Streaming Mod

Started by Bullcat Webhosting, June 05, 2004, 08:34:40 AM

Previous topic - Next topic

Bullcat Webhosting

Daar ik vroeger op mijn forum ook altijd filmpjes en geluids fragmenten af kon spelen, dacht ik kom laat ik eens een bestaande Mod voor YSE gaan verbouwen voor SMF.

Hoop in iedergeval dat het gelukt is, op mijn forum werkt hij in ieder geval !

stuur ff een email, want je kan geen upload doen hier, en misschien zijn er wel geintereseerden  ;D

Om je een idee te geven wat er veranderd onderstaand screenshot ! ( zonder 633x374 ) :)



Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

LiroyvH

((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Bullcat Webhosting

Klopt, maar dacht zet hem hier ook maar neer, sommigen weten die link niet !


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

Bullcat Webhosting

ff vraagje voor Compuart !

Ik ben bezig met de uitbreiding van die streaming mod, zodat je hem in je beheer ook uit en aan kunt zetten,


nu was ik er toch heilig van overtuigd dat de variabelen, netjes werden opgeslagen in db-settings ! alleen al wat ik vind niet die variabele, het stomme van het geheel is dat ik de waarde wel behoud ervan, dus als ik eenvink (1) en ik sluit forum af, en start hem weer op dan staat hij nog aangevinkt, net zoals uitgevinkt :s

Is er ergens nog iets wat ik oversla ?? Moet ik eerst het veld aanmaken in db-settings, of regeld Modesettings.php dat zelf ?, voordat ik namelijk variabelen ga overschrijven die bij een andere optie horen ?

Alvast bedankt !
Hans


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

Compuart

Je kunt de instellingen toevoegen aan het ModSettings.php. Zodra de gebruiker dan op opslaan klikt zullen de variabelen worden opgeslagen in de settings db tabel. Let er wel op dat (aangezien de waardes van de instellingen pas na het opslaan van het instellingen scherm in de database komen te staan) je de waarde van de $modSettings checkt mbv empty:

if (!empty($modSettings['mijn_instelling']))
{
   doe_iets();
}
Hendrik Jan Visser
Former Lead Developer & Co-founder www.simplemachines.org
Personal Signature:
Realitynet.nl -> ExpeditieRobinson.net / PekingExpress.org / WieIsDeMol.Com

Bullcat Webhosting

#5
Uiteraard volg ik de opbouw van het forum zoals het nu is dus ik controleer dat ook, kijk maar op onderstaand stukje sources
Quote
      if (empty($modSettings['enableEmbeddedStream']))
         $codetocache[] = '<a href="$3" target="_new">$3</a>';
      else
         $codetocache[] = '<object id=\"wmp\" width=\\1 height=\\2 classid=\"CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95\"
etcetera...........

maar waar laat het forum in hemelsnaam die setting ( 1 ; 0 ) in die database, heb hem al 4 x doorgelopen, en mag aan nemen dat de veldnaam de variabele naam is / word !
Mag niet hopen dat jullie de variabelen opslaan van ( 1 tot en met tig ) zonder controle op de veld naam, dus naam, enabenbeddedFlash wordt ook wel gecontroleerd, of word de tabel settings elke keer overschreven met de juiste waarden die op dat moment aanwezig zijn ?

Ik kom namelijk nergens in die tabel de naam "enableEmbeddedStream" tegen vandaar !


Laat maar al gevonden, s'morgens ben ik schijnbaar wakkerder  :D :o :o


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

Bullcat Webhosting

De eerste update is al een feit, je kan nu net als met Flash in je beheer afdeling zeggen of je een film schermpje of alleen maar een link naar het filmpje wil tonen !

de link is dezelfde gebleven http://www.yabb.nl/forum/index.php?topic=44385.new#new


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

Burpee

Hmmm... je kan natuurlijk ook Coppermine erbij installeren... is makkelijk een bridge tussen coppermine en smf te maken (schijnbaar)...

Bullcat Webhosting

dan heb je geen filmpje bij je posting maar in een appart scherm staan, en kan je wel filmpjes uploaden in coppermine ?


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

LiroyvH

als je nou een leuke goed werkende mod aan het maken bent, of hij werkt nu al goed en zoals jij wilt, waarom zou je dan coppermine installeren... ::)
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Burpee

Volledig mee eens, het was echter slechts een suggestie. Coppermine is een behoorlijk karwei om te installeren, maar heeft wel een hoop extra functionaliteit.

Indiepoprockjesse

ik snap echt niet hoe ik nou een module installeer?! kan iemand mij dat uitleggen..

ik heb al geprobeerd het bestand on uitgezipt te uploaden naar packages map en chmod alles aan te zetten..

ik heb al geprobeerd de bestande uitgepakt te uploaden in de packages map...

maar ik krijg het maar niet te zien bij package manager..

hoe werkt dit?!

Pharos

Quote from: Indiepoprockjesse on June 23, 2004, 05:36:20 PM
ik snap echt niet hoe ik nou een module installeer?! kan iemand mij dat uitleggen..

ik heb al geprobeerd het bestand on uitgezipt te uploaden naar packages map en chmod alles aan te zetten..

ik heb al geprobeerd de bestande uitgepakt te uploaden in de packages map...

maar ik krijg het maar niet te zien bij package manager..

hoe werkt dit?!

als je hem hebt gedownload moet je hem uitpakken dan heb je 2 bestanden
1 plaatje deze gaat in de map Themes/default/images/bcc
en het 2de bestand moet je om zetten naar ext  stream.TXT  of zoals ik heb gedaan stream.PHP

Dan kun je lezen hoe je hem moet veranderen (moet allemaal handmatig gebeuren maar is echt niet moeilijk)

Indiepoprockjesse

ok ik heb em werkend...

maar nu het volgende: in opera doet ie een beetje vaag:





hals ik namelijk de stream=100,100  verander in stream=100,400 dan wordt hij wel hoger, maar als ik het verander naar stream=400,400 dan wordt hij niet 400 breed terwijl dat wel zou moeten..

is hier een oplossing voor?!

LiroyvH

Sja... foute code wegwerken als die er is.
Opera neemt namelijk de code van een website wat strenger op...
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

Pharos

Quote from: Indiepoprockjesse on June 24, 2004, 04:21:33 AM
ok ik heb em werkend...

maar nu het volgende: in opera doet ie een beetje vaag:





hals ik namelijk de stream=100,100  verander in stream=100,400 dan wordt hij wel hoger, maar als ik het verander naar stream=400,400 dan wordt hij niet 400 breed terwijl dat wel zou moeten..

is hier een oplossing voor?!

welke theme gebruik je eigenlijk ziet er wel leuk uit

Indiepoprockjesse

ik gebruik een eigen aangepaste creatie van de default theme op smf.. heb er een oranje gekleurde versie van gemaakt voor mijn band, hxxp:www.thecurtains.nl [nonactive]

hier een full screenshotje:



**zal je net zien dat iemand zich aanmeld op msn**

hoe dan ook, dan ga ik zelf maar eens koekeloeren in de code en op hxxp:w3.org [nonactive] hoe dat zit met embedded videotjes..

Jesse//

rockyzino

krijg een foutmelding zie plaatje



wat kan ik er aan doen?

Bullcat Webhosting

Heb je een foutje gemaakt in het bestand "Modifications.dutch.php" hij kan namelijk de $txt['stream'] niet vinden !


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

rockyzino

Quote from: XrD.nl on June 24, 2004, 08:31:55 AM
Sja... foute code wegwerken als die er is.
Opera neemt namelijk de code van een website wat strenger op...

ik heb ook dit probleem en heb gewoon IE en waar moet die foute code staan dan?

rockyzino

heb een fraagje over dit stukje:

<add after>
         // Handle stream.
         $codefromcache[] = '/\[stream=(.+?),(.+?)\](?:<br \/>)?(.+?)(?:<br \/>)?\[\/stream\]/is';
         if (empty($modSettings['enableEmbeddedStream']))
            $codetocache[] = '<a href="$3" target="_new">$3</a>';
         else
         $codetocache[] = '<object id=\"wmp\" width=\\1 height=\\2 classid=\"CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95\" codebase=\"http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,0,0,0\" standby=\"Loading Microsoft Windows Media Player components...\" type=\"application/x-oleobject\"><param name=\"FileName\" value=\\3><param name=\"ShowControls\" value=\"1\"><param name=\"ShowDisplay\" value=\"0\"><param name=\"ShowStatusBar\" value=\"1\"><param name=\"AutoSize\" value=\"0\"><embed type=\"application/x-mplayer2\" pluginspage=\"http://www.microsoft.com/windows95/downloads/contents/wurecommended/s_wufeatured/mediaplayer/default.asp\" src=\\3 name=MediaPlayer2 showcontrols=1 showdisplay=0 showstatusbar=1 autosize=1 visible=1 animationatstart=0 transparentatstart=1 loop=0  width=\\1 height=\\2></embed></object>';
</replace>

er staat vooraan: <add after> en er achter </replace>
moet ik hem vervangen of erachter zetten meschien zit daar een fout

ps.
heb ook dat scrol probleem hij verandert in de lengte maar niet in de breete :S :'(

Bullcat Webhosting

je moet hem erachter zetten, sorry type voutje


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

rockyzino

maa rloes tme probleem nog niet :P kan hem nnogsteed sniet in de lengte veradere :S

Bullcat Webhosting

en als je autosize op 0 zet (  autosize=0 ) dus ??


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

rockyzino


rockyzino

hmm heb het opgelost ik werkte met quicktime daar werkt deze niet goed mee

alleen nu heb ik dat mensen geen geluid horen

Advertisement: