News:

Wondering if this will always be free?  See why free is better.

Main Menu

Beveiliging SMF

Started by HNHF, October 03, 2004, 03:38:03 PM

Previous topic - Next topic

HNHF

Hoi

Hoe veilig is SMF voor hackers?

Een collega forum gebruiker is nu al 2 maal alles kwijt geraakt door een hacker...

Ik zelf ben ook al een keer alles kwijt geraak maar toen was ook het hele forum van de server verdwenen, terwijl mijn website er nog gewoon op stond...

groetjes Martin
Groetjes Martin....


Http://www.hnhf.nl/

Kris

Denk dat het te maken heeft met de beveiliging van je webspace.
Hoster moet zorgen voor beveiliging.

En geen makkelijk password kiezen.

Herman's Mixen

of de zend php encoder/decoder gebruiken voor je php scripts ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Compuart

SMF is van de grond af met veiligheid in het achterhoofd geschreven en zal zelf niet eenvoudig te hacken te zijn. Daarmee is het natuurlijk niet uitgesloten dat het te hacken is, maar relatief veilig in ieder geval.

Wel is het inderdaad noodzakelijk dat de host waarop SMF draait alle veiligheidslekken goed heeft afgedicht en dat de wachtwoorden en geheime vragen niet eenvoudig te raden zijn.

Aangezien geen enkele host 100% veiligheid kan bieden en een ongeluk in een klein hoekje zit, is het daarnaast altijd raadzaam om regelmatig backups te maken van zowel de database als van de ftp-ruimte.
Hendrik Jan Visser
Former Lead Developer & Co-founder www.simplemachines.org
Personal Signature:
Realitynet.nl -> ExpeditieRobinson.net / PekingExpress.org / WieIsDeMol.Com

Herman's Mixen

ben ik idd met je eens compu !!
ben nu zelf beetje aan het experminteren met virtual hosting op een linux bakje wat ik thuis heb draaien tussen het inet/local net en beveiligsopties !!

maar geen een host is echt 100% secure maar daar zullen ze ook niet over naar buiten treden .....
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Eric Cartman

Quote from: computerdummy on October 03, 2004, 03:38:03 PM
Hoi

Hoe veilig is SMF voor hackers?

Een collega forum gebruiker is nu al 2 maal alles kwijt geraakt door een hacker...

Ik zelf ben ook al een keer alles kwijt geraak maar toen was ook het hele forum van de server verdwenen, terwijl mijn website er nog gewoon op stond...

groetjes Martin

1) gebruik nooit de admin account... maak niemand anders admin en gebruik zelf een aan gepaste g-mod account ..
Als je dan gehacked word kunnen ze nooit bij je forum admin area  ;)

wij zijn al 2 keer op proboards gehacked door een simple post popup  ;)
hier kun je meer lezen .. ( hxxp:bgfstudio.5gigs.com/propromote_smf/index.php?topic=194.0 [nonactive])
hxxp:bgfstudio.5gigs.com/propromote_smf [nonactive]

Gover© Forum search engine... (add your forum)
www.gover.us.tf

Bullcat Webhosting

misschien een oplossing om gasten geen toegang tot je forum te geven, en nog minder om ze als gast te laten posten ! tenminste als ik dat verhaal goed begrijp wat op die site staat !


Wij ondersteunen SMF forums & safe mode staat uit.

Herman's Mixen

eerst een policy bedenken voor dat je gaat installeren heeft dus ook te maken met het policy beleid van de server waar je op draait .....
beveiliging staat voorop dan pas de rest  ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: