beter een kale smf install of een Upgrade met 30.000 records

Started by Bullcat Webhosting, May 22, 2004, 07:05:00 AM

Previous topic - Next topic

Bullcat Webhosting

wat is beter een upgrade van mij huidige YSE forum naar SMF, of neem ik dan erg veel overtollige ballast mee ten opzichte van een kale SMF install van de laatste smf versie ?


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

Compuart

Een upgrade zou geen balast moeten meenemen, anders dan de informatie van het oude forum natuurlijk. Tenzij je supermod (of meer algemeen: mods) hebt geinstalleerd zal alle informatie 1 op 1 worden overgezet en zal de 'vervuilding' minimaal zijn.
Hendrik Jan Visser
Former Lead Developer & Co-founder www.simplemachines.org
Personal Signature:
Realitynet.nl -> ExpeditieRobinson.net / PekingExpress.org / WieIsDeMol.Com

Bullcat Webhosting

Hallo Compuart, uit je opmerking begrijp ik dus dat de sources van de standaard YSE versie overschreven worden, maar ik neem aan dat eventuele sources van Mod's niet worden verwijderd en deze dus wel in de sources dir blijven staan ??

Klopt het ook dat er per taal aparte sources gebruikt worden, als ik dus onverhoopt extra menu knoppen zou toevoegen er dan ook in de sources files gerelateerd aan de taal code ook gesleuteld moet worden ?

Is het bijvoorbeeld mogelijk om de sources van het huidige forum te verwijderen ( behalve settings.php ) en dan een upgrade te draaien, want ik neem aan dat de upgrade de database tabelen aan gaat passen ?

Vriendelijke Groet
Hans


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

Webby

De upgrade heb ik zelf ook gedraaid, en daarbij gekozen om een backup te laten maken van de gehele database.  Je raakt dus niet zomaar iets kwijt, er is met vrijwel alles rekening gehouden.

Ik had zelf ook de nodige mods ingebouwd en heb naderhand alle extra entries die in de tabellen stonden verwijderd.

Maak een backup, en start er gewoon mee. Het is echt heel goed te doen.  Ik begrijp je "angst", die had ik ook enigszins, maar het gaat allemaal heel soepel :)

Compuart

Quote from: Hans_de_Echte on May 24, 2004, 07:41:14 AM
Hallo Compuart, uit je opmerking begrijp ik dus dat de sources van de standaard YSE versie overschreven worden, maar ik neem aan dat eventuele sources van Mod's niet worden verwijderd en deze dus wel in de sources dir blijven staan ??

QuoteIs het bijvoorbeeld mogelijk om de sources van het huidige forum te verwijderen ( behalve settings.php ) en dan een upgrade te draaien, want ik neem aan dat de upgrade de database tabelen aan gaat passen ?
Ja, verwijder (lees: backup) alle bestanden behalve Settings.php, attachments en avatars en plaats de nieuwe SMF bestanden ervoor in de plaats. Zou zonder problemen moeten upgraden zo.

QuoteKlopt het ook dat er per taal aparte sources gebruikt worden, als ik dus onverhoopt extra menu knoppen zou toevoegen er dan ook in de sources files gerelateerd aan de taal code ook gesleuteld moet worden ?
ja, dat klopt. Voor alle talen die je wilt ondersteunen zal je een ander bestand moeten aanpassen. Stel dat je een woord wilt toevoegen aan de post-module voor zowel nederlands als engels, dan zul je de volgende bestanden in elk geval moeten aanpassen:
Themes/default/languages/Post.english.php
Themes/default/languages/Post.dutch.php
Hendrik Jan Visser
Former Lead Developer & Co-founder www.simplemachines.org
Personal Signature:
Realitynet.nl -> ExpeditieRobinson.net / PekingExpress.org / WieIsDeMol.Com

Advertisement: