News:

Wondering if this will always be free?  See why free is better.

Main Menu

Kan ik 2.0 RC5 veilig gebruiken?

Started by blue_fairy, May 23, 2011, 03:59:50 PM

Previous topic - Next topic

blue_fairy

Dag,

Ik ben net overgegaan van de ene hoster naar de andere hoster. Dus ik moest mijn forum opnieuw installeren, oude importeren etc. etc. Dit is allemaal op zich uiteindelijk goed gekomen, maar de lay-out/het thema is kwijt. Die moet dus opnieuw.
Het thema dat ik had is niet beschikbaar en ik vind de huidige die geschikt zijn voor 1.1.13 niet erg mooi.

Nu lees ik dat eind mei 2.0 waarschijnlijk officieel (eindelijk) uit gaan komen. Voor 2.0 zijn er WEL een hoop mooie thema's beschikbaar, ik heb eigenlijk 1 mooi al wel op het oog.

Mijn vraag:
Kan ik het forum wat ik heb veilig upgraden naar 2.0 RC5, gezien de releasedatum op korte termijn van 2.0? Of zijn er nog vreselijke problemen mee?

Ik heb weinig zin om 1.1.13 helemaal aan te passen om vervolgens voor 2.0 weer opnieuw te moeten beginnen. Mijn tijd is al schaars met een 6 weken oude kleine in huis!

groetjes en bedankt,
Christa
Using SMF 2.0 RC5

Herman's Mixen

Je kan SMF 2.0 RC5 zeker wel gebruiken maar let wel op dat Mods en Themes die onder SMF 1.1.x werken totaal niet zullen werken onder de nieuwe SMF 2.x structuur.

Ook is het raadzaam om een hele goede backup te maken van je database en je bestanden al vorens je wilt downgraden mocht je SMF 2.x toch niet fijn vinden om de een of andere reden.

SMF 2.0 Final "Gold" zal inderdaad eind van deze maand worden gereleased als er niet al te veel vreemde dingen naar voren komen, wat ik ook niet echt verwacht ;)

Zowel voor SMF 1.x als SMF 2.x zijn er goede Themes te vinden kijk bijvoorbeeld naar de volgende sites

http://www.blocweb.net/index.php?board=2.0 --> SMF 2.0 en oudere archiveerde SMF 1.1 Themes
http://demo.dzinerstudio.com/ --> SMF 1.1 & SMF 2.0 via mainsite te downloaden !!
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

CapadY

Gezien je beperkte tijd adviseer ik je om te wachten met de upgrade tot dat Gold uit is.
Wanneer je van RC5 naar Gold zou willen gaan moet je opnieuw je MOD's installeren.
Please, don't PM me for support unless invited.
If you don't understand this, you will be blacklisted.

Herman's Mixen

Dat is standaard alzo als je van 1.1.x naar 2.x zou gaan dus dat maakt niet zo heel erg veel uit ;)

Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

CapadY

Het maakt in zo verre uit dat, wanneer ze even wacht, ze het maar één keer hoeft te doen en anders twee keer :)
Please, don't PM me for support unless invited.
If you don't understand this, you will be blacklisted.

Herman's Mixen

Large upgrade over Rc5 is minder dan 1 min werk inclusief uploaden....

Alleen vanaf 1.1.x naar 2.x opletten voor uploaden het default theme van 1.1.x hernoemen naar _default voor dat er misschien fouten gaan ontstaan !!

SMF 2.x heeft namelijk een ander standaard theme dan wat je mischien gewend zo zijn ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

CapadY

Quote from: The Burglar! on May 24, 2011, 07:33:26 AM
Large upgrade over Rc5 is minder dan 1 min werk inclusief uploaden....

Maar je moet wel weer de MODs opnieuw installeren.

De tijd zit meestal niet zozeer in de upgrade zelf maar in wat er daarna aan werk volgt.
Please, don't PM me for support unless invited.
If you don't understand this, you will be blacklisted.

blue_fairy

OK! Bedankt voor de antwoorden!

Het gaat me er meer om dat ik niet eerst voor 1.1.13 een theme moet gaan vinden & aanpassen en dat ik dan idd eind van deze maand voor 2.0 een heel nieuwe theme moet gaan vinden/installeren. Dan maar beter in 1x naar 2.0, nu ik toch bezig ben!

Ik heb 2.0 zonder problemen kunnen installeren en al een mooie theme gevonden. Die mods opnieuw doen is niet zo'n groot probleem, die heb ik wel gedownload klaarstaan. uploaden, installeren en dan is dat zo weer klaar!

Bedankt!
Using SMF 2.0 RC5

Herman's Mixen

Quote from: CapadY on May 24, 2011, 07:52:17 AM
Maar je moet wel weer de MODs opnieuw installeren.

De tijd zit meestal niet zozeer in de upgrade zelf maar in wat er daarna aan werk volgt.

Dat ligt eraan hoe je Mods installeert en/of Upgrades uitvoert, Ik doe liever alles handmatig aangezien de package manager niet zijn werk doet zoals ik dat wil, en ik ook geen Mods vertrouw als het gaat om het verwijderen van tabellen en/of bestanden dat is dan ook een bewuste keuze ;)

De package manager is dan ook ontworpen voor de wat mindere code guru's onder ons dus voor mij  maakt het totaal niets uit :)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: