Mod på annat theme än default

Started by Garm, November 04, 2007, 11:54:18 AM

Previous topic - Next topic

Garm

Jag använder dilber mc och varje gång jag ska installera en ny mod så installeras det på default temat. Därför måste jag oftast göra modifieringen manuellt för att det ska funka i det tema jag använder. Finns det något sätt man kan ändra i installationsfilerna så att alla moddar automatiskt installeras i det tema man använder istället?

Jag kan inte så mycket om php och i stort sett ingen programmering.

/Garm

Daniel Hofverberg

Det där är onekligen ett problem i SMF 1.1.4 och tidigare. Enligt uppgift ska det här vara löst i betaversionen av SMF 2.0, som dock i dagsläget bara finns tillgängligt för chartermedlemmar - där ska tydligen SMF försöka att göra samma ändringar i alla teman (något jag inte kan bekräfta, då jag inte själv är chartermedlem).

Det du kan göra är att öppna mods-filen i valfri texteditor, och där ändra temats namn till det du använder istället, så att ändringarna görs där. Men eftersom mod-filerna vanligtvis är packade, så innebär det att du måste packa upp den, ändra i mod-filen och därefter packa om den igen.

Det tar en stund, så det kanske trots allt går snabbare att göra ändringarna i temat manuellt efter att du installerat moden via pakethanteraren. Oftast är ju temaändringar i modifikationer inte alltför omfattande, så det brukar vanligtvis inte ta så lång stund.

Advertisement: