Blandade Frågor!

Started by Diazz, March 17, 2010, 07:11:51 AM

Previous topic - Next topic

Diazz

Hejsan!

Ber om ursäkt för topic-namnet som är lite, ickeförklarande men jag ville inte göra flera topics om olika små-saker!

Jag håller på att modifiera mitt forum, och jag skulle bli väldigt tacksam för all möjlig hjälp, länkar eller bara påpekningar i rätt riktning är jag väldigt tacksam för!

Först, jag vill lägga till olika länkar uppe i bannern, nu ligger det ingenting till Forumet, ingenting till Artiklar etc. Jag vill helt enkelt ha 1 knapp till forumet och 1 knapp till Artiklarna :)

Sen har jag installerat simpleportal plus en Artikel mod, Simpleportal stödjer artiklar och kan användas som block till framsidan, men jag vill hellre använda mig utav artikel-modden då den fungerar bättre. Finns det något sätt att modifiera Portalen till att visa artiklar från en annan URL istället?

Ad management modden, får jag ej till att fungera, den installeras korrekt men adsense innehåll jag lägger däri visas ej på forumet. Jag lägger koden i moden, klickar i var reklamen skall visas men ingenting händer.. Jag har försökt att söka upp info om det men jag hittar ingenting..

Är som sagt jättetacksam för vad-för sorts hjälp jag kan få!  Jag använder SMF 1.1.11!

Advertisement: