Försvunna avatars

Started by Schade, December 20, 2006, 10:15:46 AM

Previous topic - Next topic

Schade

Kört 1.0.9 (10) länge och uppgraderade igår till 1.1.1 och verkar rulla på bra (fick köra en upgrade, för den ville inte köra webupdate av någon anledning. sg det var mer än jag som hade samma probs. funkar med ftp men inte genom webupdaten).
Tydligen blev alla utloggade så dom måste logga in igen (får en massa mail om glömda lösenord)

Jag har "tappat" lite avatars. Vissa users bilder är bara precis borta. Detta har inget med uppgraderingen att göra, men när jag bad den nya versionen leta efter fel så hittade den att vissa inte stämde. Nån mer detta hänt för (och vart har dom då tagit vägen).

Hoppas alla users får behålla sina bilder i nya verren.

Daniel Hofverberg

Att alla blir utloggade är helt i sin ordning. SMF har bytt standard för kryptering av lösenord mellan 1.0.x och 1.1, så därför måste SMF logga ut alla för att därmed kunna lagra de nya lösenorden i samband med nästa inloggning.

Jag har aldrig hört talats om sådana problem med avatars dock, så där kan jag inte hjälpa till. Någon annan som råkat ut för detta?

Schade

Noterat att nu när jag bytt version så har jag även fått massa fler gäster än vad jag brukar ha. Brukar ligga på runt 10 om dagen, men direkt efter så hade jag 188. Kollade lite IP på dom och det verkade vara sökmotorernas spindlar. Söker dom om allt igen pga uppdateringen tro?

En av mina nvändare upptäckte att tydligen så är det lite problem när man alltid klickar på "visa de senaste inläggen på forumet" så får han efter uppgraderingen inte alltid upp alla nya. Detta har även hänt mig att jag klickat på den och sen av nån anledning gått in via "start" och sett att det fanns inlägg som jag ej läst. (markerade som olästa och nej det är inte redigerade inlägg).

Nån mer som råkat ut för detta?

/Schade

Advertisement: