Zinnetje 'Installed by Installatron' verwijderen

Started by fLc, April 12, 2012, 08:30:33 AM

Previous topic - Next topic

fLc

Hallo allemaal,

Ik heb een SMF 1.1.16 forum (http://www.parcview.nl) geinstalleerd via Installatron. Installatron zet automatisch met het installeren een link onderin het forum 'Installed by Installatron'. Hoe krijg ik deze weg? In welk bestand moet ik dan kijken?

Een andere vraag die ik heb: In de toekomst wil ik graag gaan updaten naar SMF 2.0.2; als ik dit via Installatron doe worden dan ook alle gegevens (postings, users, etc) mee overgenomen?  ???

Ik hoor het graag van iemand die me hiermee kan helpen :)!

Robert.

Het spijt me maar ik vrees dat het illegaal is om te doen (ik kan het mis hebben, ik heb nog nooit Installtron gebruikt). De beste manier is om een officiële installatie en upgrade te gebruiken. Ik zal even kijken of je kunt converteren van Installtron naar SMF. ;)

fLc

Installatron zorgt voor een volledig opzichzelfstaande installatie van SMF. De bestanden zijn inprinciepe gelijk aan elkaar. Je kunt het ook aanpassen zoals je dat ook met een installatie zou doen als je hem hier zou downloaden.

Ik weet dus niet of het illegaal is om dat zinnetje weg te halen? En anders wordt het inderdaad even omzetten....

Herman's Mixen

Je kan inderdaad gewoon de large upgrade er over heen zetten en de upgrade.php runnen daarmee zou het opgelost zijn.

Omdat vaak zon installer script een afgeslankte versie is van de huidige smf versies en je gewoon bepaalde dingen niet kunt is het vaak raadzaam het large upgrade pakket te gebruiken. ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

NanoSector

Helaas heb ik het gevoel dat SMF dan nog niet incompleet is (missende database tables per example).
Maar je kunt het proberen.

En jup het is helaas illegaal om dat zinnetje weg te halen mits je de door Installatron geinstalleerde bestanden nog gebruikt (wat niet zo is na een Large Upgrade).
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Herman's Mixen

nee hoor die large upgrade gaat goed heb er al diversen zelf omgezet ;)
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

fLc

Opzich merk ik tussen de installatie via Installatron en de werkelijke versie (via SMF zelf gedownload) weinig tot geen beperkingen. Welke zou dat dan moeten zijn?

NanoSector

1. Package Manager werkt niet naar behoren.
2. Bestandspermissies zijn screwed.
3. Er zijn allerlei random problemen voorgekomen. Zoek maar eens op het forum hier.
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

fLc

Oke :o dat wist ik dus niet... Denk dat ik dan maar even een kale 1.1.16 installeer. Is 1.1.16 voorlopig nog veilig te gebruiken of zou ik al over moeten naar SMF 2.0.2? En zo ja; de huidige type style (Yabb SE) zou ik graag willen gebruiken in SMF2.0.2 dan is dat mogelijk?

Een andere vraag die ik heb: In de toekomst wil ik graag gaan updaten naar SMF 2.0.2; als ik dit via Installatron doe worden dan ook alle gegevens (postings, users, etc) mee overgenomen? 

NanoSector

Quote from: fLc on April 12, 2012, 10:10:03 AM
Oke :o dat wist ik dus niet... Denk dat ik dan maar even een kale 1.1.16 installeer. Is 1.1.16 voorlopig nog veilig te gebruiken of zou ik al over moeten naar SMF 2.0.2? En zo ja; de huidige type style (Yabb SE) zou ik graag willen gebruiken in SMF2.0.2 dan is dat mogelijk?
Zoek eens op de thema site. Daar kan je best wel wat vinden.

Quote
Een andere vraag die ik heb: In de toekomst wil ik graag gaan updaten naar SMF 2.0.2; als ik dit via Installatron doe worden dan ook alle gegevens (postings, users, etc) mee overgenomen? 
Dus je wilt dus weer met dit probleem zitten en met de problemen die ik daarboven net genoemd heb?
My Mods / Mod Builder - A tool to easily create mods / Blog
"I've heard from a reliable source that the Answer is 42. But, still no word on what the question is."

Herman's Mixen

1.1.16 kan je veilig gebruiken, echter is het wel raadzaam om diverse redenen over te stappen naar 2.0.x als je dat bevalt maar maak ten allertijden backups van bestanden en database alvorens je uberhaubt een upgrade overweegt en zet voor je gaat upgraden wel je forum in maintaince (onderhoud) en reset je forum ook eerst naar het default theme aangezien soms rare dingen kunnen ontstaan....

verwijder alle themes anders dan default

er is wel een aangepaste versie van het yabbse theme dacht iets met next generation in de title voor smf 2.x ;)

2.x is niet installeerbaar via installtron aangezien de updates aldaar nogal lang opzich laten wachten voor zij smf 2.x hebben bereikt dan zitten wij al lang in smf 3.x
Met vriendelijke groet, The Burglar!

 House Mixes | Mixcloud | Any Intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius - and a lot of courage - to move in the opposite direction. - Albert Einstein

Former Godfather of our dutch community ;)

Advertisement: