News:

Bored?  Looking to kill some time?  Want to chat with other SMF users?  Join us in IRC chat or Discord

Main Menu

Konvertere til SMF?

Started by Dylert, June 12, 2011, 02:20:51 PM

Previous topic - Next topic

Dylert

Hei! Jeg har en side som er bygget i Dragonfly CMS (DF). Dessverre er DF et system som er lite brukt for tiden og jeg vurderer å bytte til noe annet. Kan SMF være noe for meg?

Jeg trenger:
Forum med underforum
Mulighet for å vise YouTube-filmer direkte i forum.
Billedgalleri
Enkel
Helst chat a-la Facebook
Et adminpanle som er forståelig
Norske språkfiler
Godt utvalg i moduler
Et utseende som er up to date
++mye annet, men det over er det viktigste.

Hvordan er det med SMF og Norge? Er det mange nordmenn som bruker det??

Håper på oppklarende svart på dette!  :)


Dylert

Finns det forresten et sted der man kan se SMF-sider som er aktive? En liste med linker til slike sider?

Akyhne

Hvad SMF ikke har, kan nemt installeres via modificeringer. SMF softwaren er berømt for dens måde at installere modificeringer på.

Om man synes SMF er nem at bruge, er en smagssag. Dem der kan lide SMF, kan ikke fordrage phpBB... og omvendt.

Quote from: Dylert on June 12, 2011, 02:22:06 PM
Finns det forresten et sted der man kan se SMF-sider som er aktive? En liste med linker til slike sider?

SMF fora

Norske

Daniel Hofverberg

Det är värt att poängtera att SMF är ett renodlat forum; inte ett CMS (Content Management System) vilket jag förstår att du använder i dagsläget. Är man ute efter ett CMS, så får man i så fall komplettera SMF med någon tilläggsmodul eller något externt CMS som kan kopplas ihop med SMF.

Merparten av de önskemål du har stöds i alla fall inte inbyggt i SMF, men det finns mods för att åstadkomma i stort sett alla dessa. Och norska språkfiler finns ju som bekant, som förhoppningsvis ska vara någorlunda komplett även för 2.0.

Dylert

Tusen takk for svar, Akyhne og Daniel!

Jeg har nå jobbet noen dager med konvertering av databasen fra Dragonfly CMS, og har klart å overføre den til SMF. Har også testet ut diverse portaler og mods, og jeg må si jeg liker SMF. Det er enkelt å administrere og resultatet blir bra. Det er noen ting jeg savner, men det kommer vel flere mods etterhvert som passer til 2.0. Har forstått dte slik at 2.0 er ganske ny. Det jeg savner akkurat nå er en "Last posts from forum" block. Har funnet denne, men den fører til at footeren min forsvinner: http://askusaquestion.net/index.php?topic=1232.0 Finnes det andre som kan brukes?
Jeg savner også et verktøy til å legge til linker i den vannrette hovedmenyen øverst, gjerne med drop-down linker.

Ellers så prøver og feiler jeg....og det er jo ganske gøy i seg selv!  :-)

Roar

Quote from: Daniel Hofverberg on June 13, 2011, 03:34:53 AM
Och norska språkfiler finns ju som bekant, som förhoppningsvis ska vara någorlunda komplett även för 2.0.

Noenlunde er ordet, skal jeg gjette er ca 60 % oversatt. Jeg er i gang med å oversette, og deler mer enn gjerne dette.
Se :
http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=439085.0
Roar

Dylert

Flott å se at det er aktive skandinavere i SMF! Viser det seg at jeg lander på SMF som system for sidene mine, så oversetter jeg mer enn gjerne jeg også. Har oversatt litt for Dragonfly CMS, og det var ganske greit.

Dylert

Et lite spørsmål: Jeg har konvertert databasen fra Dragonfly CMS til SMF. Databasen ble opprinnelig opprettet i 2007, og dette fører til problemer med statistikken. Den nye databasen ble opprettet nå i juni, og dermed blir antall innlegg alt for lavt, gjennomsnitt antall innlegg pr. dag blir alt for høyt etc.

Er det mulig å forandre datoen for når den nye databasen ble opprettet. Altså å endre datoen fra juni 2011 til februar 2007?

Akyhne

Under maintenance (vedlikehold?) kan du få forummet til at "Recount all forum totals and statistics". Prøv det.

Dylert

Takk for svar, Akhyme!
Det ser ut som noe av statistikken ble rettet opp. Antall innlegg og emner stemmer nå, men ikke gjennomsnittene som viser innlegg pr. dag, registreringer pr. dag etc. Kanskje det går an å forandre på en dato i databasen??

Akyhne

Har du et link til din side?

Dylert

Jeg har en testside som ligger her: http://sydenforum.com/smf/index.php
Siden som skal konverteres er her: http://www.hellasforum.net

Har skrudd av maintenance mode nå, men kommer til å skru den på igjen i løpet av kvelden.

Dylert

Det putrer og går, og fredag er sannsynlig release-dag for den nye siden!

Har et lite spørsmål som noen kanskje kan svare på.....  Jeg sliter med å få tiden til å stemme både når jeg er innlogget og når jeg ikke er innlogget. Når jeg logger inn hopper klokken en time fram (til korrekt tid). Altså er klokken en time feil når jeg ikke er innlogget. Er det noen som har et tips om hva jeg bør gjøre her?

Akyhne

Der er to steder hvor du justerer tiden. I admin centeret stiller du "Overall time offset". Derudover stiller hver bruger tiden efter hvor de bor i deres profil.

"Overall time offset" indstiller du i Admin -> Features and options -> General. Hvis din hosts server passer med svensk tid, skal der stå "0". Ellers 1 eller -1.

Daniel Hofverberg

Om jag förstått Dylert rätt, så bör alltså "Overall time offset" i det här fallet ställas in på 1 (d.v.s. + 1 timme).

Dylert

Tusen takk for god hjelp, Akyhne og Daniel!

Dylert


Dylert

Og da jeg åpnet for medlemmer begynte siden å laste vannvittig tregt. SÅ stor pågang kan det da ikke være! Det bedret seg utover kvelden, men i dag, søndags morgen, er det like tregt igjen. Kan ikke tro dette har  noe med serveren å gjøre..... :(

Akyhne


Dylert

Ja, nå går det meget bedre! :-) Håper det bare var serveren  som var treg!

Advertisement: