News:

Bored?  Looking to kill some time?  Want to chat with other SMF users?  Join us in IRC chat or Discord

Main Menu

Steeds opnieuw inloggen + Internal Server Error

Started by xNx, May 24, 2011, 08:58:05 AM

Previous topic - Next topic

xNx

Steeds wanneer ik op mijn website Procym.com wil inloggen op het forum krijg ik vaak een Internal Server Error en iedere keer dat ik inlog moet ik dat opnieuw doen terwijl ik aangeef dat ik niet opnieuw wil inloggen. Dit geld niet alleen voor het Root account maar dit probleem dit zich ook voor met andere accounts.

Daarnaast, als ik via herstel lidopties dingen wil aanpassen met het rootaccount, verandert hij dat niet, als ik het dan doe met een ander admin account werkt het wel.

De melding van de internal Server Error is als volgt:

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator to inform of the time the error occurred and of anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Ik werk met SMF 2.0RC5

Herman's Mixen

Verwijder in je browser cookies, sessions, tijdelijk bestanden herstart daarna je browser.

1 .Maak je toevallig gebruik van .htaccess bestand ?
2. Lijst van geinstalleerde mods ?
3. Laatste acties die je hebt ondernomen voordat je dit probleem kreeg ?
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

xNx

Wat is een .htacces bestand?

Alleen youtube.

Niks, alleen aan mijn theme gewerkt maar daar kan absoluut het probleem niet inzitten.

Herman's Mixen

.htaccess  is een bestandje wat de Apache Server kan beïnvloeden o.a. het volgende :

het maken van foutpagina's voor je site, een directory afsluiten, IP-adressen blokkeren en nog veel meer.

het kan dus ook zijn dat je webhost te veel connecties krijgt net zoiets waar we hier om SM.org mee te kampen hebben de zogenaamde DDoS Attacks, Bot Atacks, of andere Server gerelateerde Attacks.

Dus navraag bij je webhost zo je al een stuk meer informatie kunnen geven ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

xNx

Kan ik het zelf niet zien? En wat zou het anders kunnen zijn?

LiroyvH

Bekijk je error_log in je home directory of in de map van je forum. Niets te vinden? Dan zul je bij je host moeten aankloppen, die kunnen in de globale logs terugzien wat er mis gaat :)
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

xNx

Er staan meerdere bestanden in de map Error Docs, dat zijn de volgende:

bad_gateway.html
forbidden.html
method_not_allowed.html
not_found.html
precondition_failed.html
request-uri_too_long.html
unsopported_media_type.html
bad_request.html
internal_server_error.html
not_acceptable.html
not_inplemented.html
proxy_authentication_required.htm
unauthorized.html

Dan zijn de bestanden die ik kan terugvinden in die map, stuk voor stuk html bestandjes die ik enkel kan openen met Internet. Heb nu de host ge-emailed met de vraag over de htacces. Kan ik hier iets uit opmaken?

Herman's Mixen

Dat zijn de Foutmeldingen die Apache als Error Pagina's weergeeft, Kan je niet via je Control panel in de error logs kijken? sommige hosting panels bieden deze optie.

Vraag anders aan de Apache/Server logs op bij je webhoster.
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

xNx

Ja dat heb ik nu gedaan, en die geeft alleen de volgende:

[Wed May 25 00:22:47 2011] [error] [client 66.249.66.22] mod_security: Access denied with code 500. Error normalising REQUEST_URI: Invalid URL encoding detected: invalid characters used [hostname "www.procym.com"] [uri "/forum/index.php?topic=1.msg%msg_id%"]

Herman's Mixen

Vraag of ze mod security willen disablen voor je account,  dat geeft namelijk een heleboel problemen niet alleen binnen de SMF scripts, denk aan bekende scripts als Joomla / WordPress etc..etc..
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

xNx

Heb ik gevraagd, maar zijn de problemen dan opgelost of komt dit door iets anders?

Is dit BTW safe mode? Die kan ik namelijk zelf ook uitschakelen.

Herman's Mixen

Mod_Security is een module voor de Apache webserver.

Phpsafe_mode is iets heel wat anders.
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

xNx

En kan ik dat niet zelf uitschakelen? Die mogelijk heb ik wel met die phpsafe mode.

En dan nogmaals mijn andere vraag, moet dat het probleem zijn?

Grt

LiroyvH

Zoals je ziet in de error log is dat een probleem.
Mod_security is gewoon een zeer brakke module voor Apache die veiligheid creeert door er gewoon voor te zorgen dat complete functies niet meer werken.
Beetje achterlijk. Als ik de internet kabel uit m'n server trek hoef ik ook niet meer bang te zijn voor DDoS aanvallen, maar bereikbaar is het niet meer.

En nee, als het goed is kan je dat niet zelf uitschakelen.
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

xNx

Dus dan heb ik niet meer dan inlogprobleem, geen problemen met rootaccount en ook die internal server error is dan weg? Enkel door dat? Als dat zo is, zou mooi zijn maar ben bang van niet.

LiroyvH

Zoals al gezegd, mod_security staat er om bekend bizar veel problemen te veroorzaken met onder normale omstandigheden goed werkende software.
Als overal in je error log referenties staan naar mod_security, dan zegt dit al genoeg.

Maar als je het aan wilt laten staan omdat je niet denkt dat het gaat helpen moet je dat vooral doen :P
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

xNx

Ik zeg nergens dat ik het wil laten staan, heb al verzocht het uit te zetten, en daarop wacht ik nu.

xNx

De functie is nu uitgeschakeld, maar moet nog steeds opnieuw inloggen, en dezelfde problemen zijn er dus nog steeds..

LiroyvH

Dan zul je meer details moeten geven in plaats van oppervlakkige info;

1.) Volledige phpinfo
2.) Heb alleen jij het probleem of al je bezoekers
3.) Wat staat er in je .htaccess?
4.) Vraag nou eens aan je host naar de error_log bestanden, die zijn véél gedetailleerder
Bij elke 500 internal server error moet er een referentie in je error_log komen. Zo niet? Dan komt het alleen in die van de hoster.

Overigens, als je nu nog steeds 500 internal server errors krijgt gerelateerd aan mod_security, dan is er dus helemaal niets uitgeschakeld op dat gebied...
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10))
President/CEO of Simple Machines - Server Manager
Please do not PM for support - anything else is usually OK.

xNx

Ik heb mijn errorlog bijgevoegd, om die te posten is een beetje HEEL erg veel, iets van 15 a4'tjes.

PHP Informatie:
PHP5, MySQL5, Apache2, PostgreSQL8, Perl5.8, Python2.4, CGI scripts

Advertisement: