Noe feil med klokka

Started by mariuso, August 07, 2004, 10:40:21 AM

Previous topic - Next topic

mariuso

sjekk dato/klokke på denne siden:Telenordic forum
Det er tydeligvis noe feil!

Daniel Hofverberg

Eftersom klockan inte visas alls, så ser det inte ut som att det är något fel på datumet i sig, utan något annat problem. Jag kan tänka mig två tänkbara orsaker:

1: Kolla datumformatet för gäster i admin-avdelningen. Eftersom det datumformatet anges i PHP:s date()-format, så är det väldigt lätt hänt att det blir något fel. Är du osäker, så klistra in här vilket datum- och tidformat som är angett i admindelen för forumet.

eller

2: Någon källfil är inte uppladdad som det ska, eller har inte rätt rättigheter (exempelvis språkfil, Settings-fil eller något annat. Kolla i så fall att att alla filer är uppladdade som de ska, och har rätt rättigheter (CHMOD).

Jag tror dock det är mest sannolikt att det har att göra med datumformatet, så kolla det först.

mariuso

Dette er det som er tidsformatet i admin delen: %A %e. %B %Y kl. %T

Skoen

Det tidsformatet funker, du må sjekke med serveren om alt stemmer.
Akkurat nå, kan det se ut som noe er riktig galt med innstillingene til serveren.
Last opp Sources/Load.php på nytt.
Alf Otto 'Skoen' Fagermo
Retired Norwegian translator


mariuso

#4
Nå har jeg fått fiksa på feilene! Sjekk klokka! Er det mulig at det har noe med databasen å gjøre?

Her er PHP info;en min!

Skoen

Jeg har registrert meg som medlem på forumet og jeg merka en ting...
Klokka er nå 2:31 når jeg skriver dette, men på forumet sitt står det at klokka er 11:31. Men jeg kan ikke helt se hva som er galt med PHP-versjonen din...

Men endre: %A %e. %B %Y kl. %T

til: %d. %B %Y, %H:%M:%S
Alf Otto 'Skoen' Fagermo
Retired Norwegian translator


mariuso

Sånn nå funker det! Jeg endra tidsaviket til 0(sto på 9 ettersom at forumet ble flyttet fra en Amerikansk server(Godaddy) til en norsk server!)

Advertisement: