..

Started by xenovanis, September 02, 2006, 07:41:42 AM

Previous topic - Next topic

xenovanis

Het is ons opgevallen dat de laatste tijd steeds meer forumleden meehelpen met het beantwoorden van supportvragen en het oplossen van problemen. Hoewel we dit van harte aanmoedigen (ervan uitgaande dat degene die hulp biedt ook daadwerkelijk ervaring met SMF heeft), zien we ook steeds vaker dat men vraagt om beheerderswachtwoorden en ftp-toegang.

Negen van de tien keer zal dit in het volste vertrouwen gebeuren en geen problemen opleveren. Toch willen we je erop wijzen dat er ook mensen zijn die deze gegevens kunnen misbruiken en in het ergste geval je toegang tot de server kunnen overnemen, waardoor je buitengesloten wordt.

We verzoeken je daarom dringend om niet zomaar je login gegevens door te spelen aan derden, die niet tot het SMF team behoren.
"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results."

Bullcat Webhosting

Het zou in mijn geval , niet echt goede reclame zijn als ik dat zou doen, denk je ook niet ! de server overnemen dan uiteraard !


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

Aaron

Quote from: Bullcat Webhosting on September 02, 2006, 07:59:43 AM
Het zou in mijn geval , niet echt goede reclame zijn als ik dat zou doen, denk je ook niet ! de server overnemen dan uiteraard !

Niemand had het dan ook tegen jou in persoon? ;)

Bullcat Webhosting

Edoch voel ik mezelf lichtelijk aangesproken, daar ik het net vorige week 2 x geroepen heb hier, meestal is het een fluit van een cent, en als je het uit moet gaan leggen 3 dagen type werk :)


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

Aaron

Voor zover ik weet is deze sticky op meerdere internationale supportboards geplaatst. ;)

jacbier

Quote from: Bullcat Webhosting on September 04, 2006, 11:42:08 AM
Edoch voel ik mezelf lichtelijk aangesproken, daar ik het net vorige week 2 x geroepen heb hier, meestal is het een fluit van een cent, en als je het uit moet gaan leggen 3 dagen type werk :)

Voor het lerend effect is het vaak beter dat men zelf zijn eigen problemen oplost. Een helpende hand is prima, maar de regie hoort in mijn ogen altijd bij de webmaster zelf te liggen.

margo

Quote from: jacbier on September 05, 2006, 07:19:27 AM


Voor het lerend effect is het vaak beter dat men zelf zijn eigen problemen oplost. Een helpende hand is prima, maar de regie hoort in mijn ogen altijd bij de webmaster zelf te liggen.


Helemaal mee eens, ondanks dat Jacbier mijn rechterhad en helpende had is laat hij me heel veel zelf uitzoeken, met vragen kan ik altijd op hem terug vallen en daar ben ik heel erg blij mee...

(wilde dit even zeggen ;D)

Groetjes Margo

LiroyvH

Er staat sowieso dat het KAN gebeuren, niet dat het altijd echt gebeurt :)

@Bullcat:
Je hoeft je dan alleen aangesproken te voelen als je een server een keer hebt overgenomen, daar dat niet het geval is (neem ik aan), is er geen reden om je aangesproken te voelen, toch? :)
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Astrid

#8
Je kan het niet vaak genoeg zeggen: wees heel voorzichtig aan wie je gevoelige informatie verstrekt. Ik dacht iemand te vertrouwen maar achteraf heeft het me  bijna mijn forum  gekost.

ToxXxic

Mijn forum wordt gehost op m'n vriend's webserver, dus als ik iemand m'n wachtwoord geef van mijn FTP-server en dat van mijn account op het forum is hij nog steeds niks.
Want ik kan gewoon het forum verwijderen omdat ik toegang heb tot het adminaccount waar m'n vriend de server mee administreert (360 GB server). :)

MissyNL

Je hebt helemaal gelijk.. helaas is het zo dat ik toch helaas wel behoorlijk wat hulp nodig heb op z'n tijd.. daarom heb ik nu ook super admin geinstalleerd... dat garandeerd me toch weer dat ik niet van mijn eigen forum kan worden afgekicked :)

Sorry for my poor English, but i think it's probably better then your Dutch :)

gift_ka

Voor zover ik weet is deze
sticky op meerdere internationale supportboards geplaatst.

mvde

Quote from: Aäron on September 04, 2006, 01:54:17 PM
Voor zover ik weet is deze sticky op meerdere internationale supportboards geplaatst. ;)

Quote from: gift_ka on March 05, 2009, 01:47:34 AM
Voor zover ik weet is deze
sticky op meerdere internationale supportboards geplaatst.

Hmmm gift_ka dat was al vermeld :D ik vraag soms ook aan mensen hun ftp gegevens om te helpen nog nooit fout gegaan vaak woord er een backup gemaakt dus misschien een tip voordat je iemand anders laat gaan :D

Shram Vandreen

Quote from: MissyNL on August 15, 2008, 03:02:41 PM
Je hebt helemaal gelijk.. helaas is het zo dat ik toch helaas wel behoorlijk wat hulp nodig heb op z'n tijd.. daarom heb ik nu ook super admin geinstalleerd... dat garandeerd me toch weer dat ik niet van mijn eigen forum kan worden afgekicked :)
Oh daar was ik nog bang voor toen ik Phpbb gebruikte. Mijn broer was ook administrator, ik was bang dat hij me zou kicken dus pakte ik zijn admin rechten vaak af als we ruzie hadden. Mijn vader zei dat ik hem niet kon vertrouwen, uiteindelijk toen we weer ruzie hadden had ik zijn admin rechten afgepakt en hem verbannen. En later bedacht ik om nooit meer iemand administrator te maken, hoogstens super moderator, of hoofd moderator. Ja die 2 ga ik straks toevoegen. Ik ga ook Super Admin installeren, bedankt voor de link.

Oja, mijn broer bewerkte op mijn oude forum ook altijd mijn berichten, dat werd ik ook zat. Omdat hij admin was dacht hij dat hij alles kon maken. Met Super Admin kan geen enkele beheerder mij iets maken, en ik kan mezelf ook niet verbannen. Ik kan nooit verbannen worden, ik ben oppermachtig!

hsimpson

Bij het verlenen van rechten gaat het om vertrouwen. Je moet overigens nooit je hoofd FTP/Mysql wachtwoord geven aan iemand, creeer dan gewoon een tijdelijke.
I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!

Astrid

#15
Quote from: Astrid on October 30, 2006, 11:37:04 AM
Je kan het niet vaak genoeg zeggen: wees heel voorzichtig aan wie je gevoelige informatie verstrekt. Ik dacht iemand te vertrouwen maar achteraf heeft het me  bijna mijn forum  gekost.

In ieder geval ben ik heel veel leden die ook real life vrienden waren geworden kwijt geraakt en dat neem ik die persoon nog steeds kwalijk.

Quote from: Bullcat Webhosting on September 04, 2006, 11:42:08 AM
Edoch voel ik mezelf lichtelijk aangesproken, daar ik het net vorige week 2 x geroepen heb hier, meestal is het een fluit van een cent, en als je het uit moet gaan leggen 3 dagen type werk :)

Schuldgevoel B. ???

edit: Om het "op de man spelen" en het uitvechten van ruzies hier op het forum te voorkomen heb ik de naam verwijdert.

Advertisement: