News:

Want to get involved in developing SMF, then why not lend a hand on our github!

Main Menu

Vraag aan compuart !

Started by Bullcat Webhosting, May 25, 2004, 06:56:17 PM

Previous topic - Next topic

Bullcat Webhosting

Is er ergens een lijstje met verwijzingen naar de functies , en in welke source file ze staan, zodat ik niet met mijn editor eerst alle files behoef te laden om een funcie op te zoeken ?
Ik genererde namelijk als een gebruiker op een posting klikte een nieuw window, voor het geval ze op het X zouden drukken , inplaats van terug te gaan ! dus die funcie wil ik ze weer aanbieden , en er zijn uiteraard nog meer handigheidjes die ik mijn leden niet wil ontnemen, zoals 16 keuzes om een poll te maken i.p.v de huidige 8.
Dus als je toevallig zo'n programma stroom schema bezit, en je deze ook wil doorsturen aan mij dan hou ik mezelf aanbevolen !

Met vriendelijk groet
Hans


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

Compuart

D'r is geen stroomschema van SMF om de simpele reden dat die in principe niet nodig is en waarschijnlijk meer tijd zou vergen dan dat het zou opleveren.

De opbouw van het forum is redelijk logisch:
  • de index.php include een aantal essentiele bestanden (bij dat includen wordt nog niets uitgevoerd, er worden alleen maar functies toegevoegd).
  • Vervolgens roept index.php een aantal initialisatiefuncties aan, zodat instellingen, gebruikers, thema's, etc geladen worden (deze initialisatiefuncties staan in de bestanden die zijn geinclude).
  • Als laatste wordt aan de hand van de 'action=' in de query een specifiek bestand geinclude en een functie aangeroepen, afhankelijk van de waarde achter 'action='.

    Vervolgens zijn er, afhanklijk van de action, drie bestanden die worden gebruikt:
  • Het bronbestand (bijv. ./Sources/InstantMessages.php). Hierin staat de daadwerkelijke programmacode voor de specifieke actie.
  • Het taalbestand (bijv. ./Themes/default/languages/InstantMessages.dutch.php). Hierin staan de teksten voor een specifieke taal
  • Het template bestand (bijv. ./Themes/default/InstantMessages.template.php). Dit is een PHP bestand die alleen maar lay-out uitspuugt. Het bronbestand stuurt de benodigde info via de $context variable naar de template. Het taalbestand stuurt de tekstuele informatie via de $txt variabele. Alles wat met lay-out te maken heeft kan in dit bestand dus aangepast worden.

    Hoewel er (nog) geen forumbrede documentatie is, is de broncode al redelijk uitgebreid gedocumenteerd. Tussen de regels door staat uitleg en (veelal, het is nog een beta) bovenaan het bestand staat precies welke functies er in het bestand staan en wat ze doen.
Hendrik Jan Visser
Former Lead Developer & Co-founder www.simplemachines.org
Personal Signature:
Realitynet.nl -> ExpeditieRobinson.net / PekingExpress.org / WieIsDeMol.Com

Bullcat Webhosting

Ja dat had ik allemaal al gelezen, maar is het zo dat er maar 1 programeur de sources bewaakt, ik bedoel hier mee datals er meer mensen aan werken, er soms vrijwel identieke functies worden geschreven, die door het meegeven van medere parameters, soms heel goed in 1 functie zouden kunnen worden ondergebracht, gewoon door het uitlezen van de mee gegeven variabelen ! of zitten er geen standaar functies in voor het opvragen van zoekfuncties ? naar poster of iets dergelijks ?


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

Advertisement: