Advertisement:

Author Topic: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme  (Read 259285 times)

Offline SacmaliK

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 644
  • Gender: Male
  • Türk Evladı Uyuma Uyan 30 Kupona Alınmadı Bu Vatan
    • Ocak Turk
SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« on: September 28, 2006, 12:43:53 PM »
Google Botlarının forumunuzu Tam içeriğe göre listelemesi ve konu başlıklarını Anahtar Kelime olarak tanıması için ufak bi Değişiklik yapmamız gerekiyor


kullandığınız temada index.template.php içinde bu kodu bulun
Code: [Select]
function template_main_above()
{
        global $context, $settings, $options, $scripturl, $txt, $modSettings;

ve hemen altına bu kodları ekleyin
Code: [Select]

$stop_words=  array("I "," a "," about "," an "," are "," as "," at "," be "," by "," com "," de "," en "," for "," from "," how ","How "," in "," is"," it "," la "," of "," on "," or ","Or "," that "," the ","The "," this "," to "," was "," what "," when "," where "," who ","Who "," will "," with "," und "," the "," www ","!",".","?","=","-");
        $keywords_ = str_replace($stop_words," ",$context['page_title']);
        $keywords_ =  preg_replace ( "/ss+/" , " " , $keywords_);
        $keywords_ = str_replace(" ",", ",trim($keywords_));


bu koduda metaların arasına yerleştirin
Code: [Select]
<meta name="keywords" content="'.$keywords_.'" />

Örnek olarak
SEGMENTASYON YÖNTEMİ İLE İKİ BOYUTLU GÖRÜNTÜ ÜZERİNE AĞIRLIK MERKEZİNİN HESABI
diye bi konumuz warsa keywords bu şekilde çıkar
<meta name="keywords" content="SEGMENTASYON, YÖNTEMİ, İLE, İKİ, BOYUTLU, GÖRÜNTÜ, ÜZERİNE, AĞIRLIK, MERKEZİNİN, HESABI" />

google botu ve diğer spiderların sitendeki tüm içeriği indexlemesi ve dolaşabilmesi için gereken komutlar

<meta name="googlebot" content="index, follow" />
bu meta google botu tüm içeriği indexlesin demek

<meta name="robots" content="all" />
bu meta tüm botlar sitede dolaşabilir demek

<meta name="robots" content="index, follow" />
bu meta tüm spiderlar tüm içeriği indexlesin demek

<meta name="revisit-after"content="1 days" />
bu meta ise siteni ziyaret eden botu bir gün sonra tekrar gelmesini sağlar

ayrıca bu metaları kullandığınızda robotlar için izin belgesi olan robots.txt dosyasını kullanmanıza gerek kalmaz ve siteniz daha hızlı ve tam içeriğe göre listelenir.  ;)

Not: sitemap.xml hazırlayıp google tanıtırsanız siteniz çok daha hızlı ve kolay indexlenir
bunun için Webersin arkadaşımızın açtığı konuya gözatabilirsiniz
http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=107538.0

aşağıdaki kurulum gerektirmeyen iki tane eklentide işinizi kolaylaştıracaktır

forumda sitenizin arşiv görünümü oluşturmanızı ve sitemap yani site haritası eklentilerinide kullanmanız tavsiyemdir sadece zipten çıkan /sitemap/ klasörünü olduğu gibi ftpden forum dizinine upload edin arşiv eklentisi içinden çıkan .haccess arvis.css ve arsiv.php dosyalarınıda forum dizinine upload edin sonra ana sayfanıza siteniz.com/arsiv.html ve siteniz.com/sitemap/ diye link verin hepsi bu

umarım herkesin işine yarar saygılar..
« Last Edit: January 24, 2009, 08:05:12 AM by Yağız »
My Mods
Veoh Bbc Tag:here
Topic get Keywords:here
...

Offline Foxi

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 196
  • Gender: Male
  • Webforeman
    • Hatira.Net
Re: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #1 on: September 28, 2006, 03:29:32 PM »
tşkler arkadaşım gerçekten çok faydalı ve aradıgım bir koddu.
Google takip edenler bu bilginin ne kadar degerli oldugunu bilirler.

Offline SacmaliK

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 644
  • Gender: Male
  • Türk Evladı Uyuma Uyan 30 Kupona Alınmadı Bu Vatan
    • Ocak Turk
Re: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #2 on: September 29, 2006, 07:49:35 AM »
arkadaşlar işe yarayıp yaramadığını anlamak için kodu ekledikten sonra herhangi bi konuyu
açın ve sağ tuş yapın kaynağı görüntüle deyin metaların arasında keywords konu başlığınızla
aynı olacak

örnek
Winamptan MP3 leri Wav YaPin (konusu)
http://www.bisohbet.com/form/index.php/topic,2558.0/topicseen.html
buraya sağ tuş yapın kaynağı görüntüle deyin  metaların arasında o konunun kelimelerinin keywordste
olduğunu göreceksiniz
<meta name="keywords" content="Winamptan, MP3, leri, Wav, YaPin" />
My Mods
Veoh Bbc Tag:here
Topic get Keywords:here
...

delidoluForum

  • Guest
Re: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #3 on: September 29, 2006, 07:53:19 AM »
arkadaşlar işe yarayıp yaramadığını anlamak için kodu ekledikten sonra herhangi bi konuyu
açın ve sağ tuş yapın kaynağı görüntüle deyin metaların arasında keywords konu başlığınızla
aynı olacak

örnek
Winamptan MP3 leri Wav YaPin (konusu)
http://www.bisohbet.com/form/index.php/topic,2558.0/topicseen.html
buraya sağ tuş yapın kaynağı görüntüle deyin  metaların arasında o konunun kelimelerinin keywordste
olduğunu göreceksiniz
<meta name="keywords" content="Winamptan, MP3, leri, Wav, YaPin" />

arkadaşım teşekkürler tam anlamıyla işe yaramış emeğine sağlık....

herkez yapmalı bence...


Offline osahin

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 330
  • Gender: Male
SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #4 on: September 29, 2006, 08:29:55 AM »
Teşekkürler.

Bu GOOGLE'ın SMF'yi indekslemesi tamamen bir sorun. İndekslenen siteler mutlaka var. Ancak tamamını almıyor malesef. SMF-SEO gibi bir sisteminde RC3 için geliştirilmemesi ya da yazılamaması da kötü.

İnşallah bu keywords olayı, işe yarayacaktır.

Offline sempoo

  • Semi-Newbie
  • *
  • Posts: 56
    • Hayat Denizinde Bir Gemi Sizleri Bekliyor
Re: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #5 on: September 29, 2006, 09:00:58 AM »
valla gorevini yapmadıgı soylenemez saol sımdı ıs googlebota kaldı ıs onu beklııyoruz


Offline SacmaliK

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 644
  • Gender: Male
  • Türk Evladı Uyuma Uyan 30 Kupona Alınmadı Bu Vatan
    • Ocak Turk
Re: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #6 on: September 29, 2006, 09:18:47 AM »
valla gorevini yapmadıgı soylenemez saol sımdı ıs googlebota kaldı ıs onu beklııyoruz



Galiba tek sorunda bu google botlarını siteye çekebilmek sitemap.xml hazırlayınca tanıttığınız sayfaları ziyaret edio ama sadece okadar forumun başka yerlerini dolaşmıyo SMFdeki sorunlardan biride bu mesela benim bi phpbb forumum vardı extra hiç bişi yapmadım google a tanıymak için tek kelimesini bile editlemedim tüm forumu tepeden tırnağa indexledi ama herşeye rağmen smf yi seviyorum ben ;)
My Mods
Veoh Bbc Tag:here
Topic get Keywords:here
...

Offline Net-master

  • Semi-Newbie
  • *
  • Posts: 37
    • Net PortaL
Re: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #7 on: September 29, 2006, 10:27:01 AM »
işinize yarar umarım  ;)

Kardeş eline sağlık tam yerine oturtmuşsun.. Ama o olayı smf zaten yapıyor yanii descriptions her konunun başlığını alıyor...

yinede emeğine sağlık..

bir öneri bilmem olurmu ?

şu smfde linklerin sonunda board.0.html

kodlarının nerede hangi dosyada olduğunu yazarsanız, www.netsevdam.net/forum/konuadı.0.html ile ilgili saçmalık arkadaşın verdiği yoldan bir şey yapmayı düşünüyorum..

fakat o board yazısının nerden hangi sayfadan geldiğini bir türlü bulamıyorum..

tşk..

delidoluForum

  • Guest
Re: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #8 on: September 29, 2006, 06:30:46 PM »
Arkadaşler şuan sitemde tam 29 tane arama motoru var bakalım ne yapıyorlar sitede anlayacaz...

saat 01:31


Offline SacmaliK

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 644
  • Gender: Male
  • Türk Evladı Uyuma Uyan 30 Kupona Alınmadı Bu Vatan
    • Ocak Turk
Re: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #9 on: September 30, 2006, 08:19:02 AM »
işinize yarar umarım  ;)

Kardeş eline sağlık tam yerine oturtmuşsun.. Ama o olayı smf zaten yapıyor yanii descriptions her konunun başlığını alıyor...

yinede emeğine sağlık..

bir öneri bilmem olurmu ?

şu smfde linklerin sonunda board.0.html

kodlarının nerede hangi dosyada olduğunu yazarsanız, www.netsevdam.net/forum/konuadı.0.html ile ilgili saçmalık arkadaşın verdiği yoldan bir şey yapmayı düşünüyorum..

fakat o board yazısının nerden hangi sayfadan geldiğini bir türlü bulamıyorum..

tşk..


Arama Motorları descriptionla fazla ilgilenmez ilgilensede arama sözcüklerinden biri olarak hafızasına kaydetmez sadece keywords deki sözcükler arama sözcükleridir bu yüzden smfde bu konuda ufak bi eksiklik sözkonusu seo açısından ;)
My Mods
Veoh Bbc Tag:here
Topic get Keywords:here
...

Offline Net-master

  • Semi-Newbie
  • *
  • Posts: 37
    • Net PortaL
Re: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #10 on: October 05, 2006, 01:07:53 PM »
işinize yarar umarım  ;)

Kardeş eline sağlık tam yerine oturtmuşsun.. Ama o olayı smf zaten yapıyor yanii descriptions her konunun başlığını alıyor...

yinede emeğine sağlık..

bir öneri bilmem olurmu ?

şu smfde linklerin sonunda board.0.html

kodlarının nerede hangi dosyada olduğunu yazarsanız, www.netsevdam.net/forum/konuadı.0.html ile ilgili saçmalık arkadaşın verdiği yoldan bir şey yapmayı düşünüyorum..

fakat o board yazısının nerden hangi sayfadan geldiğini bir türlü bulamıyorum..

tşk..


Arama Motorları descriptionla fazla ilgilenmez ilgilensede arama sözcüklerinden biri olarak hafızasına kaydetmez sadece keywords deki sözcükler arama sözcükleridir bu yüzden smfde bu konuda ufak bi eksiklik sözkonusu seo açısından ;)

kardeş seni tenkit etmek anlamında yazmadım eline sağlık...

Şu keywords kodunu ( 0.html ) olan yere koyabilirsek sanırım linkler şöyle görünecektir.. ( konu başlığı.html  )
ben uğraştım fakat php bilgim fazla olmadığından 0.html olan yeri bulamadım..
bir dene istersen..

Offline SacmaliK

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 644
  • Gender: Male
  • Türk Evladı Uyuma Uyan 30 Kupona Alınmadı Bu Vatan
    • Ocak Turk
SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #11 on: October 05, 2006, 06:52:40 PM »
kardeş seni tenkit etmek anlamında yazmadım eline sağlık...

Şu keywords kodunu ( 0.html ) olan yere koyabilirsek sanırım linkler şöyle görünecektir.. ( konu başlığı.html  )
ben uğraştım fakat php bilgim fazla olmadığından 0.html olan yeri bulamadım..
bir dene istersen..

ewt bu sölediğin buna yakın bişi denemekte fayda var ama benimde çok çok derin php bilgim yok daha önce asp kodladığım için biraz yabancı kalıyorum developerlere bunu bi anlatamadım yada anlamamazlıktan geliyorlar bu olmasını istediğin şeyin smfde büyük bi eksik olduğunu düşünüyorum aslında... yapabilirsem paylaşırım sizinlede ;)
My Mods
Veoh Bbc Tag:here
Topic get Keywords:here
...

Offline SacmaliK

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 644
  • Gender: Male
  • Türk Evladı Uyuma Uyan 30 Kupona Alınmadı Bu Vatan
    • Ocak Turk
Re: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #12 on: November 28, 2006, 11:08:42 PM »
arkadaşlar bu meta taglarıda yerleştirmenizi tavsiye ederim

Code: (tavsiye meta taglar) [Select]

<META NAME="googlebot" CONTENT="index, follow">
<meta name="robots" content="all">
<META NAME="robots" CONTENT="index, follow">
<META NAME="REVISIT-AFTER" CONTENT="1 Days">

My Mods
Veoh Bbc Tag:here
Topic get Keywords:here
...

Offline ¤ۣۜ..¤SessizGemi

  • Semi-Newbie
  • *
  • Posts: 65
Re: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #13 on: November 29, 2006, 07:46:01 AM »
arkadaşlar bu meta taglarıda yerleştirmenizi tavsiye ederim

Code: (tavsiye meta taglar) [Select]

<META NAME="googlebot" CONTENT="index, follow">
<meta name="robots" content="all">
<META NAME="robots" CONTENT="index, follow">
<META NAME="REVISIT-AFTER" CONTENT="1 Days">


bunun hakkındada biraz bilgi verebilirmisin Saçmalık. Bu arada gerçektende ellerine sağlık..Senin keywords yönteminle 3günde 100 sayfadan fazla sayfam çıktı ancak Display.php ye eklediğim is_not_guest();  yüzünden hepside giriş yap şeklinde çıktı.bende o kodu kaldırdım artık belli bir süre ziyaretçiye açık olacak site.

Bu yeni eklediğin metalar hakkındada az bilgi verebilirsen makbule geçecek.

Offline SacmaliK

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 644
  • Gender: Male
  • Türk Evladı Uyuma Uyan 30 Kupona Alınmadı Bu Vatan
    • Ocak Turk
Re: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #14 on: November 29, 2006, 10:05:10 AM »
google botu ve diğer spiderların sitendeki tüm içeriği indexlemesi ve dolaşabilmesi için gereken komut

<META NAME="googlebot" CONTENT="index, follow">
bu meta google botu tüm içeriği indexlesin demek

<meta name="robots" content="all">
bu meta tüm botlar sitede dolaşabilir demek

<META NAME="robots" CONTENT="index, follow">
bu meta tüm spiderlar tüm içeriği indexlesin demek

<META NAME="REVISIT-AFTER" CONTENT="1 Days">
bu meta ise siteni ziyaret eden botu bir gün sonra tekrar gelmesini sağlar

ayrıca bu metaları kullandığınızda robotlar için izin belgesi olan robots.txt dosyasını kullanmanıza gerek kalmaz ve siteniz daha hızlı ve tam içeriğe göre listelenir.  ;)
umarım herkesin işine yarar saygılar..
My Mods
Veoh Bbc Tag:here
Topic get Keywords:here
...

Offline SacmaliK

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 644
  • Gender: Male
  • Türk Evladı Uyuma Uyan 30 Kupona Alınmadı Bu Vatan
    • Ocak Turk
Re: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #15 on: November 29, 2006, 09:10:47 PM »
arşiv ve sitemap eklentilerinide sitenize uygulamanızı tavsiye ederim onlarda büyük ölçüde fayda sağlar
My Mods
Veoh Bbc Tag:here
Topic get Keywords:here
...

Offline kaisercrazy

  • Semi-Newbie
  • *
  • Posts: 30
  • Gender: Male
    • KaiseRCrazY.CoM
Re: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #16 on: November 30, 2006, 11:59:55 AM »
arkadaşlar bu meta taglarıda yerleştirmenizi tavsiye ederim

Code: (tavsiye meta taglar) [Select]

<META NAME="googlebot" CONTENT="index, follow">
<meta name="robots" content="all">
<META NAME="robots" CONTENT="index, follow">
<META NAME="REVISIT-AFTER" CONTENT="1 Days">


Ekliyooom :D Saol kardeşim

Offline sproraty

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 322
Re: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #17 on: December 01, 2006, 04:07:11 PM »
<meta name="keywords" content="'.$keywords_.'" /> bu kodda .$keywords_. bunu alıp içine attım..
yanlışmı yaptım yoksa kodu direktmi eklicem??

« Last Edit: February 19, 2008, 09:02:15 PM by sproraty »
sorularımda test olarak siteye baglanmak için ::  kullanıcı adı : deneme  şifre : deneme

Offline SacmaliK

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 644
  • Gender: Male
  • Türk Evladı Uyuma Uyan 30 Kupona Alınmadı Bu Vatan
    • Ocak Turk
Re: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #18 on: December 01, 2006, 05:04:29 PM »
<meta name="keywords" content="'.$keywords_.'" /> bu kodda .$keywords_. bunu alıp içine attım..
yanlışmı yaptım yoksa kodu direktmi eklicem??

<META NAME="keywords" CONTENT=".$keywords_., eskişehir, eskisehir, aü, ogü, anadolu üniversitesi, osmangazi üniversitesi, sohbet, forum, arkadaşlık, tartışma, chat, organizasyon, parti, dance, müzik, mp3, dans, club, porsuk, net, internet, lens optik, porsuk-net">

eski keywords metasını kaldır benim verdiğim yeterlidir
My Mods
Veoh Bbc Tag:here
Topic get Keywords:here
...

Offline Atagun

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 118
Re: SMF'de konu başlıklarını keywords'da gösterme
« Reply #19 on: December 24, 2006, 01:34:57 PM »


bu koduda metaların arasına yerleştirin
Code: [Select]
<meta name="keywords" content="'.$keywords_.'" />

Örnek olarak
SEGMENTASYON YÖNTEMİ İLE İKİ BOYUTLU GÖRÜNTÜ ÜZERİNE AĞIRLIK MERKEZİNİN HESABI
diye bi konumuz warsa keywords bu şekilde çıkar
<meta name="keywords" content="SEGMENTASYON, YÖNTEMİ, İLE, İKİ, BOYUTLU, GÖRÜNTÜ, ÜZERİNE, AĞIRLIK, MERKEZİNİN, HESABI" />


Metalarin arasina demisin bunu anlayamadim.